January 25, 2013

یکهفته با خبر

KAYHAN-1.jpg

باشد اندر پرده بازیهای پنهان، غم مخور!

سه شنبه 15 تا دوشنبه 21 ژانویه
ظاهرا ترس از عبارت «انتخابات آزاد» بدجوری سید علی آقا را گرفتار کرده است و اگر تا امروز اسباب وحشت نایب امام زمان از این عبارت معلوم نبود حالا جناب عبدالرضا داوری رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با اشاره به این که کلید واژه انتخابات آزاد ماحصل کنفرانس جناح‌های ضد انقلاب در پراگ بود، می‌گوید: در سخنرانی‌های سه ماهه اخیر یکی از مسؤولان نظام ۷۴۲ بار واژه انتخابات آزاد تکرار شده است. (منظور البته علی اکبر هاشمی بهرمانی ملقب به رفسنجانی است که ابلاغ حکم مجرمیت فرزندش مهدی با استناد به نوارهای صوتی مربوطه، عملا فلج شده است).

نگاهی به سخنان داوری بکنید تا در دنباله قصه ائتلاف وقح ـ ولایتی، قالیباف، حداد عادل ـ را باز گویم.
«عبدالرضا داوری مشاور وزیر و رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور درگفتگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات آزاد و تاکید ایشان بر ضرورت عدم تکرار چنین کلید واژه‌ای گفت:آزادی انتخابات برگذار شده طی سی سال اخیر در نظام جمهوری اسلامی بر همه واضح و مبرهن است و این مسئله بر همه مدعیان داخلی و خارجی امری اثبات شده است.
وی افزود: جمهوری اسلامی در طول سی سال گذشته کاملا در پروژه استبداد ستیزی موفق بوده و توانسته است ارکان نظام را بر اساس دموکراسی پایه ریزی کند و دشمنان انقلاب نیز بر آزاد بودن انتخابات در ایران اذعان دارند.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با تاکید بر اینکه تحلیل گرانی که هیچ نسبتی با انقلاب اسلامی ندارند، در تحلیل‌های خود درباره انتخابات سال 88 با وجود همه شبهه افکنی‌ها جانب انصاف را رعایت می‌کنند، گفت: برخی از این تحلیلگران از سلامت انتخابات و امانتداری نظام در نگهداری از رای مردم مطمئن هستند و شبهه‌ای در آن ندارند.
داوری گفت: تصور من این است که دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره کلید واژه «انتخابات آزاد» از کنفرانس پراگ که با حضور تمام جناح‌های ضد انقلاب در آبان ماه سال 91 برگذار شد نشأت می‌گیرد، در آن کنفرانس رهنمودهای هیلاری کلینتون درباره ضرورت استفاده از ظرفیت‌های داخلی مطرح شد و متاسفانه ما شاهد بودیم که طی سه ماه گذشته در سخنان منعکس شده یکی از مسؤولان عالی نظام بیش از 742 بار از واژه انتخابات آزاد استفاده شد.
وی با بیان اینکه طرح موضوع انتخابات آزاد در قالب یک نقشه راه آمریکایی ـ انگلیسی صورت گرفته است اظهار داشت: در همان کنفرانس پراگ نیز بر ضرورت تشکیل یک شبکه الجزیره ایرانی با راهبرد انتخاباتی تاکید شد تا فضا به گونه‌ای آماده شود که کسانی همچون موسوی خویینی‌ها و مهدی کروبی در انتخابات شرکت کنند و در حقیقت آن‌ها به دنبال قرائت خود از انتخابات آزاد بودند.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با اشاره به اینکه منظور مقام معظم رهبری در مورد عدم استفاده از واژه انتخابات آزاد این بود که تکرار این واژه این مطلب را به ذهن متبادر می‌کند که تاکنون انتخاباتی آزاد در کشور برگذار نشده است، اظهار داشت: « من فکر می‌کنم، مهم‌ترین قصد رهبری از مطرح کردن چنین مسئله‌ای هشدار درباره قرائت تازه‌ای است که از انتخابات آزاد با هدف تطهیر فتنه‌گران در داخل کشور شکل گرفته است، انتخاباتی که خارج از ضوابط قانونی باشد».
وی در پایان تصریح کرد: مقصود از انتخابات آزادی که پس از کنفرانس پراگ مطرح شد، انتخاباتی غیرقانونی بوده است که رهبری با این قرائت از انتخابات آزاد برخورد کردند.

نشست دو روزه‌ای تحت عنوان «اتحاد برای دموکراسی»آبان ماه سال جاری با حضور چهره‌های مختلف سیاسی ضد انقلاب در پایتخت جمهوری چک تشکیل شد که موضوعاتی همچون گفت‌وگوی ملی، انتخابات آزاد و قومیت‌ها از جمله موضوعات مورد بحث در این کنفرانس بودند.
در دو روز اصلی این نشست سه جلسه مختلف تشکیل شد و در پایان شرکت‌کنندگان در قالب کارگاه‌های مختلف به بحث و بررسی در مورد مسائل مربوط به سیاست، اقتصاد، رسانه، انتخابات، مسائل فرهنگی و هنری پرداختند. این سومین نشست دوره‌ای گروه‌های ضد انقلاب ایرانی پس از کنفرانس استکهلم و بروکسل به شمار می‌رفت.»
چنین بود افاضات این مقام دولتی در توجیه و تفسیر فرمایشات مقام معظم رهبری!
چقدر اسباب شادمانی است که پس از سالها این اپوزیسیون است که رژیم را وادار به واکنش می‌کند. شعار انتخابات آزاد امروز شعار همه ماست. شاهزاده رضا پهلوی نیز این شعار را دنبال می‌کند و از آنجا که آشکار است نه جمهوری ولایت فقیه تن به انتخابات آزاد می‌دهد که ریشه‌اش را می‌کند و نه با وجود غربال شورای نگهبان می‌توان امید حتی به تکرار دوم خرداد داشت. بنابراین سید علی آقا وحشتزده است چون می‌داند شعار انتخابات آزاد سرانجام رژیم جائرش را به زانو در خواهد آورد.

سخنان حداد عادل و ائتلاف مثلثی
روز 28 دیماه خبرگزاری‌های رژیم متن سخنان غلامعلی خان حداد عادل قمر وزیر سیدعلی آقا را در حاشیه همایش حقوقدانان بسیجی،‌ قضات و وکلای بسیجی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جمع خبرنگاران انتشار دادند. پدر همسر مجتبی خامنه‌ای در پاسخ به این سؤال که آیا اگر اصلاح‌طلبان یا نزدیکان دولت به طور جدی وارد انتخابات نشوند، ائتلاف 1+2 ادامه پیدا خواهد کرد‌؟ گفت: نفس ائتلاف خوب است، اما در مورد فعالیت ‌اصلاح‌طلبان و نزدیکان به دولت باید منتظر روزهای آینده باقی ماند.
حدادعادل با اشاره به توافق خود با علی‌اکبر ولایتی، شمس وزیر رهبر جمهوری اسلامی و محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و یار غار سید مجتبی، در رابطه با نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: وحدت یک امر عقلانی و دینی و شرعی است و هر جا که از وحدت فاصله گرفتیم، خسارت آن را داده‌ایم.
او افزود: «در انتخابات ریاست جمهوری، شخص محور است و جریانات سیاسی و احزاب به دشواری می‌توانند برای رسیدن به یک فرد در انتخابات ریاست جمهوری به توافق برسند... ما با تجربه‌ای که از قبل داشتیم فکر کردیم چرا جریانات سیاسی در این زمینه تصمیم بگیرند؟ ما خودمان اگر ائتلاف کنیم، بهتر می‌توانیم به نتیجه برسیم».
حدادعادل با اشاره به ائتلاف ۱+۲ گفت: «وقتی در نظر سنجی ها مشخص شد که ۶۰ درصد آراء متعلق به این سه نفر است، تصمیم گرفتیم ائتلاف کنیم و در نهایت دو نفرمان تصمیم بگیریم برای خدا، کاندیدای ریاست جمهوری نشویم (همین عبارت فریاد طرفداران و کارگزاران قالیباف را در آورد که سردار در شرایط خاص و با وجود اعمال نظر آقا برای به پیروزی رساندن تحفه آرادان چهار میلیون و اندی رای در همان دور اول کسب کرده و حالا که مردی در میدان نیست اگرایشان بیاید به هیچ قیمت منصرف نخواهد شد، نه برای خدا و نه خلق خدا!)
حداد عادل در بخش دیگری از حرفهایش گفت : «احساس ما این است که این توافق سه نفره توده مردم متدین را تاحدی خوشحال کرده است و دلسوزان انقلاب هم آرامش پیدا می‌کنند و امیدواریم بتوانیم الگوی جدیدی از تعامل در عرصه سیاست به جامعه تزریق کنیم»
فردای انتشار سخنان مشاور دائمی و غیر قابل تغییر مقام ولایت ، مهرداد بائوج لاهوتی عضو فراکسیون رهروان ولایت درباره ناراحتی قالیباف از علنی شدن نشست سه نفره گفت: بنده هم از اطرافیان آقای قالیباف شنیده‌ام ایشان از علنی شدن این نشست ابراز دلخوری کرده و گفته در این نشست بحث‌هایی پیرامون انتخابات مطرح شده که خصوصی بوده است. واکنش خسرو خوبان (روح الله حسینیان) که این روزها به دلیل زنای محصنه از سوی دادگاه ویژه روحانیت مورد پرس و جو قرار گرفته در حالیکه خانم مورد علاقه او در اعتراف به همسرش که از سرداران سپاه است، سوگند یاد کرده حسینیان با تهدید به اینکه پرونده‌ای علیه همسرش در دست است که ممکن است به اعدام او منجر شود و فقط او قادر به نجات وی است، از او کامجوئی جنسی کرده، نیز قابل توجه است. روح الله حسینیان عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفتگو با تسنیم، با اشاره به مطرح شدن ائتلاف غلامعلی حدادعادل، محمد باقر قالیباف و علی اکبر ولایتی گفت: از آقای حداد عادل انتظار نداشتیم که خبر چنین ائتلافی را اعلام کند.
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین تاکید کرده که قرار است با جبهه پایداری هم صحبت کنیم و با توجه به اینکه این روند به سود انقلاب است، تلاش کنیم این اتفاق بیفتد.
روح الله حسینیان در گفتگو با خبرگزاری تسنیم و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا ممکن است حداد عادل از گزینه‌های جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری حذف شود، اظهار داشت: هر چیزی ممکن است.
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در عین حال تاکید کرد: از آقای حداد عادل انتظار داشتیم ابتدا با جبهه پایداری مشورت می‌کردند، سپس ائتلاف سه نفره را اعلام می‌کردند. (ما از حزب ملیون و مردم و بعدها ایران نوین ایراد می‌گرفتیم که یکی می‌گوید سر شاهنشاه سلامت و دیگری فریاد می‌زند سر آریامهر سلامت. حالا نگاه کنید که اصولگرایان ـ یعنی نوکران ولی فقیه ـ هم با اسم‌گذاری برای خود ادای احزاب را در می‌آورند. اصولگرایان ذاتاً اصولی، اصولگرایان ابا عن جد نوکر ولایت، اصولگرایان خط رهبری، جبهه پایداری، جبهه ذوب شدگان در عبای ولایت، جبهه راهیان در قفای ولایت...)
خبرگزاري آريا نیز خبر داده است که بر اساس طرحي که جمعيت رهپويان در پي اجراي آن است، بنا شده که محمد باقر قاليباف بپذيرد در کابينه غلامعلي حداد عادل معاون اول باشد تا سبد راي اين دو گزينه همسو يکي شده و شانس راي آوري بيشتر حاصل شود. اين خبر اگر چه در گفتگوي آريا با برخي چهره‌هاي سياسي تاييد شد اما دکتر غلامعلي حدادعادل آن را تکذيب کرد. حداد عادل در گفتگو با آريا: درباره کانديداتوري در انتخابات تصميم نگرفته‌ام و ماجراي معاون اولي قاليباف را تکذيب مي‌کنم!!
حالا زمان زيادي از آن ماجرا نگذشته که رسانه‌هاي اصولگرا از همنشيني سياسي غلامعلي حدادعادل، محمد باقر قاليباف و علي اکبر ولايتي خبر مي‌دهند.
اين جلسه يا جلسات سياسي 3 نفره که در سکوت کامل خبري برگذار شده در پي رسيدن به چه هدفي است و چه گروههايي از آن حمايت مي‌کنند؟
اين سؤال اکنون جواب‌هاي متعددي دارد چرا که هر 3 چهره سياسي حاضر در آن جلسه (يا جلسات) حاضر به ارائه توضيح در اين مورد نيستند و چنين است که تحليل‌هاي فراواني در مورد آن پديد آمده است.
در همين زمينه روح‌الله عباسپور، عضو فراکسيون رهروان ولايت در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با آريا با تاييد خبر ائتلاف قاليباف، حداد عادل و ولايتي مي‌گويد: از اشخاصي که بيانشان براي ما اعتماد بخش است و برخي منابع موثق شنيده‌ايم که اين سه نفر نشستي را برگذار کرده‌اند تا بر سر کانديداتوري يک نفر از ميان خودشان به توافق برسند.
البته بنده اطلاعي ندارم چه کسي به نفع ديگري کنار مي‌رود، اما ديدار اين سه شخصيت با آيت‌الله مهدوي کني هم ممکن است مبين همين مساله باشد. نماينده مردم محترم بوئين زهرا تاکيد کرد: شنيده‌ها حاکي از آن است که اين نشست در راستاي ائتلاف بر سر کانديداتوري يکي از اين چهره‌هاست. بنده معتقدم آقايان قاليباف، ولايتي و حداد عادل با يکديگر کنار خواهند آمد. وي حضور قاليباف در اين نشست را به دليل امکانات مالي وي رد کرده و مي‌افزايد: همانطور که اشاره کردم اين جمع سه نفره به دنبال کانديداتوري يک نفر از بين خودشان هستند.
عوض حيدرپور عضو جمعيت ايثارگران نيز در گفتگو با آريا درباره نشست سه جانبه قاليباف، حداد عادل و ولايتي مي‌گويد: بنده فکر نمي‌کنم ائتلاف خاصي صورت گرفته باشد.اين سه شخصيت جزو مقامات جمهوري اسلامي ايران هستند و از رجال سياسي و مذهبي محسوب مي‌شوند و مدير و مدبر نيز هستند بنابراين هر سه نفر صلاحيت و لياقت دارند که به رياست جمهوري برسند بر اساس اطلاعاتي که بنده به دست آورده‌ام نشست اين سه نفر در حد صحبت سه رجل سياسي بوده است تا به راهکار مناسبي برسند. هر گونه مذاکره‌اي که بين رجل سياسي و مذهبي که درجه مدير و مدبري دارند صورت بگيرد، به بهبود فرايند انتخابات رياست جمهوري و بهتر شدن شرايط کمک مي‌کند.
وي درباره طرح معاون اولي قاليباف در دولت يازدهم نيز تصريح کرده است: مطرح کردن اين بحث در حال حاضر زود است. آنطور که بنده اطلاع دارم اين نشست سه جانبه کاملا علمي و کارشناسي در راستاي کمک به وضع موجود و تدوين چارچوب اساسي در جهت به وحدت رسيدن اصولگرايان و معرفي کردن برنامه کانديداها بوده است تا انتخابات رياست جمهوري يازدهم به بهترين شکل برگذار شود. دکتر ولايتي شخصيتي است که اگر در مذاکرات به نتايجي برسند به آن عمل مي‌کند. ايشان در مذاکرات نظرات خود را ارائه مي‌دهد و پس از راي‌گيري به نتايج آن پايبند است.
وي درباره بحث‌هاي مالي که در رابطه با قاليباف مطرح است، تاکيد کرده است: ايشان در چشم ما جاي دارد. زندگي وي همانطور که مقام معظم رهبري مي‌خواهند کاملا طلبگي است...

پاسخ به معمای ائتلاف
حال با توجه به مقدمات مشروحی که ذکر شد سئوال شما این خواهد بود که آیا ائتلاف این سه تن راست است و سید علی آقا اجازه داده دو تن از نزدیکترین نوکرانش با سرداری که افتخار می‌کند یک رضا خان اسلامی است به رختخواب انتخابات وارد شوند؟
پیش از این نوشته بودم که رهبر رژیم در شرایط بسیار سختی قرار گرفته و اگر بخواهد انتخابات حداقل جذابیت را داشته باشد و نیمی از شرکت کنندگان در رأی گیری دوره گذشته را به پای صندوقهای رآی بکشاند ناچار است جام زهر را یا از دست خاتمی یا احمدی‌نژاد و یا قالیباف بنوشد. تا امروز همه نشانه‌ها حاکی است که او شانس دیگری به طیف خاتمی و اصلاح طلبان نخواهد داد و اگر قرار برحضور مترسکی وابسته به جناح اصلاح طلبان ذوب شده در ولایت باشد، تنها کسی مثل دکتر عارف که عکس برگردان حسن حبیبی است بخت موافقت ولی فقیه با نامزدیش را داراست. در مورد نامزد احمدی‌نژاد ـ اسفندیار رحیم مشائی ـ نیز آقا زیر فشار حوزه است و هم خود اعتمادی به او ندارد می‌ماند، أهون الشرین یعنی قالیباف که حضورش می‌تواند شماری از اهالی پایتخت و نیز مشهد زادگاه وی را به پای صندوقهای رأی بکشاند. در واقع آقا ریاست را به دیگری می‌دهد و قالیباف مسؤول داغ کردن تنور انتخابات خواهد شد. بر پایه اطلاعات نسبتاً موثقی که دریافت کرده‌ام قرار و مدار سه نفره چنین است که اگر حداد عادل نامزد شود قالیباف معاون اول و ولایتی دوباره وزیر خارجه خواهد شد و اگر ولایتی نامزد شود باز قالیباف معاون اول و حداد عادل مدیر رادیو تلویزیون خواهد شد.
در این میان لاریجانی نیز بیکار ننشسته و می‌گویند مثل قالیباف که به عتبه بوسی مهدوی کنی پدر خوانده جدید و هاشمی رفسنجانی پدر خوانده سابق رفته، بر آن است تا برادر همسرش علی مطهری و دبیر شورایعالی امنیت ملی سعید جلیلی را به عنوان معاون اول و وزیرخارجه‌اش به کار گیرد. محمد فروزنده مورد اعتمادترین مدیر نظام از نظر رهبر هنوز نشانه‌ای از حضور خود را آشکار نکرده در حالیکه محمد رضا با هنر نایب رئیس دائمی قاطبه اهالی دارالشورای نایب امام زمان، تلویحا به نامزدی خود اشاره کرده است. در جمع آرزومندان ریاست البته منوچهر متکی و جانشینش علی اکبر صالحی و محسن رضائی نامزد همیشه ناکام و البته وزیر مسکن سابق، سعیدی‌کیا را هم می‌توان دید. به قولی دریغ از یک پاپاسی. در این زمینه باز هم خواهم نوشت.

January 25, 2013 06:06 PM






advertise at nourizadeh . com