August 23, 2012

راديو فرانسه

rfi_logo.png

آمادگی دولت سوریه برای گفتگو درباره " کناره گیری" بشار اسد
2012-08-21T143247Z_317311834_GM1E88L1QJ201_RTRMADP_3_SYRIA-CRISIS-JAMIL_1.JPG

قدری جمیل، معاون نخست وزیر سوریه
نوشتۀ واسع محسن
قدری جمیل، معاون نخست وزیر سوریه روز سه شنبه در مسکو از آمادگی دولت سوریه برای گفتگو درباره کنار رفتن بشار اسد از قدرت خبر داد. از سوی دیگر، عبدالباسط سیدا، رئیس شورای ملی سوریه، ائتلاف متشکل از مخالفان بشار اسد، گفته است این ائتلاف تشکیل یک دولت انتقالی را تحت بررسی دارد.

گفتگو با علیرضا نوری زاده كارشناس مسائل خاورميانه

Download file

قدری جمیل، معاون نخست وزیر سوریه در یک کنفرانس خبری همراه با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت : " در صورت مذاکره، همه مسایل از جمله این موضوع ( استعفای بشار اسد) میتواند مورد بررسی قرار بگیرد."

معاون نخست وزیر سوریه با این حال کنار رفتن بشار اسد را بعنوان پیش شرطی برای آغاز مذاکرات با مخالفان رد کرد و گفت در چنینی صورتی این مذاکرات غیر ممکن خواهد بود.

آمریکا در واکنش به این اظهارات قدری جمیل اظهار تردید کرده و ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت " چیز تازه ای" در آن نمی بیند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در این کنفرانس خبری با رد امکان هرگونه مداخله نظامی در سوریه، تلاشهای رژیم دمشق برای پایان دادن به خشونتها دراین کشور را ناکافی ارزیابی کرد.

خبرگزاری فرانسه از قول منابع سیاسی در سوریه گزارش داد که هدف دیدار قدری جمیل از مسکو را گفتگو با مقامات روسیه درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودرس در سوریه تشکیل میدهد.

آمریکا، کشور های اروپایی و شماری از کشور های عرب با امکان نامزدی دوباره بشار اسد در انتخابات سال ٢۰۱۴ در این کشور مخالف هستند.

قدری جمیل همچنین اظهارات مقامات آمریکایی درباره احتمال مداخله نظامی آمریکا در سوریه در صورت استفاده از سلاحهای شیمیایی و یا جابجا کردن آن از سوی رژیم دمشق را " تبلیغات های انتخاباتی" از سوی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا توصیف کرد.

همزمان با این اظهارات معاون نخست وزیر سوریه، عبدالباسط سیدا، رئیس شورای ملی سوریه در دیدار با فرانسوا هولاند ، رئیس جمهور فرانسه، گفت مخالفان تشکیل یک دولت انتقالی را تحت بررسی دارند.

رئیس شورای ملی سوریه در این دیدار بار دیگر مساله ایجاد یک منطقه هوایی ممنوعه در سوریه را با رئیس جمهور فرانسه مطرح کرد.

August 23, 2012 02:17 AM






advertise at nourizadeh . com