July 20, 2011

راديو فرانسه

rfi_logo.png

قربانیان خشونت های امروز در سوریه
Syria.jpg

تنها از دیشب به امروز 13 تن بر اثر تیراندازیهای نیروهای ارتش در حمص، واقع در 160 کیلومتری شمال دمشق کشته شدند.
در پی سرکوب هائی که از چهار ماه پیش توسط ارتش سوریه در برابر مخالفان بشار اسد انجام گرفته، شماری از وزرای امور خارجه اروپا کار مطالعه افزایش مجازات ها علیه حکومت سوریه را آغاز کردند. شماری از آنها هم خواستار تغییر رژیم دمشق شدند.
در روز 16 ژوئیه، همزمان با حضور هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه آمریکا در ترکیه، بیش از 300 عضو اپوزیسیون سوریه در این کشور، به منظور متشکل کردن اپوزیسیون، گرد هم آمدند. که البته خانم کلینتون چندان موضع شدیدی در برابر سوریه و محکوم کردن دولت این کشور نگرفت.

گفتگو با علیرضا نوری زاده
شهلا رستمی
هم زمان، جلسه ای که قرار بود در روز جمعه با شرکت مخالفان رژیم سوریه در دمشق برگزار شود مورد حمله قرار گرفت و نه تن کشته شدند. از علیرضا نوری زاده، نویسنده و کارشناس امور خاورمیانه پرسیدم علت مواضع نرم آمریکا واسرائیل در برابر وقایع سوریه چیست ؟

Download file


ازسوی دیگر وزیر امور خارجه سوریه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که کشورش یک کشور فلسطین را در مرزهای روز 4 ژوئن 1967 یعنی مرزهای پیش از جنگ اعراب و اسرائیل با بیت المقدس به عنوان پایتخت آن به رسمیت می شناسد. او می افزاید بلافاصله پس از انتشار این بیانیه، دولت سوریه دفتر سازمان آزادی فلسطین در دمشق را به عنوان سفارت فلسطین به شمار خواهد آورد. گفتنی است که فلسطینیان، با در نظر گرفتن بن بستی که مذاکرات در آن قرار گرفته است تصمیم گرفتند از سازمان ملل متحد بخواهند که عضویت کشوری به نام فلسطین را بپذیرد. تصمیمی که به شدت توسط اسرائیل و آمریکا رد شده است و طبیعتأ وتوی آمریکا را به دنبال خواهد داشت.
تقاضای عضویت فلسطین توسط اتحادیه عرب به سازمان ملل ارجاع خواهد شد.

July 20, 2011 12:07 PM






advertise at nourizadeh . com