August 27, 2012

راديو فرانسه

rfi_logo.png

بروجردی: مشکل سوریه باید از طریق گفت‌وگو حل و فصل شود
80293616-2862444_0borojerdi.jpg
نوشتۀ واسع محسن
علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون ملی امنیت مجلس ایران روز یکشنبه گذشته بعد از دیداربا بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و فاروق الشرع، معاون او گفت راه حل نظامی در سوریه با بن بست مواجه شده است. وی در همین حال اعلام کرد وائل الحلقی، نخست وزیر و ولید معلم، وزیر خارجه سوریه، در اجلاس کشور های غیرمتعهد در تهران شرکت خواهند کرد. (گفتگو با علیرضا نوری زاده، مدیر مرکز مطالعات ایران و عرب در لندن)

Download file

خبرگزاری فرانسه گزارش داد ایران در نظر دارد در حاشیه اجلاس کشور های غیر متعهد در تهران، در روزهای ٣۰ و ٣۱ اوت، طرحی را برای حل بحران سوریه ارائه کند.

مقامات ایرانی تا کنون جزئیاتی بیشتری درباره این طرح ارائه نکرده اند اما خبرگزاری فرانسه می نویسد ایران بدلیل حمایت خود از رژیم بشار اسد، تا کنون از تلاشهای بین المللی برای برقراری صلح در سوریه بدور نگهداشته شده است.

با این حال، علاء الدین بروجردی روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری در دمشق گفت : " ما بر این باوریم که مشکل سوریه باید در داخل و از طریق گفت و گو حل و فصل شود."

رئیس کمیسیون ملی امنیت مجلس ایران با تاکید روی این مساله که " راه حل نظامی به بن بست مواجه شده است " از مخالفان بشار اسد خواست با دست کشیدن از جنگ، زمینه را برای راه حل سیاسی آماده کنند.

مخالفان رژیم دمشق و کشور های عربی در گذشته، پیشنهادات مشابه ایران در این زمینه را نادیده گرفته اند.

August 27, 2012 10:14 PM






advertise at nourizadeh . com