July 25, 2013

راديو فرانسه

rfi_logo.png

ائتلاف ملی سوریه: رهبران حزب الله لبنان را محاکمه کنید

قرار گرفتن نام شاخه نظامی حزب الله لبنان در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا، واکنشهای مثبت و منفی برخی از کشورهای جهان، از جمله ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی را بدنبال داشت... گفتگوي لادن فيروزبخت از راديو فرانسه با عليرضا نوري زاده مدير مركز پژوهشهاي ايران و عرب در لندن .

مخالفان بشار اسد ضمن قدردانی از اقدام اتحادیه اروپا در قرار دادن نام شاخه نظامی حزب الله لبنان در فهرست تروریستی این اتحادیه خواستار محاکمه رهبران شیعی حزب الله در سوریه بدلیل ارتکاب اعمال تروریستی به ویژه در خاک سوریه شدند.

ائتلاف مخالفان سوریه اقدام اتحادیه اروپا را گامی مثبت ارزیابی کرد و بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم از سوی کشورهای عضو این اتحادیه در جهت پایان دادن به دخالتهای حزب الله لبنان در بحران سوریه تاکید کرد.

جمهوری اسلامی ایران هم در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا این اقدام را "غیرحرفه ای و جانبدارانه" ارزیابی کرده است.

عباس عراقچی، سخنگوی وزرات امور خارجه، در نشست هفتگی روز سه شنبه متذکر شد که اتحادیه اروپا اقدامی علیه ملت مقاوم لبنان بود.

وی افزود: حزب الله بخشی از ساختار سیاسی لبنان است که در عرصه سیاسی و اجتماعی این کشور حضور دارد و مورد احترام و پذیرش مردم لبنان، منطقه و جهان اسلام است.

عباس عراقچی تاکید کرد: این اقدام اتحادیه اروپا در راستای منافع اسرائیل (به گفته او رژیم صهیونیستی) صورت گرفته است که تنها به پیچیده‌تر شدن بحران در خاورمیانه منجر می شود و به ایجاد آرامش در این منطقه حساس کمک نخواهد کرد.

ایالات متحده آمریکا نیز ضمن قدردانی از تصمیم اتحادیه اروپا، اعلام کرد: قرار دادن نام حزب الله در فهرست تروریستی این اتحادیه، حامل "پیامی محکم" خطاب به این سازمان است.


July 25, 2013 03:56 AM






advertise at nourizadeh . com