November 05, 2008

جایزه شیر بالدار طلایی

THE WORLD ACADEMY OF ARTS, LITERATURE, AND MEDIA - WAALM

shir tala.jpg

سومين دوره جوايز "آکادمی جهانی هنر، ادبیات و رسانه" شامگاه جمعه ۳۱ اكتوبر در مراسمي باشكوه در لندن برگزار شد. در اين مراسم علي رضا نوري زاده به خاطر ۴ دهه تلاش در راه اطلاع رساني وبه عنوان بهترين تحليلگر سياسي جايزه شير طلائي را دريافت كرد.نام .ديگر برندگان را در گزارش بي بي سي مي خوانيد....

بهزاد بلور، تهیه کننده برنامه های رادیویی و بخش آنلاین بی بی سی فارسی، برنده جایزه بهترین تهیه کننده برنامه های جوانان "آکادمی جهانی هنر، ادبیات و رسانه" شد. ستار، خواننده سرشناس ایرانی در اين مراسم که جمعه 31 اکتبر در لندن برگزار شد جایزه بهزاد بلور را اعطا کرد.
جایزه این آکادمی، شیر بالدار طلایی نام دارد و در سه دسته اهدا می شود. در دسته اول از برگزیدگان هنرهای نمایشی، موسیقی و هنرهای زیبا، در دسته دوم از ادبیات، نویسندگی خلاقانه و شعر و در دسته سوم از روزنامه نگاری حرفه ای و تولیدات رسانه ای اعم از رادیو و تلویزیون، روزنامه و وب سایت ها تقدیر می شود.
"آکادمی جهانی هنر، ادبیات و رسانه" امسال در دسته هنرهای نمایشی و هنرهای زیبا، از سیما بینا خواننده موسیقی فولکلور، مارتیک خواننده پاپ، مازیار جبرانی کمدین و بازیگر، پاتریک موناهان کمدین، نیشام خازنی رقصنده و بالرین و امید جلیلی کمدین و بازیگر تقدیر کرد.

شیر بالدار طلایی در سه بخش اهدا می شود
همچنین در این بخش احمدرضا بهارلو، روزنامه نگار برای ساخت فیلم "پایان دوران کودکی"، رضا بدیعی برای یک عمر موفقیت برای کارگردانی فیلم و سریال، لی میجر برای یک عمر تلاش برای کارگردانی فیلم، سیروس فروغ نوازنده ویولن، مهستی کامدار نوازنده ویولن، رضا ناجفر نوازنده فلوت و گروه های موسیقی دستان، کیوسک و آبجیز جایزه گرفتند.
در بخش رسانه ای، آکادمی جهانی هنر، ادبیات و رسانه، جایزه بهترین تهیه کننده برنامه جوانان را به بهزاد بلور، تهیه کننده برنامه های رادیویی و سایت آنلاین بی بی سی فارسی، جایزه بهترین تصویربردار سال به سامان اربابی از تلویزیون صدای آمریکا، جایزه بهترین روزنامه خارجی برای ایرانیان به روزنامه کیهان لندن، جایزه بهترین تحلیلگر به علیرضا نوری زاده تحلیگر مسایل سیاسی در صدای آمریکا و جایزه بهترین تهیه کننده برنامه های آموزشی در زمینه حقوق بشر برای جوانان به مری شاتل ورث اهدا شد.

WAALM-4.JPG

جایزه افتخاری این موسسه امسال به بابک امامیان بنیانگذار موسسه تجاری ایرانیان بریتانیا ( Biba) اهدا شد. این آکادمی توسط مصطفی دربیانی در فوریه ۲۰۰۵ بنیان گذاشته شده و به حمایت و ترویج و توسعه هنرهای نمایشی و هنرهای زیبا، ادبیات، شعر، روزنامه نگاری حرفه ای و تولیدات رسانه ای می پردازد.
اولین دوره مراسم اعطای جوایز این آکادمی دراکتبر ۲۰۰۵ در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و ۲۵ هنرمند و محقق ایرانی و مجاری جوایز خود را دریافت کردند. بخش مجاری بی بی سی از جمله برندگان این جوایز در سال ۲۰۰۵ بود. سایت اینترنتی بی بی سی فارسی جایزه شیر طلایی را در رشته بهترین سایت خبری در سال ۲۰۰۶ دریافت کرده است.

November 5, 2008 11:52 PM






advertise at nourizadeh . com