August 08, 2013

راديو فرانسه

rfi_logo.png

ادامه بن‌بست سیاسی در مصر

در ادامه تلاش‌های بین‌المللی برای حل بحران سیاسی در مصر، ویلیام برنز- معاون وزیر خارجه آمریکا و برناردینو لئون- فرستاده اتحادیه اروپا، امروز سه شنبه همچنان به دیدار و گفتگوهای خود با مقام های مصری ادامه دادند. جان مک کین و لیندسی گراهام- دو سناتور پر نفوذ آمریکایی، نیز امروز وارد مصر شدندعلیرضا نوری زاده، مدیر مرکز مطالعات ایران- عرب در لندن، معتقد است که تنها راه برون رفت از بحران کنونی در مصر آن است که رهبران اخوان المسلمین از جمله محمد مرسی، بپذیرند که بازگشت آقای مرسی به ریاست جمهوری مصر بدون برگزاری دور جدیدی از انتخابات غیر ممکن است.

گفتگو با علیرضا نوری زاده، مدیر مرکز مطالعات ایران- عرب در لندن

معاون وزیر خارجه آمریکا و فرستاده اتحادیه اروپا، دیروز دوشنبه پنجم اوت، با خیرات الشاطر- از رهبران بلندپایه اخوان المسلمین، در زندان دیدار کردند اما به گزارش خبرگزاری فرانسه، خیرات الشاطر به آنان گفته است باید با محمد مرسی- رئیس جمهور برکنار شده، گفتگو کنند نه با او.

کشورهای غربی تلاش دارند از طریق گفتگو و مفاهمه با مقام‌های مصری، زمینه آزادی محمد مرسی را فراهم کنند.

مقام های دولت موقت مصر، تا کنون نه تنها به این تلاش‌ها پاسخ مثبت نداده اند بلکه تصمیم دارند شش تن از رهبران طراز اول اخوان المسلمین را روز ٢٦ اوت محاکمه کنند.

به نظر میرسد با ادامه بن بست سیاسی در قاهره، دولت آمریکا که سالانه ۵,١ میلیارد دلار به مصر کمک می کند در موقعیت دشواری قرار گرفته است.

August 8, 2013 12:56 PM






advertise at nourizadeh . com