September 15, 2012

راديو فرانسه

rfi_logo.png

اخضر ابراهیمی در دمشق چه ميكند؟

2012-09-13T121016Z_1243919570_GM1E89D1JMW01_RTRMADP_3_SYRIA-CRISIS-BRAHIMI_0.jpg

اخضر ابراهیمی، هنگام ورود به دمشق، مورد استقبال معاون وزیر امور خارجه سوریه قرار گرفت.
واسع محسن
اخضر ابراهیمی- نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب برای سوریه، امروز پنجشنبه برای دیدار و گفتگو با مقامات دولت سوریه عازم دمشق شد؛ وی هنگام رسیدن به پایتخت سوریه گفت، هیچکس نمیتواند این را نادیده بگیرد که بحران در سوریه ادامه دارد و روز بروز حادتر می گردد...
گفتگو با علیرضا نوری زاده، روزنامه نگار و مدیر مرکز مطالعات ایران و عرب در لندن

Download file

اخضر ابراهیمی اظهار امیدواری کرد که بتواند سهم خود «در توقف خشونت‌ها در سوریه در روزها و هفته‌های آینده» را ادا کند.

سفرامروز اخضر ابراهیمی به سوریه، از هنگامی که او مأموریت کوفی عنان- نماینده پیشین سازمان ملل را بعهده گرفته، اولین سفر او بشمار می رود.
احمد فوزی- سخنگوی اخضر ابراهیمی، گفت وی با «مقامات دولت سوریه و نمایندگان مخالفان و جامعه مدنی» گفتگو خواهد کرد.

از سوی دیگر محمد مرسی- رئیس جمهور مصر، امروز هنگام دیدار با خوزه مانوئل باروزو- رئیس کمیسیون اروپا، در بروکسل مقر اتحادیه اروپا تأکید کرد، بشار اسد- رئیس جمهور سوریه، باید از قدرت کنار برود زیرا بگفته او «رئیس دولتی که مردم خود را بکشد جایی در میان آنان ندارد».

همزمان با سفر نماینده سازمان ملل به سوریه، درگیری‌ها دراین کشور از جمله در شهر حلب همچنان ادامه یافت و مخالفان ادعا کردند با تمرکز نیروهای خود در این شهر، در برابر حملات هوایی ارتش سوریه شدیداً به مقاومت پرداخته‌اند.

خبرگزاری فرانسه، از قول یک منبع مخالفان گزارش داد که نیروهای امنیتی سوریه، احمد ترک- یک نماینده پیشین پارلمان این کشور را بامداد امروز به قتل رسانده و پسر او را دستگیر کرده‌اند.

September 15, 2012 12:27 AM






advertise at nourizadeh . com