March 04, 2011

عصام شرف نخست وزیر جدید مصر شد

rfi_logo.png

عصام شرف نخست وزیر جدید مصر شد
small_1.jpg

نوشتۀ ناصر اعتمادی
در پی استعفای احمد شفیق نخست وزیر مصر، شورای عالی نیروهای مسلح این کشور عصام شرف را مإمور تشکیل کابینۀ جدید مصر کرد...گفتگو با علیرضا نوری زاده، تحلیلگر مسائل خاور میانه .

Download file

شورای عالی نیروهای مسلح مصر اعلام کرد که احمد شفیق نخست وزیر این کشور از مقام خود استعفا داد. در پی اعلام رسمی خبر استعفای احمد شفیق شورای عالی نیروهای مسلح مصر عصام شرف را به عنوان نخست وزیر جدید مصر برگزید و او را مسئول تشکیل کابینۀ جدید این کشور کرد. حسنی مبارک در واپسین روزهای ریاستش احمد شفیق را به نخست وزیری مصر گمارده بود. مردم معترض نیز از همان آغاز مخالفت خود را با این انتخاب اعلام کرده و خواستار برکناری او شده بودند. استعفای احمد شفیق در واقع پاسخی بود به مطالبه مردم معترض مصر که از تأئید و پشتیبانی شورای عالی نیروهای مسلح مصر بهره مند شد.
عصام شرف جایگزین احمد شفیق از مخالفان حکومت حسنی مبارک بود که در تظاهرات مردمی در میدان تحریر قاهره علیه رییس جمهوری پیشین مصر شرکت کرد. او در فاصلۀ سال های 2004 و 2006 ریاست وزارتخانۀ حمل و نقل مصر را برعهده داشت.
عصام شرف در سال 1952 در مصر به دنیا آمد و در رشته مهندسی ساختمان از دانشگاه های قاهره و ایندیانا در آمریکا فارغ التحصیل شد. او از سال 1985 تا سال 2005 به عنوان استادیار در دانشگاه قاهره در رشته مهندسی تدریس کرد و پس از کناره گیری از مقام وزارت در سال 2006 کار خود را در دانشگاه قاهره از سرگرفت.

March 4, 2011 11:44 AM






advertise at nourizadeh . com