August 05, 2012

راديو فرانسه

rfi_logo.png

دعوت عربستان از احمدی نژاد برای حضور در نشست مکه
Ahmadinejad_1.jpg

نوشته مصطفی خلجی

عربستان از محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران برای حضور در نشست فوق‌العاده سران كشورهای عضو سازمان همكاری اسلامی که قرار است در شهر مكه برگزار شود، دعوت كرد.
در زمینه روابط ایران و عربستان، علیرضا نوری زاده، تحلیلگر مسائل خاورمیانه، گفت و گویی انجام داده است با بخش فارسی رادیو بین المللی فرانسه که می توانید بشنوید.

Download file

خبرگزاری دولتی ایران امروز، شنبه، به نقل از یک مقام دفتر رییس جمهوری این کشور، خبر داده که سفیر عربستان در تهران دعوتنامه رسمی رییس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست اضطراری سران كشورهای اسلامی را تقدیم كرده است.

بر اساس این خبر، هنوز احمدی نژاد تصمیم قطعی برای حضور در این اجلاس گرفته است.

قرار است نشست فوق العاده سران كشورهای عضو سازمان همكاری اسلامی به درخواست ملک عبدالله پادشاه عربستان و برای مقابله با خطرات و آشوب های کشورهای اسلامی اواسط ماه اوت در شهر مکه برگزار شود.

دعوت عربستان از محمود احمدی نژاد برای حضور در نشست مکه، در حالی است که این روزها روابط میان دو این دو کشور چندان دوستانه نیست.

چندی پیش و بعد از اعدام چند ایرانی در عربستان، وزارت خارجه جمهوری اسلامی، از عدم دعوت از پادشاه عربستان برای حضور در اجلاس سران جنبش عدم تعهد خبر داده بود، اما بعدا یک مقام وزارت خارجه تأکید کرد که قرار نیست از پادشاه عربستان برای این اجلاس دعوت نشود.

شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد نیز قرار است با آغاز ریاست ایران بر این سازمان، از پنجم تا دهم شهریور ماه امسال در تهران برگزار شود.

August 5, 2012 01:39 AM






advertise at nourizadeh . com