July 08, 2009

نامه سرگشاده گروهی از شخصیت ها و روزنامه نگاران به آیت اله سیستانی

Nagh-sheye_Iran_Sabz-1.jpg

روزنامه سبز

اول نادیده ات می گیرند، بعد مسخره ات می کنند، سپس با تو مبارزه می کنند، اما در نهایت پیروزی با توست. "ماهاتما گاندی"
نترسید، نترسید ، ما همه با هم هستیم.
iran.sabz88@yahoo.com

موسسین: خانه فیلم مخملباف - محسن سازگارا - نوشابه امیری - علیرضا نوری زاده - هوشنگ اسدی - فرهنگسرای پویا

مدیر اجرایی: شهل بهاردوست

شماره نهم، شانزدهم تیرماه، هزار و سیصد و هشتاد و هشت
اختصاصی روزنامه سبز
نامه سرگشاده گروهی از شخصیت ها و روزنامه نگاران به آیت اله سیستانی

al-sistani.jpg

پیشگاه مبارک مرجع اعلای تشیع
حضرت آیت الله العظمی آقای سید علی سیستانی مد ظله العالی
با عرض سلام وتحیات و آرزوی سلامتی حضرتعالی از درگاه الهی، از ماه گذشته سرزمین ما وشما ایران به دلیل تقلبی آشکار در نتایج انتخابات ریاست جمهوری توسط هیأت حاکمه، با بحرانی عمیق رویرو است که تا امروز به کشته ومجروح شدن دهها تن ودستگیری بیش از دو هزار تن از آزادیخواهان وچهره های برجسته اصلاح طلب، روشنفکران، نویسندگان، هنرمندان، علمای آزاده، دانشجویان، بانوان مبارز، وحقوقدانان منجر شده است.
حضرتعالی به خوبی می دانند، آنچه در ایران می گذرد نه تنها وحدت وهمبستگی واستقلال وجمهوریت را با خطر جدی روبرو کرده است بلکه جرقه های خشم وآزردگی ملت ایران، اگر به بیرون مرزها سرایت کند دور نیست که کل منطقه با یک بحران جدی روبرو شود.

در طول تاریخ ایران و بویژه در جریان انقلاب مشروطیت، مرجعیت تشیع، بویژه در شهر مقدس نجف، با حمایت از مبارزات وتلاشهای آزادیخواهانه ملت ایران، آشکار ساخت که این جایگاه رفیع همواره پایگاه حمایت از مردم ویاری رساندن به آزادیخواهان بوده است.
حضرت آیت الله، مستظهر هستید که اینک در سلطه بدعتی به نام ولایت مطلقه فقیه ، ملتی سربلند ومؤمن، نه فقط در خطر از دست دادن اعتقادات وباورهای خود قرار گرفته اند، بلکه مصادره ی دین ومذهب اهل بیت توسط جمع قلیلی از دنیا پرستان زورگو، لطمات اساسی به مذهب ودین وارد کرده است. دین رأفت ومذهب تساهل واجتهاد دردست جمعی استفاده جو از نام مقدس اسلام، به حکمی سرکوبگر ومستبد تبدل شده که رئیس جمهوری اش خود را در هاله ی نور قرار می دهد و وزرایش را وعاظ السلاطین منتخبان امام زمان می خوانند. در چنین شرایطی، زمزمه های اجرای انتخاباتی نسبتاٌ آزاد باعث شد بار دیگر نسیم امید در ایران وزیدن گیرد ومردمانی افسرده ودلزده، در پرتو موج سبزی که به پا خاست، بار دیگر امیدوار شوند که می توان از راههای قانونی ودر چهارچوب همین قانون اساسی بار دیگر حکومتی برخاسته از میان مردم را برگزید وچهره ی مشوه وسخت آسیب دیده ایران واسلام را ترمیم کرد. با کمال شگفتی همه مشاهده کردیم چگونه به اراده ی حاکمیت آرای برنده یعنی جناب آقای میر حسین موسوی رئیس جمهور منتخب ایران به حساب بازنده (احمدی نژاد) گذاشته شد. مردم ایران در کمال آرامش ودر تظاهراتی آرام، خواستار حرمت نهادن نظام به رأیشان شدند، اما حکومت به جای گوش سپردن به صدای مردم، با چماق وگلوله وزنجیر به سراغشان رفت واز سوی دیگر با دستگیری وشکنجه شماری از سرشناس ترین اصلاح طلبان وآزادیخواهان کشور، تلاش کرد ضمن گرفتن اعترافات ساختگی جنبش ملی ودور از خشونت و حق طلبانه ی ملت ایران را به خارج نسبت دهد.
همانگونه که لابد شنیده اید ملت ایران در پناه عنایت الهی ، مصمم است مبارزه با ظلم، تقلب، بیعدالتی وفساد را ادامه دهد. و تا تحقق خواسته های بر حقش که همانا اجرای مجدد انتخابات زیر نظارت مراجع بیطرف داخلی وسازمانهای مستقل حقوق بشر وحامی دموکراسی می باشد، به مبارزه مسالمت آمیز خود ادامه خواهد داد. در چنین شرایطی همانگونه که پیامهای جانبخش علمای اعلام هم چون سیدین سندین بهبهانی وطباطبائی در ایران ومیرزای نائینی وآخوند خراسانی، أعلی الله مقامهم الشریف، مایه ی وحدت و پیروزی ملت در انقلاب مشروطه وانهزام وخواری مستبدین شد، از حضرتعالی که با تدبیرو متانت و صلح جوئی و واقع بینی نقش بسیار تعیین کننده ئی در بازگشت آرامش وصلح و برپائی مردمسالاری در عراق داشته اید و علاوه بر مرجعیت دینی چهره ئی جها نی میباشید انتظار می رود، با اعلام مواضع خود در رابطه با خیزش اخیر ودعای خیر برای ملت ایران، هموطنان خود را در این لحظات حساس از نظرات خیر خواهانه وانفاس عدالت جوی خویش محروم نگذارید.

با عرض مجدد احترامات ودعای قلبی برای سلامت آن مرجع عالیقدر

Download file

July 8, 2009 06:37 PM






advertise at nourizadeh . com