March 20, 2010

حمایت از روزنامه نگاران پناهجو و تبعیدی

journalistpanahjou------nouri.gif

می‌دانستید ایران بزرگترین زندان روزنامه نگاران در جهان است؟

می‌دانستید طی هشت ماه گذشته بسیاری از روزنامه‌نگاران و شهروند-خبرنگار برای حفظ جان خود مجبور شده‌اند به صورت مخفی زندگی‌ کنند یا از ایران فرار کنند؟

آن‌ها که در ترکیه و عراق گرفتار شده‌اند با تهدید جانی و فشار مالی روبه رو هستند. ...

(فيلم پيامها را در اينجا ببينيد:Download file)

می‌دانستید ایران بزرگترین زندان روزنامه نگاران در جهان است؟

می‌دانستید طی هشت ماه گذشته بسیاری از روزنامه‌نگاران و شهروند-خبرنگار برای حفظ جان خود مجبور شده‌اند به صورت مخفی زندگی‌ کنند یا از ایران فرار کنند؟

آن‌ها که در ترکیه و عراق گرفتار شده‌اند با تهدید جانی و فشار مالی روبه رو هستند.

آن‌ها که از همین مسیر به دیگر کشورهای اروپایی رسیده‌اند نیز پس از تحمل ماه‌ها بیکاری و هزینه در کشورهایی مثل ترکیه و عراق در بدترین موقعیت مالی هستند و در پیچ و خم مراحل اداری و ماراتن نفس‌گیر دریافت حقوق پناهندگی گرفتار شده‌اند.

پناه جویانی که در ترکیه منتظر موافقت سازمان پناه‌جویان سازمان ملل هستند، نه تنها هیچ‌گونه حمایت مالی از این سازمان دریافت‌ نمی‌کنند، بلکه موظب به پرداخت هزینه‌ای به عنوان مالیات اقامت به دولت ترکیه نیز هستند.

هزینه اجاره منزل، خرید وسایل ضرروی زندگی و گاهی اوقات پزشک و دارو نیز در حالی به آنها تحمیل می‌شود که همگی بیکارند.

بسیاری از این افراد خود تنها نان‌آور خانواده‌هایشان در ایران بودند و این به این معناست که کمکی از جانب خانواده‌هایشان هم دریافت نمی‌کنند.

روند خروج از طریق پناه‌جویی بسیار طولانی است. سازمان گزارشگران بدون مرز می‌کوشد سازمان گزارشگران بدون‌ مرز می‌کوشد تا برخی از پناهجویانی را که از موقعیت حساس و شرایط خطرناکی برخوردارند سریع‌تر به کشورهای اروپایی از جمله فرانسه منتقل کند.

موقعیت مالی این افراد نیز به واسطه هزینه‌هایی که پس از ماه‌ها زندگی در ترکیه یا عراق به آن‌ها تحمیل شده موقعیتی بسیار اسف‌بار است و در صورتی که سازمان گزارشگران بدون مرز هزینه اسکان موقت این دسته از افراد را تقبل نکند هیچ فاصله ای تا آواره شدن در خیابان‌ها نخواهند داشت.

سازمان گزارشگران بدون مرز نیز با دامنه فعالیت‌های گسترده و از دیگر سو با امکانات و منابع مالی محدودی که در اختیار دارد از حمایت کامل این افراد ناتوان است.

حالا نوبت ماست...

در هشت ماه گذشته ما خیره به مانیتوره‌هایمان با حاصل تلاش این خبرنگارن و همپای آنان برای خون‌های ریخته شده در خیابان‌های ایران اشک ریختیم.

اگر هر خانواده ایرانی در خارج از کشور بپذیرد که بخش اندکی از هزینه‌های زندگی یکی از این تبعیدیان جنبش اعتراضی مردم ایران را تقبل کندو در حمایت از نسل اعتراض مشارکت کند، بسیاری از خانواده ها و افرادی که ناگزیر تن به آوارگی سپرده اند از شرایط اسف باری که در آن گرفتار شده اند خارج می شوند

برای ارسال کمک های خود می توانید به لینک صندوق ویژه سازمان گزارشگران بدون مرز بروید:

http://www.rsf.org/Support-for-Iranian-Journalists.html

کمک های شما صرف هزینه های انتقال این پناهجویان به نقاط امن تر، غذا، اقامت و مراقبت های پزشکی و بهداشتی خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با این نشانی تماس بگیرید: assistance@rsf.org



Copyright: gooya.com 2009

March 20, 2010 05:18 PM






advertise at nourizadeh . com