February 20, 2012

در پاسخ به حمایت مخالفان سوری از اعتراضات 25 بهمن ٬

logo.gif
فعالان سیاسی و مدنی ایرانی از شورای ملی سوریه تقدیر کردند
alarabieh.jpg
دبی – العربیه.نت
شماری از فعالان سیاسی، مدنی و مطبوعاتی ایرانی، با انتشار بیانیه ای از شورای ملی سوریه که مخالفان بشار اسد را رهبری می کند به خاطر حمایت تعدادی از اعضای آن از تظاهرات اعتراض آمیز 25 بهمن، تقدیر و تشکر کردند.
معترضان ایرانی مردم را به تظاهرات خیابانی در روز 25 بهمن سالروز آغاز حبس خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران معترضان دعوت کرده بودند. در این میان 72 تن از اعضای شورای ملی سوریه در بیانیه ای حمایت خود را از این تظاهرات و حرکت اعتراضی در ایران اعلام کردند.

شورای ملی سوریه را طیف های گسترده ای از معترضان سوری در داخل و خارج، تشکیل دادند. این شورا یکی از تاثیرگذارترین طیف های اپوزیسیون سوریه است که ریاست آن را برهان غلیون، اندیشمند سوری و استاد جامعه شناسی و مدیر مرکز مطالعات شرق معاصر در دانشگاه سوربن فرانسه بر عهده دارد .

۱۸۰ تن از فعالان سیاسی و مدنی ایرانی جمعه 17-2-2012 با انشار بیانیه ای از شورای ملی سوریه و اعضای امضا کننده بیانیه تشکر و قدردانی کردند.
در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار "العربیه.نت" قرار گرفته، آمده است: "پیام محبت‌آمیز و امیدوارکننده‌ی شما دوستان بار دیگر پیوند ناگسستنی همه‌ی آزدای‌‌خواهان جهان را به نمایش گذاشت. بسیار خوش‌حالیم که مبارزان خردمند و شجاع سوریه با اشراف نسبت به جدایی کامل مردم ایران از حکومت جائر فعلی، خود را در کنار آزادی‌خواهان رنج دیده‌ی ایران می‌بینند."

امضا کنندگان این بیانیه در ادامه تاکید کردند:" موجب سربلندی ما است که شما دوستان علی‌رغم تحمل رنج‌های فراوان ناشی از وحشی‌گری بشار اسد و حمایت شرم‌آور جمهوری اسلامی از او، در سال‌گرد حبس رهبران نمادین جنبش سبز و درحالی که آرزوی آن‌ها و همه‌ی مردم ایران برای آزادی دو ملت تونس و مصر محقق شده است، با دوستان ایرانی خود اعلام همراهی نموده‌اید. یقین داریم اعلام همراهی شما امید هم‌وطنان ما برای رسیدن به فردایی که دو ملت سوریه و ایران رهایی از دیکتاتوری را جشن می‌گیرند، افزایش خواهد داد. "
شام ؛ کوریدور جمهوری اسلامی
دکتر شهریار آهی فعال سیاسی ایرانی در پاسخ به این سؤال که سقوط رژیم اسد چه تاثیری بر مسایل داخلی ایران خواهد داشت ؟ گفت :" رژیم جمهوری اسلامی منافع خود را مساوی با منافع مردم ایران نمی داند زیرا رژیم ایران به عنوان یک رژیم فرا ارضی وبا ایده اولوژی فرامرزی در پی تحقق هژمونی خود در جهان اسلام است ."

وی در ادامه افزود :"از دید جمهوری اسلامی شیک ترین جاهای جهان اسلام که بتواند کوریدور رژیم حاکم در ایران به جهان اسلام باشد سرزمین شام (سوریه، لبنان، فلسطین و اردن) با مرکزیت عملیاتی دمشق است ."

این فعال سیاسی ایرانی درباره سرنوشت مشترک دو رژیم حاکم در ایران و سوریه خاطر نشان کرد :"با توجه به شرحی که درباره هژمونی خواهی جمهوری اسلامی دادم، از دست دادن سوریه فقط به سیاست خارجی رژیم در ایران لطمه نخواهد زد بلکه بزرگترین لطمه روحی و روحیتی را به سپاه پاسداران زده و علت وجودی رژیم جمهوری اسلامی را به زیر شک می برد ."

سرنوشت مشترک تهران و دمشق
در همین راستا دکتر علیرضا نوری زاده رئیس مرکز مطالعات ایرانی عربی به العربیه.نت گفت:"همانگونه که سرنوشت دو رژیم حاکم در ایران و سوریه به یکدیگر گره خورده با قاطعیت می توان گفت که سرنوشت مبارزات ملت های این دو کشور نیز به یکدیگر مرتبط است زیرا سقوط هر کدام از دیکتاتورهای حاکم در این کشور زمینه ساز سقوط دیگری خواهد بود ."

نوری زاده در ادامه افزود: "مردم ایران با اعجاب و تحسین به شجاعت ملت سوریه در رویارویی با رژیم بعث در این کشور می نگرند و ایرانیان بیش از هر ملت دیگری آرزوی پیروزی آنها را دارند، می توان به وضوح پیش بینی کرد که در فردای سقوط بشار اسد ایرانیان بیش از هر ملت دیگری خوشحال خواهند شد زیرا چنین رویدادی سرآغاز سقوط رژیم حاکم در تهران خواهد بود ."

ادعای ناسیونالیسم عربرئیس مرکز مطالعات ایرانی عربی در ادامه ضمن تاکید بر "پیوند مستحکم ملت های ستمدیده در ایران و سوریه" و با تاکید بر اینکه "ایرانی ها و سوری ها برای پیروزی یکدیگر دعا می کنند" به "شعارهای حزب بعث سوریه در زمینه ناسیونالیسم عرب" اشاره کرد و آنها را "ادعاهای دروغین نامید" و افزود "رژیم سوریه بر خلاف ادعای ایستادگی در باصطلاح "محور مقاومت" اما تاکنون یک گلوله در جولان شلیک نکرده است و به همین دلیل اسرائیل نیز نگران سقوط بشار اسد است ."

وی در ادامه افزود " این رژیم علیرغم شعارهای وحدت عربی و دفاع از همه عرب ها، تنها رژیمی است که شماری از برادران عرب ایرانی ستمدیده ما را که در سوریه به سر می بردند، تحویل مقامات امنیتی رژیم ولایت فقیه داد که بسیاری از آنها دانشجو بودند و ما به خوبی می دانیم که چه بلای بر سر آنها آمده است .

February 20, 2012 03:14 AM






advertise at nourizadeh . com