February 16, 2013

العربيه نت

alarabieh.gif
کارشناس امور سیاسی ایران در مصاحبه با العربیه"

جهان شاهد اعلام آزمایش هسته ای ایران توسط خامنه ای خواهد بود"

دکترعلی نوری زاده مدیر مرکز مطالعات ایران و جهان عرب در لندن بعد از ظهر روز پنجشنبه 14-2-2013 در مصاحبه ای با تلویزیون العربیه گفت:" آژانس بین المللی انرژی هسته ای قدرت جلوگیری از فعالیت های هسته ای – نظامی ایران و یا کنترل آن را ندارد و جهان شاهد روز خواهد بود که خامنه ای و یا یکی دیگر از مسئولان جمهوری اسلامی ایران انجام نخستین آزمایش هسته ای کشور را اعلام کنند"...


این کارشناس اور ایران و جهان عرب در پاسخ به سوال مجری تلویزیون العربیه مبنی بر اینکه چرا در حالی که آژانس بین المللی از عدم توافق با ایران در مذاکرات خبر می دهد ایران از مثبت بودن گفت و گوها سخن می گوید، گفت:" اولا جمهوری اسلامی ایران با مشکلات اقتصادی زیادی در داخل روبرو است، بازار ایران از مشکلاتی همچون گرانی و کمبود ارز خارجی رنج می برد، به همین دلیل هرگونه خبر منفی از نتایج گفتگوها با آژانس بین المللی تاثیری مستقیم بر بازار و بر جامعه ایران خواهد داشت به همین دلیل مسئولان جمهوری اسلامی از انتشار اخبار دقیق مذاکرات خوداری می کنند. ثانیا: جمهوری اسلامی با این اظهارات می خواهد در برابر فشارهای بین المللی و خواسته های آژانس نرمشی از خود نشان دهد، اما تاکنون در انجام این امر موفق نبوده است، زیرا آژانس بین المللی بر تفتیش دقیق از تاسیسات اتمی پارچین و رونمایی شفاف از سوخت هسته‌ ای و سانتریفیوژهای جدید وبازدید از تاسیسات فردو اصرار دارد".
ایران تاکنون حاضر نشده در این رابطه با آژانس همکاری کند.

نوری زاده درادامه اضافه کرد: "ایران در حال حاضرذخیره سازی اورانیوم در سطح 20 درصد را آغاز نموده است و در حدود 500 کیلوگرم اورانیوم ذخیره شده در دست دارد.

به همین دلیل آژانس بین المللی انرژی اتمی شرط مذاکره با ایران در سطح وزاری خارجه را متوقف کرده تا اینکه ایران فعالیت ذخیره سازی را متوقف کند."

مدیر مرکز مطالعات ایران و جهان عرب با تاکید بر حق ایران بر برخورداری از انرژی هسته ای مسالمت آمیز در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا ایران برغم گزارش های اطلاعاتی غرب و آژانس بین المللی همچنان بر مسالمت آمیز بودن فعالیت های هسته ایش اصرار دارد گفت:" تجربه آزمایش هسته ای کره شمالی در دو روز گذشته، جامعه بین المللی وغرب را نسبت به ایران که ممکن است در آینده نزدیک نیز دست به چنین آزمایشی بزند به شدت نگران کرده است. ایران دارای فعالیت های هسته ای نظامی مخفی است و کشورهای غربی از این موضوع اطلاع کامل دارند، فرار برخی دانشمندان ایرانی به غرب و خصوصا معاون وزیر دفاع و فاش کردن فعالیت های هسته ای سوریه و ایران، همه وهمه دال بر وجود فعالیت اتمی مخفی در ایران است، لذا ما می بینیم که اوباما در سخنرانی دو روز گذشته خود تاکید می کند که هنوز فرصت مذاکره برای ایران باقی است و الا.... و این و الای اوباما به اعتقاد من به معنای بکارگیری گزینه نظامی است. به اعتقاد من برغم همه آنچه که در مورد مذاکره مخفیانه بین ایران و غرب و غیره .. گفته می شود، ایران به سوی گزینه نظامی پیش می رود، ایران در کویر لوت در سمنان و جاهای دیگر فعالیت هسته ای مخفیانه ای دارد و آژانس بین المللی با اینکه از این مساله مطلع است اما نمی تواند کاری را از پیش ببرد و مانع ایران شود و احتمالا جهان در آینده شاهد اعلام اولین آزمایش هسته ای از سوی خامنه ای یا یکی از مسولان در ایران خواهد بود.

February 16, 2013 02:58 AM






advertise at nourizadeh . com