May 09, 2013

راديو فرانسه

rfi_logo.png

آخرین تحولات سوریه و جنگ شيعه و سني در گفتگوي رحمت قاسمبگلو با علیرضا نوری زاده
در هفته‌های اخیر، حمله به برخی امکان مقدس شیعیان در سوریه، اردن و عراق، دامنه گسترده‌تری یافته است؛ از جمله، حمله‌ افراد ناشناس و تخریب مقبره صحابه پیامبر به نام "حجربن عدی" یا "جعفر طیار" در سوریه است...


در همین رابطه، خبرگزاری "تسنیم"- وابسته به محافل حکومتی در ایران، در گزارش مفصلی در این مورد اقدام به حمله به اماکن مقدس شیعیان را به گروه‌های "وهابی، سلفی و منافقین" نسبت داده است.

حسن هانی زاده- تحلیگر محافل خبری در ایران، در گزارشی برای سامانه خبری تسنیم می‌نویسد: گروه‌های تروریستی (منظور مخالفین رژیم اسد که درسوریه و ایران تروریست نامیده می شوند)، طی دو سالی که از بحران خونین سوریه می‌گذرد به دلیل ارتکاب جنایات ضد بشری که در تاریخ بی‌نظیر بوده، چهره بسیار زشتی از وهابیت و سلفی‌گری را برای جهانیان ترسیم کرده‌اند.
وی می نویسد: حمله بی‌سابقه وهابی ها و سلفی های پاکستان به شیعیان، تحصن و تظاهرات ٤ ماهه اهالی سه استان سنی نشین "الانبار"، "موصل" و "صلاح الدین" عراق، در جریان خبری علیه حزب الله و استعفای میقائی در لبنان و تشدید فشارهای سیاسی و نظامی بر سوریه در چارچوب طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد یک جنگ مذهبی در منطقه قرار دارد.

در گفت وگوی با دکتر علیرضا نوری زاده- روزنامه نگار و کارشناس امور خاورمیانه، در آغاز از وی دلایل حملات اخیر به اماکن مقدس شیعیان را در کشورهای منطقه پرسیدم؟

May 9, 2013 02:41 AM






advertise at nourizadeh . com