September 21, 2012

راديو فرانسه

rfi_logo.png

انتقاد آیت‌الله خامنه‌ای از موضع‌گیری کشورهای تازه انقلاب کرده

untitled.bmp
آیت الله خامنه ای در دیدار با نیروهای مسلح منطقه شمال ایران

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران بدون این که از کشور خاصی نام ببرد، گفت: «برخی كشورهای انقلاب كرده، این روزها به خاطر فشار آمریكایی‌ها، مجبور به بعضی موضع‌گیری‌ها می‌شوند.»...

گفتگو با علیرضا نوری زاده

Download file

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، دیشب سه شنبه، در دیدار با جمعی از نیروهای مسلح منطقه شمال ایران، اظهار داشت: «جمهوری اسلامی حرف و خواست هیچ ابرقدرتی را قبول نمی كند.»

وی اضافه کرد که ایران «تنها براساس مصلحت كشور و ملت تصمیم می‌گیرد ولو اینكه همه قدرت‌های عالم از این تصمیم خشمگین شوند.»

آیت‌الله خامنه‌ای بدون این که نامی از کشور خاصی به زبان بیاورد، گفت: «برخی كشورهای انقلاب كرده، این روزها بخاطر فشار آمریكایی‌ها، مجبور به بعضی موضع‌گیری‌ها می‌شوند در حالیكه مسئولان نظام اسلامی در تمامی ۳۳ سال اخیر مقابل این‌گونه فشارها ایستاده‌اند.»

به نظر می‌رسد منظور آیت‌الله خامنه‌ای از «کشورهای انقلاب کرده»، کشورهای مثل مصر، یمن و تونس است که از نظر سیاست‌های بین‌المللی چندان با جمهوری اسلامی همسو نیستند.

به عنوان نمونه، محمد مرسی، رییس جمهوری مصر چندی پیش که برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد به ایران سفر کرده بود، در این اجلاس گفت که باید از مخالفان دولت بشار اسد حمایت کرد.

سخنان او باعث خشم مقامات ایران شد و رسانه های جمهوری اسلامی سخنان آقای مرسی را تحریف کردند.

رهبر جمهوری اسلامی در سخنان دیشب خود به موضوع فعالیت های هسته ای ایران اشاره ای نکرد، موضوعی که در جامعه بین المللی مورد مناقشه است و کشورهای غربی ایران را به تلاش برای ساخت سلاح هسته ای متهم می کنند.

آیت‌الله خامنه‌ای همچنین بدون اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در ایران و تأثیرات آن بر زندگی مردم، رسانه‌های غربی و اسرائیلی را متهم کرد که درباره اوضاع ایران «سیاه‌نمایی» می‌کنند و آن را «تاریك» جلوه می‌دهند.

September 21, 2012 02:19 AM






advertise at nourizadeh . com