June 07, 2013

راديو فرانسه

rfi_logo.png

ایران پیروزی بشار اسد در نبرد «قصیر» را تبریک گفت

2013-05-30T220549Z_511840386_GM1E95V0CTA01_RTRMADP_2_SYRIA-CRISIS.jpg

پس از آن که امروز خبر پیروزی نیروهای دولتی سوریه و سربازان گروه شبه نظامی حزب‌الله لبنان بر شورشیان سوری در شهر مهم و استراتژیک «قصیر» منتشر شد، یک مقام وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، این پیروزی حکومت بشار اسد را تبریک گفت.

گفتگوي رحمت قاسم بیگلو با علیرضا نوری زاده كارشناس مسائل خاورميانه

Download file

More


به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق، شهر قصیر، مرکز منطقه القصیر، که در استان مرکزی حمص واقع است و در مسیر دمشق به سواحل دریای این کشور قرار داشت، به مدت یک سال در کنترل شورشیان سوریه بود.

اما نیروهای دولتی سوریه به کمک حزب الله لبنان از روز 19 ماه مه به مدت دو هفته گذشته، در نبردی سنگین تلاش کردند تا کنترل این شهر را بازپس گیرند.

سنا، خبرگزاری رسمی سوریه با اعلام این که عملیات ارتش سوریه منجر به کشته شدن تعداد زیادی از شورشیان گردید، مدعی شده که پس از پیروزی نیروهای دولتی، «امنیت در تمام شهر قصیر برقرار شده است.»

همچنین این خبرگزاری اعلام کرده که نیروهای دولتی پناهگاه های شورشیان در قصیر را نیز نابود کرده اند.

ایران که از متحدان اصلی بشار اسد در منطقه خاورمیانه به شمار می‌آید، از پیروزی نیروهای دولتی سوریه در قصیر ابراز خوشحالی کرده است.

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران، امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران، این پیروزی را «پیروزی مردم و ارتش سوریه بر تکفیری‌های تروریست» خوانده و «حامیان تروریست‌ها» را مسئول کشتار مردم سوریه برشمرد.

وی گفت: «برخی طرف‌ها که همچنان از ارسال سلاح و اقدامات تروریستی علیه سوریه حمایت می‌کنند مسئول کشتار مردم و ویرانی سوریه بوده و باید به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شوند.»

اما پیروزی بشار اسد در این شهر، که امروز اتفاق افتاد همزمان است با برگزاری نشست مقدماتی سازمان ملل متحد، آمریکا و روسیه برای کنفرانس بین المللی ژنو در زمینه حل بحران سوریه.

همچنین این در حالی است که فرانسه و بریتانیا حکومت سوریه را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم می‌کنند.

درگیری‌های سوریه که از مارس سال 2011 تا کنون ادامه دارد، منجر به کشته شدن بیش از 94 هزار نفر شده است.

June 7, 2013 10:48 PM






advertise at nourizadeh . com