June 03, 2011

راديو فرانسه

rfi_logo.png

تلاش فرانسه برای کمک به صلح خاورمیانه PALESTINIANS-web.jpg
نوشتۀ لیدا پرچمی
ملاقات امروز "آلن ژوپه" وزیر امور خارجه فرانسه با "سلام فیاض" نخست وزیر فلسطین - "رام الله" دوم ژوئن ٢٠١١
فرانسه آماده است تا نقش مؤثرتری در روند صلح خاورمیانه ایفا کند. پاریس در نظر دارد تا پیش از پایان ماه ژوئیه، کنفرانسی برای از سرگیری مذاکرات صلح میان فلسطینیان واسرائیل برگزار کند

گفتگو با علیرضا نوری زاده 02/06/2011
Download file


"آلن ژوپه" وزیر امور خارجه فرانسه، در "رام الله" در کرانه باختری رود اردن اعلام کرد که فرانسه آماده است تا پیش از پایان ماه ژوئیه آینده، کنفرانسی برای راه اندازی روند صلح خاورمیانه برگزار کند.

در این حال، فعالیت های فرانسه برای گفتگو با رهبران فلسطینی و اسرائیلی افزایش یافته است. "آلن ژوپه" پس از دیدار دیروز خود با محمود عباس، امروز در رام الله با سلام فیاض ملاقات می کند و پس از آن دیداری نیز با بنیامین نتانیاهو خواهد داشت.
فعال شدن فرانسه در ارتباط با روند صلح خاورمیانه، هم زمان با آن صورت می گیرد که سخنان اخیر"باراک اوباما" مبنی بر بازگشت اسرائیل به مرزهای سال 1967 مورد اعتراض اسرائیل قرار گرفته و نقش آمریکا و ادامه مذاکرات را در ابهام پوشانده است.

و اما در ارتباط با گسترش شهرک های یهودی نشین، در مناطق اشغالی، که موضوع دیگر مورد اختلاف است، خبرگزاری فرانسه گزارش می دهد که روز پنجشنبه درحالیکه نیروهای مرزی اسرائیل و سربازان این کشور آماده تخریب چهار شهرک غیرقانونی یهودی نشین در نزدیکی رام الله بودند، با پرتاب سنگ از سوی یهودیان ساکن شهرک ها روبرو شدند. شش تن از افراد پلیس و پنج تن از سکنه شهرک ها در این حادثه جراحت های سطحی برداشتند. در جریان این رو در رویی سه نفر از معترضین دستگیر شدند. افراطیون یهودی، در این درگیری ها با پرتاب کوکتل مولوتوف یک خودروی پلیس را نیز به آتش کشیدند.
افراطیون یهودی، به دفعات به ساختن شهرک های غیر قانونی در مناطق اشغالی اقدام کرده اند. این شهرک ها، در مواردی با توسل به نیروهای نظامی برچیده می شود و در موارد دیگری برجای می مانند.
بنا بر گزارش جنبش اسرائیلی "صلح هم اکنون" که ضد سیاست شهرک سازی است، بیش از یکصد شهرک یهودی نشین غیر قانونی، در کرانه باختری رود اردن، از حمایت و پشتیبانی مقامات اسرائیل برخوردارند.




June 3, 2011 10:25 PM






advertise at nourizadeh . com