August 10, 2007

اعترافات آيت الله در اوين

مرکز اسناد انقلاب اسلامی:
نوری زاده بارها آيت الله کاظمينی بروجردی را تحريک به استقامت کرد.

ذborojerdi.jpg

سايت مرکز اسناد انقلاب اسلامی از اظهار ندامت آيت الله کاظمينی بروجردی خبر داد. اين مرکز که رياست آن با روح الله حسينيان مشاور امنيتی آقای احمدی نژاد است، اتهام اين روحانی را ادعای وی مبنی بر« رهبری اسلام سنتی و دين سنتی» عنوان کرد.ومدعي شد علي رضا نوري زاده يروجردي را تحريك به استقامت كرده بود.
در همين حال خبرگزاری مهر به نقل از «يک مقام مسئول در دادگاه ويژه روحانيت» صدور حکم اعدام برای آيت الله کاظمينی بروجردی را رد کرد و گزارش کرد « هنوز حکمی در اين پرونده صادر نشده است».
آقای کاظمينی بروجردی از ۱۵ مهر ۸۵ در بازداشت به سر می برد.

ندامتانه جديد

سايت مرکز اسناد انقلاب اسلامی شنبه ۳۰ تير ۸۶ اقدام به انتشار مطالبی منسوب به آيت الله محمد حسين کاظمينی بروجردی کرد که به ادعای اين مرکز «اظهار ندامت» وی در دادگاه ويژه روحانيت است.

به ادعای مرکز اسناد انقلاب اسلامی «وی در آخرين جلسه دادگاه خود را فريب خورده ضد انقلاب خارجی دانست و تاکيد کرد (علي رضا ) نوری زاده بارها با وی تماس گرفته و وی را تحريک به استقامت کرد».

مرکز اسناد انقلاب اسلامی که رياست آن با روح الله حسينيان مشاور سياسی و امنيتی رييس جمهوری اسلامی است، در عين حال مدعی شد «بروجردی با تکيه بر بيان اغوا کننده خود توانسته بود عده ای از مردم ساده و ناآگاه را در اطراف خود گرد آورد».

اين مرکز اتهام آقای کاظمينی بروجردی را «مدعی رهبری اسلام سنتی و دين سنتی» وی عنوان کرد و در ادامه ادعا کرد « در اين بين ارتباطات خاص و بعضا مسئله داری که از آن سوی مرزها با وی برقرار می شد باعث شد تا نوعی خود شيفتگی سياسی و دينی در هدايت يک انقلاب و براندازی جمهوری اسلامی در او ايجاد شود».

مرکز اسناد انقلاب اسلامی که رياست آن با روح الله حسينيان مشاور سياسی و امنيتی رييس جمهوری اسلامی است، در عين حال مدعی شد «بروجردی با تکيه بر بيان اغوا کننده خود توانسته بود عده ای از مردم ساده و ناآگاه را در اطراف خود گرد آورد».سايت مرکز اسناد انقلاب اسلامی در عين حال بخشی ندامت نامه منسوب به آيت الله کاظمينی بروجردی در جلسه محرمانه دادگاه ويژه روحانيت را انتشار داد.

اين در حالی است که اين روحانی زندانی از ۱۵ مهر ۸۵ تاکنون به وکيل دسترسی ندارد و مقامات داگاه نيز از انتشار خبر در خصوص دادگاه وی امتناع کردند.

اعترافات مرکز اسناد يا کاظمينی بروجردی

مرکز اسناد انقلاب اسلامی «بخشی از اعترافات» منسوب بی وی کرد و مدعی شد که وی اعتراف کرده است «روی چيزهای الکی و غير مهم مانور می دادم من تقويم چاپ می کردم عکس مرقد حضرت امام کاظم را می گذاشتم کنار مقبره پدر و پدربزرگم و پدرش که در بروجرد مدفون اند. به عنوان کاظمی بروجردی می خواستم يک جوری تبليغ کنم بعد آنها را برسانم به اجدادم يا مثلا خمين که فرزند ۲۷ امام سجاد «ع» بودنم را توی تيتراژ وسيعه با عکس های خودم چاپ کردم بعد گفتم ببرند توی دهات ها و شهرستانها. طوری شده بود که وقتی می گفتند فلانی اينجا برنامه داره جمعيت فوج فوج می آمدند».

به ادعای مرکز اسناد انقلاب اسلامی آيت الله کاظمينی بروجردی به بازجويانش «می گفته پول رفت و آمدها و اتوبوس را از محل صدقات جمع آوری کنيد و اگر هم کم می آمد خودم می دادم و همه اينها از روی هوای نفس بود را داشتم جمعيت جلسه من اينقدر زياد شود که بين ميدان انقلاب و آزادی مردم جمع بشوند و برنامه اجرا کنم. اگر شما جلوگيری نمی کرديد، يقينا جلسه بعدی ام که سيزده رجب بود اين اتفاق می افتاد يعنی جوری می شد که استاديوم ها جا نداشت، تزم اين بود».

در بخش ديگری از اعترافات منسوب به آيت الله کاظمينی بروجردی سايت مرکز اسناد انقلاب الامی از قول وی نوشت «ايشان در پايان با ابراز ندامت مجدد ابراز می دارد: کار تخصصی که در حد من نبود نمی بايست می کردم حالت جنون پيدا کرده بودم. الان من فکر می کنم که ازنظر ايمان، علم و عقل از هر سه تهی هستم من حتی روخوانی قرآن و مفاتيح الجنان را خوب بلد نيستم. از اشتباهات خودم از پروردگار طلب عفو می نمايم. اشتباه مقاومت در برابر جلب، اشتباه و نادرستی نامه به سران خارجی، مصاحبه با رسانه های خارجی به زشتی کشاندن صدها نفر و خانواده ام را قبول دارم».

مرکز اسناد انقلاب اسلامی در پايان مدعی شد که آيت الله کاظمينی بروجردی به دنبال ۹ ماه و ۱۵ روز بازداشت توبه کرد و از قول وی مدعی شد «روی آن توبه می کنم و از حضرت صاحب الامر و رهبر نظام مقدس اسلامی استدعای بخشش و اغماض برای خودم و خانواده ام...دارم.»

در همين حال خبرگزاری مهر به دنبال انتشار ندامتنامه منسوب آيت الله کاظمينی بروجردی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، به نقل از يک مقام مسئول در دادگاه ويژه روحانيت از ادامه برگزاری دادگاه محمدحسين کاظمينی بروجردی خبر داد و گزارش کرد «هنوز حکمی در اين پرونده صادر نشده است».

«به ولايت فقيه اعتقادی ندارم»

آيت الله کاظمينی بروجردی در شمار روحانيان غير سياسی است که از تابستان ۸۵ استقبال عمومی از سخنرانيهای وی حساسيت مقامات جمهوری اسلامی را بر انگيخت.

آيه الله سيد محمد طاهر کاظمينی بروجردی جد و آيت الله سيد محمد علی کاظمينی بروجردی پدر آقای کاظمينی بروجردی هر دو از نزديکان آيت الله العضمی بروجردی مرجع سرشناس تشيع بودند که در نجف و قم از اطرافيان وی محسوب می شدند.

آيه الله سيد محمد طاهر کاظمينی بروجردی جد و آيت الله سيد محمد علی کاظمينی بروجردی پدر آقای کاظمينی بروجردی هر دو از نزديکان آيت الله العضمی بروجردی مرجع سرشناس تشيع بودند که در نجف و قم از اطرافيان وی محسوب می شدندمسجد نور ميدان خراسان تهران تا زمان وفات پدر آيت الله کاظمينی بروجردی پايگاه مذهبی آنان به شمار می آمد. پس از وفات پدر آقای کاظمينی بروجردی طی درگيری هايی نهادهای حکومتی اين مسجد را به تصرف در آوردند و از پس آيت الله محمد حسين بروجردی به کوچه «سرو» واقع در خيابان «اوستا» و «زارع» تهران نقل مکان کرد و از منزل مسکونی خود به عنوان مرکزی برای تبليغ آنچه او دين سنتی» می نامد، استفاده کرد.

حساسيت به فعاليت های وی به دنبال برگزاری مراسم دعا در ورزشگاه چند هزار نفری کشوری به مناسبت وفات فاطمه زهرا افزايش يافت و دادگاه ويژه روحانيت آقای کاظمينی بروجردی را مرداد ۸۵ «جهت پاره توضيحات در مورد ادعای ارتباط با امام زمان» احضار کرد.

آقای بروجردی از حضور در اين دادگاه امتناع کرد و ماموران به دنبال مراجعه چهت بازداشت وی با چند هزارتن از طرفداران وی مواجه شدند.

درگيرهای پراکنده در مدت دوماه سرانجام در ۱۵ مهر ۸۵ به يورش ماموران به منزل وی ختم شد. اين يورش تعدادی مجروح برجا گذاشت و به نوشته روزنامه آلمانی اشپيگل «بيش از ۵۰۰ تن از طرفداران آيت الله کاظمينی بروجردی» و خود وی طی آن بازداشت شدند.

آز آن زمان تاکنون وی و نزديکانش در بازداشت به سر می برند و از دسترسی به وکيل محرومند.

۴ تير ۸۶ نامه ای از آقای کاظمينی بروجردی انتشار يافت که طی آن وی خطاب به «پاپ،دبير کل سازمان ملل، پارلمان اروپا، سازمان ها و نهادهای حقوق بشر و دادگاه لاهه، روشنفکران و آزادی خواهان جهان و مبارزان دموکراسی» نوشت «خصومت نظام با اين سرباز جانباز وطن، شخصی و خصوصی نمی‌باشد بلکه اعتقادی است، زيرا همگام با سلسله‌ی اجدادم «حکومت دينی» را غير قانونی و نامشروع می‌دانم و به «ولايت فقيه» اعتقادی ندارم، و در سال ۱۳۷۴ و ۱۳۷۹ نيز به همين علت زندانی شدم در حالی که دلايل کافی برای اثبات آراء و عقايد خود داشته‌ام و بارها تقاضای مناظره‌ی رسمی يا برگزاری دادگاه علنی با حضور وکيل را طرح نموده‌ام».

انتشار اعترافات و ندامت آيت الله کاظمينی بروجردی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی سابقه ندارد و در روال معمول چند روزنامه ها و خبرگزاری نزديک به نهادهای امنيتی اين ماموريت را بر عهده داشتندآقای بروجردی در اين نامه محل نگهدار خود را « شکنجه‌گاه اوين، زير تيغ جلاد» اعلام کرد و گفت «خواسته‌ی من آن است که تدابيری برای آزادی عقيده و قلم و بيان در ايران اتخاذ شود، و ناظرينی بی‌طرف از نهادهای بين‌المللی بر اجرای قوانين حقوق بشر در ايران نظارت کنند و همچنين ادامه‌ی دادگاه من، علنی و با حضور نمايندگان خبرگزاری های بين‌المللی برگزار شود تا بتوانم حرفهای ناگفته‌ی خويش را در مصونيت کامل به سمع جهانيان برسانم».

وی در عين حال خود را مدافع دين سنتی معرفی کرد و گفت «بلايای اين ۲۸ سال را به حساب تز ناهنجار «سياست ما عين ديانت ماست» بگذارند نه دين و مذهب و توده‌های ملت».

آيت الله کاظمينی بروجردی طی اين نامه گفت « به آن دسته از هموطنانی که هنوز اميدوار به ظهور روزهای بهتری تحت توليت «حکومت دينی» هستند هشدار می‌دهم که سرنوشت اين مرجع و روحانی و از تبار پيامبر در حکومتِ مدعی تشيع چنين بوده، پس وای به حال ديگران».

ماموريت مرکز اسناد

انتشار اين خبر و انتشار اظهاراتی منسوب به اين روحانی زندانی از آن جهت اهميت دارد که رياست آن با روح الله حسينيان مشاور امنيتی محمود احمدی نژاد است.

آقای حسينيان که قضاوت در دادگاه ويژه روحانيت،جانشين دادستان در وزارت اطلاعات دوره آقای علی فلاحيان، حاکم شرعی چند استان و رياست مرکز اسناد انقلاب اسلامی را دارد، طی «سالهای۷۷ و ۷۸ زمانی که پرونده قتل‌های زنجيره‌ای شکل گرفت و برخی عناصر خودسر وزارت اطلاعات با هدايت سعيد امامی به عنوان سرشاخه‌های جنايت معرفی شدند، در سخنرانی‌های متعدد و در مصاحبه‌ای با برنامه چراغ صدا و سيما ضمن دفاع از سعيد امامی، وابستگان خاتمی و جبهه دوم خرداد را به عنوان عاملان قتل‌ها معرفی کرد».

وی سال ۸۵ «به دفاع شديد از احمدی‌نژاد روی آورده و حتی در قضيه آزادی ملوان‌های انگليسی با انتشار مطلبی در سايت اينترنتی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، رفتار احمدی‌نژاد را با رفتار «رئيس علی‌ دلواری، عمر مختار و عزالدين قسام» مقايسه کرده بود و از «حسودانی» نام برد که «چشم به پيروزی دولت احمدی‌نژاد» ندارند.

محمود احمدی نژاد ۵ ارديبهشت سال جاری طی حکمی آقای حسينيان «رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامی را به سمت مشاور امنيتی و سياسی خود منصوب کرد».

به گزارش خبرگزاری ها « احمدی‌نژاد در اين حکم با اشاره به «تعهد دينی و انقلابی و سوابق و تجربيات ارزشمند حسينيان» ابراز اميدواری کرده بود تا وی در پرتو عنايات الهی و درجهت تحقق اصول چهارگانه عدالت گستری، مهرورزی، خدمتگزاری و تعالی همه جانبه کشور، موفق باشد».

ناظران و روزنامه های منتقد دولت با انتشار خبر انتصاب آقای حسينيان نسبت به امنيتی تر شدن فضای کشور هشدار دادند. انتشار اعترافات و ندامت آيت الله کاظمينی بروجردی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی سابقه ندارد و در روال معمول چند روزنامه ها و خبرگزاری نزديک به نهادهای امنيتی اين ماموريت را بر عهده داشتند.

به گفته ناظران علت اينکه مرکز اسناد انقلاب اسلامی راسا به انتشار ندامتنامه اقدام کرد صرف نظر از اعتبار ندامتنامه، حاکی از برعهده گرفته نقش تازه مرکز اسناد انقلاب اسلامی که قبل از اين با انتشارآثار تاريخی ماموريت تاريخ سازی برای نفع جمهوری اسلامی را بر عهده داشت.

بیژن یگانه . راديو فردا

August 10, 2007 10:49 PM






advertise at nourizadeh . com