May 19, 2011

راديو فرانسه

rfi_logo.png

آمریکا بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را تحریم کرد
2011-05-18T170636Z_2020234809_GM1E75J037901_RTRMADP_3_SYRIA-USA_0.jpg

نوشتۀ فواد روستائی

از نظر دولت آمریکا تحریم بشار اسد گامی قاطع در افزایش فشار بر دولت سوریه برای دست برداشتن از خشونت علیه تظاهر کنندگان سوری است. واشنگتن بار دیگر از بشار اسد خواست یک مرحلۀ گذار به دموکراسی را رهبری، یا کناره گیری کند.
ایالات متحدۀ آمریکا سرانجام تصمیم گرفت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، را به خاطر سرکوب خشونت بار تظاهرات مسالمـت آمیز مردم این کشور تحریم کند.
دولت آمریکا دیشب (چهارشنبه شب) اعلام کرد این تصمیم که به امضای باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور، رسید گامی قاطع و مؤثر در راستای افزایش فشار بر دولت سوریه به منظور وادار کردن آن به پایان دادن به خشونت علیه مردم این کشور است.
وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای که در این ارتباط منتشر شد گفت همان طور که در گذشته بارها از سوی واشنگتن اعلام شده است بشار اسد باید یا رهبری یک مرحلۀ گذار به سوی دموکراسی را بر عهده گیرد یا کناره گیری کند.
در این بیانیه تأکید شده است که درخواست کناره گیری بشار اسد در خواستی است که باید در غایت امر از سوی مردم سوریه مطرح شود.( گفتگوي رحمت قاسمبگلو با عليرضا نوري زاده )

Download file

فاروق الشرع معاون رئیس جمهوری، عادل سفر نخست وزیر، محمود ابراهیم الشعار وزیر کشور، علی حبیب محمود وزیر دفاع، عبدالفتاح قدسیه رئیس سرویس های اطلاعاتی ارتش، و محمد دیب زیتون مدیر امنیت سیاسی کشور، نیز علاوه بر بشار اسد از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفته اند.
دولت آمریکا در تاریخ ٢٩ آوریل نیز گروهی از مقامات سوری را به خاطر سرکوب مردم این کشور مشمول تحریم قرار داده بود.
ماهر اسد، برادر بشار اسد، از جمله شخصیت های سوری است که در آن تاریخ مشمول تحریم شدند. ماهر اسد فرماندهی گارد جممهوری سوریه را بر عهده دارد که در سرکوب ها نقشی فعال ایفا می کند.

روز گذشته (چهارشنبه) نیز هشت تن از تظاهر کنندگان در یکی از شهر های سوریه در اثر تیر اندازی نیروهای دولتی جان باختند.
در جریان سرکوب تظاهرات مردم سوریه در شهرهای مختلف این کشور بیش از ٨٠٠ تن کشته و نزدیک به ٨٠٠٠ نفر بازداشت یا مفقود الاثر شده اند.


May 19, 2011 06:53 PM






advertise at nourizadeh . com