May 15, 2013

راديو فرانسه

rfi_logo.png

هاشمي بيقرار ٬ مشائي در انتظار٬ سعيد جليلي اميدوار !

نوشتۀ رحمت قاسم بیگلو
با گذشته ٤٨ ساعت از ثبت نام پرسروصدای هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، واکنش‌ها از سوی جناح‌های داخل نظام ادامه دارد... دکترعلی رضا نوری زاده، روزنامه نگاروکارشناس امور ایران می گوید:

محمد خاتمی- رئیس اسبق جمهوری اسلامی و شورای مشورتی "اصلاح طلبان"، ورود هاشمی رفسنجانی به مبارزات انتخاباتی را «فداکاری» از سوی وی توصیف کرده‌اند.

شورای مشورتی اصلاح طلبان با انتشار اطلاعیه ای اعلام داشت که در انتخابات ریاست جمهوری کنونی، «به صورت همه جانبه» از هاشمی رفسنجانی حمایت خواهد کرد.

اصلاح طلبان نزدیک به محمد خاتمی، وضعیت کنونی ایران را «بحرانی» توصیف کرده و از گروه‌های سیاسی نزدیک به اصلاح طلبان خواسته شده است فارغ از وابستگی‌های جناحی و با هماهنگی کامل با ستاد انتخاباتی هاشمی رفسنجانی، توان خود را برای «خلق حماسه»ای دیگر برای مقابله با بحران‌ها و تنگناهای موجود کشور بکار گیرند.

از سوی دیگر به گزارش منابع خبری ایران، بعد از اعلام علی اکبر ولایتی- عضو ائتلاف سه گانه، از احتمال کناره‌گیری کاندیداهای جریان اصولگرا به نفع سعید جلیلی، حداد عادل نیز امروز این مسئله را تائید کرد.

اکنون به نظر می‌رسد که در میان سه چهره مورد توجه رهبر، علی اکبر ولایتی و حداد عادل و سعید جلیلی- دبیر شورای امنیت ملی و از دستیاران رهبر در پرونده اتمی این کشور، سعید جلیلی بخت بیشتری برای ورود جدی و سرنوشت ساز به مبارزات هفته‌های آینده دارد.

***

دکترعلی رضا نوری زاده، روزنامه نگاروکارشناس امور ایران می گوید که به باور وی، سعید جلیلی علاوه بر بخت مبارزاتی، بخت پیروزی درانتخابات را نیز به خواست رهبردارد.

قبل از این پاسخ، در آغاز از دکتر نوری زاده درباره روابط رهبر جمهوری اسلامی و هاشمی رفسنجانی در روزهای اخیر و موضوع انتخابات پرسیدم؟

May 15, 2013 12:20 AM






advertise at nourizadeh . com