December 14, 2006

زير ذره بين در صداي آمريكا

ملاقات عبدالعزيز حکيم با بوش و تونی بلر
دکتر عليرضا نوری زاده، نويسنده، روزنامه نگار و تحليل گر مسايل سياسی مقيم لندن، در پاسخ به پرسش بهروزعباسي خبرنگار بخش فارسی صدای آمريکا پيرامون ملاقات عبدالعزيز حکيم ابتدا با پرزيدنت بوش و سپس با تونی بلر گفت که اين ملافات نشان دهنده پديدار شدن يک ديگرگونی در نحوه ديد و مواضع مجلس اعلای عراق و آقای حکيم و ظهور وی به عنوان يک دولتمرد عراقی در کنار نيروهای کرد، سنی و سکولار در صحنه سياست عراق است... ۱۴/۱۲/۲۰۰۶
Download file


آقای عبدالعزيز حکيم هفته پيش با پرزيدنت بوش در کاخ سفيد ديدار کرد

آقای عبدالعزيز حکيم نزديکترين رهبر سياسی عراق به جمهوری اسلامی است. تشکيلاتی که وی در صدر آن قرار دارد، مجلس اعلای عراق، چندماهی پس از شروع جنگ ايران و عراق و با پول جمهوری اسلامی و با حمايت آيت الله خمينی و نظارت سپاه پاسداران توسط مرحوم محمد باقر حکيم (برادر آقای عبدالعزيز حکيم) برپا شد. نخستين دبير کل و رئيس اين تشکيلات آقای محمود هاشمی شاهرودی بود که حالا رياست قوه قضائيه جمهوری اسلامی زا بر عهده دارد. بنابراين مجلس اعلای عراق يا شورای انقلاب يک تجمع ساخته و پرداخته جمهوری اسلامی ايران است.

دکتر عليرضا نوری زاده، نويسنده، روزنامه نگار و تحليل گر مسايل سياسی مقيم لندن، در پاسخ به پرسش خبرنگار بخش فارسی صدای آمريکا پيرامون ملاقات عبدالعزيز حکيم ابتدا با پرزيدنت بوش و سپس با تونی بلر گفت که اين ملافات نشان دهنده پديدار شدن يک ديگرگونی در نحوه ديد و مواضع مجلس اعلای عراق و آقای حکيم و ظهور وی به عنوان يک دولتمرد عراقی در کنار نيروهای کرد، سنی و سکولار در صحنه سياست عراق است. آمريکا و بريتانيا به اين تحول دل بسته اند و اميدوارند تا بتوانند ميان اين گروه و جمهوری اسلامی ايران فاصله انداخته و رژيم اسلامی تهران را بيش از پيش در انزوا قرار دهند.

December 14, 2006 01:33 AM






advertise at nourizadeh . com