February 26, 2004

كشتي نشستگانيم اي باد شرطه برخيز!

سه شنبه 17 تا جمعه 20 فوريه
پيشدرآمد: اين مهم نيست كه رژيم درصد مشاركت مردم را در انتخابات پس از دو روز معطلي چنان بالا ببرد كه حتي ساكنان بهشت زهرا را نيز به خنده اندازد و كار به جائي برسد كه مرتضي مبلغ معاون وزير كشور و مسئول برگذاري انتخابات زيرلبي بگويد راستش در تهران به دليل ناآشنائي مردم با نامزدها مشاركت آنگونه كه انتظار ميرفت نبود، و البته در بعضي از شهرهاي بزرگ نيز وضع مثل تهران بود اما… و اين اما از زبانهاي مختلف معاني مختلف داشته است. حضرت سيدعلي مقام عظماي ولايت، كه صبح جمعه ريش سپيد را گرو گذاشت و سخن از توطئه آمريكا و اسرائيل به ميان آورد و اينكه اگر شما ملت در رأيگيري شركت كنيد توطئه هاي استكبار را خنثي خواهيد كرد، در پايان روز از حماسه پرشور اول اسفند ياد كرد و قمر وزيرش رفسنجاني از نتايج درخشان انتخابات سخن به ميان اورد اما…

و اين «اما» در روايت ميليونها ايراني كه انتخابات را تحريم كردند، معنائي به مراتب بيشتر از يك بي اعتنائي ملي به بازي انتخابات داشت. اينجا ديگر صحبت از گزينش بين اصلاحطلبان چه واقعي شان و چه تقلبي شان، و وابستگان مافياي جهل و جور و فساد نبود. اينجا مردم ميبايست بين بيعت دوباره با نظام و نفي مطلق حاكميت يكي را برگزينند. مشاركت در انتخابات حتي با دادن رأي سپيد و يا گزينش يك دوجين اصلاح طلب و يا آدم خوشنام (به خصوص در شهرستانها) كه تأييد صلاحيت شده بودند به معناي بيعت با رژيم و كمك به ادامه يافتن وضع موجود تلقي ميشد. بنابراين تنها شكلي كه ميشد غيرمشروع بودن رژيم را به جهاني كه با دقت چشم به انتخابات ايران داشت، ابلاغ كرد عدم حضور در حوزه هاي رأي گيري بود.
از اوايل آذرماه گذشته كه ما مبنا را بر تحريم اساسي و بدون قيد و شرط گذاشتيم (منظورم از ما همه كساني است كه عبور از رژيم را در نظر دارند، چه آنكه عبور از دوم خرداد در اسفند ماه گذشته و در جريان انتخابات شوراها تحقق يافته بود) بخش عمده اي از اصلاح طلبان درون ــ و از قضا طيف صادق و روشن انديش آن ــ و گروه بزرگي از آزادي خواهان و مبارزان خارج كشور، با زبان ملامتگر عجله ما را نكوهش كردند و از يك طرح مهم ياد كردند كه صحنه سياسي كشور را تغيير خواهد داد و حاكميت را «وادار به يك عقب نشيني خفت بار خواهد كرد» عبارت اخير را يكي از اركان جبهه مشاركت در نشست استثنائي شوراي سياسي حزب قبل از كنگره اخير كه در آن رأي به تحريم گرفته شد، عنوان كرده بود.
من نه جام بلورين جادو دارم كه در آن آينده را بنگرم و نه اصولاً پيشگوئي را در كار سياسي كه هر اتفاق غيرقابل انتظاري ميتواند مسير و پايانش را زير و رو كند كار درستي ميدانم، اما در عرصه عملكرد اركان نظام و رأس مافياي قدرت به علت نگاه مستمر و تجارت گذشته ميتوانم يك سلسله امور را تا حد معقولي پيش بيني كنم. رد دو لايحه پيشنهادي خاتمي به مجلس (اصلاح قانون انتخابات با لغو نظارت استصوابي شوراي نگهبان و تبيين اختيارات رئيس جمهوري و ابعاد مسئوليتهاي او ــ در مقابل نهاد غيرمنتخب ولايت فقيه ــ) آشكار ساخت كه سلطان فقيه قصد براندازي اصلاح طلبان و نوشيدن قهوه اصلاحات را در انتخابات اول اسفند دارد. گاهي كه پس از اعلام نتايج نهائي بازنگري شوراي نگهبان در فهرست رد صلاحيتها اينجا و آنجا ميخواندم كه شوراي نگهبان نظر مقام رهبري را هم تأمين نكرده و خودسرانه رأي به حذف اصلاح طلبان داده است به سادگي اگر نگويم بلاهت عنوان كنندگان اين كلام افسوس ميخوردم و زماني كه نامه بيش از يكصد نماينده مجلس به ولي فقيه انتشار يافت كه در آن رسماًخامنه اي مسئول رد صلاحيتها شناخته ميشد خوشحال شدم كه چهار ماه پس از آنكه من در همين زاويه نوشتم نقش سيد علي رهبر براي برچيدن بساط اصلاح طلبان چيست حالا از درون حاكميت نيز صدائي به گوش ميرسد كه نقش ولي فقيه را در نمايش رسواي انتخابات صريحاً گوشزد ميكند.
به هر صورت فصلي مهم از تاريخ مبارزات مردم ايران عليه حكومت مافيائي سيدعلي رهبر با انتخابات اول اسفند، آغاز شده است. در واقع اسفند نقطه پايان بر فصل مهمي گذاشت كه از دوم خرداد گشوده شده بود، همان گونه كه راهكارهاي ما و حتي خطابمان بعد از دوم خرداد ــ حتي براي آنها كه اين حادثه بزرگ را باور نداشتند ــ تغيير كرد. بدون ترديد بعد از اول اسفند نيز زبان مبارزه با رژيم آهنگ و شتاب ديگري را ميطلبد به ويژه آنكه حالا بخش جدا شده از حاكميت يعني اصلاح طلباني كه خط قرمز ولي فقيه را زير پا گذاشتند نيز كم و بيش با ما هستند.
دوگانگي حاكميت كه امكان مانور را براي نيروهاي آزاديخواهي كه خواستار انتقال مسالمت آميز قدرت بودند فراهم ميكرد، امروز بسيار كمرنگ شده است و با سيطره يافتن مافيا بر مجلس ديگر نبايد اميد به اين داشت كه بانگ موافقي از مجلس شنيد كه مثلاً نگران سركوبي جنبش دانشجوئي و كشتن دكتر زهرا كاظمي باشد كميسيون اصل 90 را ديگر انصاري راد سرپرستي نميكند تا هر از چندي گريبان سيد روضه خوان نجفي را به عنوان رئيس قوه قضائيه بگيرد و در باب جنايات سعيد مرتضوي و عباسعلي عليزاده او را مؤاخذه كند.
مجلس در تحول تازه تبديل به مجلسي منقاد و مطيع خواهد شد كه ولي فقيه ديگر ناچار نيست براي جلوگيري از طرح بعضي حرفها و مطالب، حكم حكومتي صادر كند و توي دهان نمايندگان بزند.. و اگر مجلس «رستاخيز» با همه آن گوش به فرمانيها كه ديديم به شاه وفادار ماند، مجلس ذوب شده در ولايت جهل و جور و فساد نيز به حضرت آقا و رژيمش وفادار خواهد ماند. ترديدي نكنيد فردا كه بانگ مخالفت از چهارگوشه كشور برخيزد همين آقاي حداد عادل نيز هم چون نماينده كرج در مجلس رستاخيز كه مستقيماً با اشاره ساواك انتخاب شده بوددر باب ظلم و جنايت اهل ولايت فقيه اسب سخن در ميدان بلاغت خواهد راند و گوي ولايت را با چوگان عتاب و ملامت به مزبله تاريخ پرتاب خواهد كرد. اصلاح طلبان داخل مجلس ششم تا پيش از نامه اخيرشان به ولايت عظما، حداقل به پرنسيپها و اصولي كه به قول خودشان اساس و پايه انقلاب بود وفادار بودند. اشتباه سيدعلي رهبر، خطاي همة ديكتاتورهايي است كه از صحبت آزادگان و اهل خرد بيزارند و خرده گيريها را اگرچه از سر صدق و صفا عنوان شود بر نمي تابند. بنابراين گردشان سفلگان قدر ميبينند و مداحان بر صدر مينشينند. و آن روزي كه كاخ ظلمشان به لرزه ميافتد اولين گروهي كه راه گريز در پيش ميگيرند و از آنها تبرا ميجويند همين مداحان و سفلگان هستند.
از لحظه اي كه به دستور خامنه اي ساعات رأي گيري را اضافه كردند تا درد بي درمان حوزه هاي خالي را با اعزام بسيجيها و خانواده هاشان به نوعي درمان كنند پيدا بود كه تأمين 50 درصدي كه مورد نظر سيد و مافيا بود غيرممكن شده است. خاوير سولانا كميسر عالي اتحاديه اروپا در امور سياست خارجي و مسائل امنيتي در سفرش به تهران گفته بود اتحاديه اروپا اگر انتخابات ايران بدون مشاركت مردم و به صورت تقلبي برگذار شود در روابط خود با تهران تجديدنظر خواهد كرد. در عين حال ايالات متحده از ماهها پيش در برابر اصرار بريتانيا و توصيه هاي متحدان اروپائياش و نيز ژاپن كه بايد منتظر انتخابات ايران بود و جهت سياست را در رابطه با رژيم ايران بعد از انتخابات مشخص كرد، اين مهلت را براي جمهوري اسلامي قائل شده بود. و با اعمال سياست هويج و عصا، هويج را همزمان با بالابردن عصا در برابر سران رژيم پرتاب ميكرد. بوش به تغيّر ؛خطر دستيابي رژيم را به سلاح هسته اي يادآور ميشد و از سركوبي آزاديخواهان انتقاد ميكرد و به رژيم توصيه ميكرد به مطالبات مردم ايران پاسخ مثبت دهد (عصا) و همزمان كالين پاول از پذيرش پروتكل الحاقي به پيمان منع گسترش سلاحهاي كشتار همگاني استقبال ميكرد (هويج) به اين ترتيب عرضه آماري كه در آن دستيابي رژيم به 50 درصد آراي مردم مسلم ميشد براي اهل ولايت فقيه يك ضرورت بود. من انتخابات را اگر نگويم لحظه به لحظه حداقل ساعت به ساعت دنبال كردم. تهيه سه صفحه گزارش ويژه طي سه روز براي الشرق الاوسط و حضور در دهها برنامه راديو تلويزيوني عربي و انگليسي زبان در كنار برنامه هايم در راديو آمريكا، آلمان و راديو ياران اين امكان را به من داد كه مرتب با مردم و نيز شماري از روزنامه نگاران و نمايندگان دوره ششم مجلس در تماس مستمر باشم. از نيم ساعت پس از خاتمه رأي گيري و زماني كه در شمارش تعداد شركت كننده (برگه شماري بدون خواندن متن رأي) آشكار شد كه در تهران ميزان رأي گيري زير 20 درصد، در اصفهان زير ده درصد و در سنندج و اغلب شهرهاي كردستان زير 6 درصد و در قم كمتر از 13 درصد است مرتضي مبلغ بدون توجه به توصيه هاي دفتر مقام ولايت عظما، زماني كه گفت اوضاع خيلي خرابتر از آن است كه بتوان كاري كرد، تلفني دريافت كرد كه در پي آن كار را به دستيارش واگذار كرد و به بهانه خستگي پس از 48 ساعت وزارت كشور را ترك كرد.
از آن پس، بازي با ارقام و آمار چنان شد كه سه چهار تن از كارمندان وزارت كشور، تصميم گرفتند آمار واقعي را به هر قيمت شده به بيرون برسانند و از اين بابت به همه آنها كه خطر كردند درود ميفرستم. در دوم خرداد مردم در برابر دستگاهي كه همة توان خود را براي به پيروزي رساندن نامزد مافيا بسيج كرده بود، با هوشمندي و قرائت دقيق اوضاع بين المللي و وضع رژيم، مشاركت در انتخابات را برگزيدند. گزينش خاتمي نفي مافيا و ولايت فقيه بود. خامنه اي چند هفته اي در سرگيجه بود و بعد با تمام نيرو وارد كارزار شد تا دوم خرداد را به شكست بكشاند. در اين راه البته موفق شد اما اين توفيق به معناي جارو كردن مشروعيت نظام و به مزبله ريختن آن بود. خاتمي و دوم خرداد، برگ توت آبروي رژيم به ويژه در گستره بين المللي شد. اگر خامنه اي ذره اي درايت داشت و آن موجهاي شادي آفرين جوان را كه با لبخند و سرود در خيابان پيروزي خود را جشن گرفته بودند به چشم بصيرت ميديد، به جاي به شكست كشاندن دوم خرداد، ميكوشيد براين موج سوار شود.
دوم خرداد يكبار ديگر به رهبر رژيم فرصت داد تا دامان خود را از گندآب آلودگيهاي مافيا پاك كند. سيد علي رهبر اما با سر در اين گنداب فرو رفت. انتخابات اول اسفند تنها به برچيدن بساط اصلاح طلبان در درون حاكميت منجر نشد. بلكه به اعتقاد من كودتاي اول اسفند با ضدكودتاي مردم كه همانا بي اعتنائي به همة تمهيدات رژيم بود شكست خورد. اول اسفند روز نفي نظام از پا تا سر بود. اين روز عجيب مرا به ياد «ياروز لسكي» در لهستان انداخت. او نيز در برابر دوم خردادي با ويژگي هاي كشورش قرار گرفت. ميتوانست لخ والسا را به زنجير كشد و دستور سركوبي جنبش همبستگي را صادر كند. سرنوشتش البته چند سال بعد شبيه به سرنوشت چائوشسكو رقم زده ميشد. او اما دوم خردادش را پذيرا شد. راه را باز كرد تا جنبش همبستگي در انتخابات شركت كند، بعد هم با سربلندي كرسي قدرت را واگذار كرد. امروز كمتر كسي در لهستان است كه نام ياروزلسكي را با ملامت و عتاب ياد كند. مردم لهستان بدون خونريزي استبداد پرولتاريائي ورشكسته را به يك دمكراسي افتخارآفرين، تغيير دادند. و اينهمه از سر روشن انديشي و درايت ژنرالي بود كه قدرت را همسر عقدي دائمي خود نميدانست بلكه به زبان اهل ولايت فقيه باور داشت كه اين پتياره به نكاح دائم هيچكس حتي اگر نامش استالين يا سيد روح اله خميني باشد در نميآيد. بلكه دست بالا چندي به عنوان همسر صيغه اي ممكن است از حضرت صاحب قدرت تمكين كند.
كودتاي شكست خورده اول اسفند فصولي ديگر نيز دارد، سعيد مرتضوي از هم اكنون پرونده 67 نماينده و بيش از 80 روزنامه نگار و فعال سياسي را روي ميز دارد. براي فاطمه حقيقت جو پرونده اخلاقي ساخته است. (خانم حقيقت جو همسر روزنامه نگار جوان آزاده اي است كه خبرنگار مجلس يكي از روزنامه هاي اصلاح طلب بود. حالا سعيد مرتضوي براي او پرونده ساخته كه قبل از ازدواج دو بار در ماشين همسرش نشسته!! و من درباره فساد اخلاقي سعيدجان مرتضوي قصه ها دارم اما چون همسر او بانوي متقي و پاكدامني است مثل اهل ولايت فقيه نيستم كه در خراب كردن مخالف پايبند به هيچ اصل و پايه اي نيستند). براي بهزاد نبوي پرونده اخلاقي ساخته اند، براي محسن آرمين و ديگران نيز. عطاءالله مهاجراني در كنگره مشاركت حاضر شد و طي سخناني به نفي ولايت جهل و جور و ستم پرداخت. روز بعد زني از او شكايت كردكه مرا عقد كرده و حالا از انجام وظايف زناشويي خودداري ميكند. يا به خانه برگردد و يا مهرم را كه 2000 سكه آزادي و يك خانه است به من بدهد. مرتضوي مهاجراني را احضار كرد. جميله كديور همسرش نيز با او همراه شد. در آنجا پس از 4 ساعت بازجوئي قرار شد كديور استعفايش را پس بگيرد در انتخابات شركت كند و مهاجراني نيز گرد اصلاح طلبان نچرخد. آن وقت پروندة همسر نوظهور به بايگاني سپرده شد.
مجلس هفتم به اعتقاد من مجلس ترحيم ولايت جهل و جور و رژيم جمهوري اسلامي خواهد بود. اين را به شما قول ميدهم. آماري كه رژيم در مشاركت مردم ارائه ميدهد، حتي خود اهل ولايت فقيه را نيز فريب نميدهد. حداد عادل نورچشم آقا و نامزد رياست مجلس 220 هزار رأي در تهران آورده، اين رأي را با رأي نماينده اول تهران در دوره فعلي مجلس مقايسه كنيد تا ميزان مشروعيت نظام روشن شود.

شنبه 21 تا دوشنبه 23 فوريه

1 ــ حتي اگر ادعاي رژيم را بپذيريم كه 23 ميليون نفر در رأي گيري شركت كرده اند، بيش از 23 ميليون از مردمي كه رژيم مدعي است ذوب شده در ولايت هستند به رژيم نه گفتند. با اطمينان به شما ميگويم كه تعداد شركت كنندگان مطابق آمار مرتضي مبلغ معاون وزير كشور و مسئول برگذاري انتخابات كمتر از 11 ميليون تن بوده است. لازم است در نظر آوريد كه 70 درصد از اين عده نيز اگر در انتخابات رأي دادند در حمايت از نظام و يا اين و يا آن گروه نبوده بلكه رأي آنها را بستگيهاي قومي سبب شد. (مثل رأي عربهاي خوزستاني كه ميخواستند تعداد نمايندگان عرب را از چهار تن به 8 تن برسانند، يا رأي مردم لرستان كه بستگيهاي قبيله اي خط دهنده آن بود.) بنابراين عده اي رأيدادند تا فرزند طايفه خود را در برابر نماينده طايفه اي ديگر به مجلس بفرستند. جمعي نيز رأي دادند چرا كه نماينده شان در دوره فعلي توجهي به مسائل آنها نداشت و حالا آمدند و به رقيب او رأي دادند.
2 ــ دو تن ديگر از ژنرالهاي بلندپايه سپاه قدس در عراق به آمريكائيها پناهنده شده اند. اين دو اطلاعات گرانقيمتي با خود دارند كه بزودي بازتاب آن را خواهيد ديد. همزمان در يكي از كشورهاي حاشيه خليج فارس تروريستي سرشناس را كه از سالها پيش در خدمت دستگاه اطلاعاتي رژيم بود دستگير كرده اند. و اين فرد هم چون بلبل زبان باز كرده و مشغول نغمه سرائي است. درباره او نيز به زودي مطالب تكان دهنده اي خواهيد شنيد. در اين حال در دستگاه آقاي سيستاني نيز دو تن از جاسوسان رژيم شناسائي شده اند. احتمال اينكه اين دو قصد سوئي نسبت به مرجع اعلاي تشييع داشته اند بسيار زياد است. يك بي احتياطي و غفلت باعث شد كه بتوانند مرحوم حاج آقا باقر حكيم را كه با پل برمر روابط دوستانه برقرار كرده بود از سر راه بردارند. برادر او عبدالعزيز دستها را بالا برد و تسليم مطلق شد تا زنده بماند. آقاي محسن عبدالحميد رئيس فعلي شوراي حكومت عراق كه در عين حال رهبر حزب اسلامي (سني) عراق نيز هست در گزارشي به شورا با استناد به آمار وزارت كشور عراق فاش كرده است كه صدها تن مواد مخدر از سوي جمهوري اسلامي توسط مامورانش در عراق توزيع شده است.
رأس فتنه همچنان مشغول فتنه گري است. عراق و افغانستان و فلسطين تا زماني كه ولايت جهل وجور و فساد در وطن ما حاكم است رنگ آرامش نخواهد ديد.

February 26, 2004 01:42 PM






advertise at nourizadeh . com