August 31, 2013

يكهفته با خبر

KAYHAN-1.jpg

خرقه تر دامن و سجاده شراب آلوده

سه شنبه 20تا جمعه 23 اوت
گشودن پرونده مافیای اقتصادی ، مثنوی هفتاد من کاغذ را برابرم نهاده و قصه ی دردناک نفت ، حکایتی است پر آب چشم که هر برگش را میخوانم بیشتر اندوهگین میشوم که این رژیم فاسد متظاهر به دین ، در این سی و چهارسال ، چنان تاراجگرانی بیگانه فقط در کار غارت ثروت ملی ما بوده است . در این هفته یکبار شادمان شدم . آن لحظه ای که شنیدم در پی باز گشائی پرونده یکی از رؤسای مافیای نفت و باز گوئی آن ( دکتر خالدی معاون بین المللی وزیر نفت ) ، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت او را با خفت در کنار شمار دیگری از فاسدان مافیای نفتی برکنار کرد . آن روز در وزارت نفت جشن بود ...

شنودهای یک مافیا علیه مافیای دیگر

بهره گيرى از شنود براى كنترل مديران ارشد شيوه ای رايج در نظامهاى كمونيستى مرحوم بودوامروز حتى در كشورهاى جهان سوم نیز مورد استفاده قرار نمیگیرد . اطلاع يافتن از مسائل مالى و خصوصی مديران و تجار و مخالفين براى انان كه از هوش ضعيف و عقده هاى گوناكون روانى برخوردار هستند شايد جذاب و قابل استناد باشد اما این شیوه مغایر با بدیهی ترین اصول اخلاقی و درعین حال شرعی مورد استناد اهل ولایت فقیه است . با این همه شنود جمعی و انفرادى دوشيوه رايج براى در هم شكاندن شخصيت انسانهاست كه سید علی آقا هراز گاهى از حرمتش دم ميزند اما به دليل خو گرفتن عناصر اصلى نظام به روش شنود ، این روش به يك الگوى مهم برای دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی نظام تبدیل شده است ..
كنترل شش هزار خط موبايل و شهرى و استخدام صدها بسيجى براى شنود ان لاين در جریان انتخابات ، مأموریت ویژه اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات بود .

عوارض اين عمليات گسترده به منازل بزرگان ولایت نیز كشيده شد . لاريجانى ها ، قاسم سليمانى ، عزيز جعفرى ،غلامعلی رشيد ، وحيد حقانیان ، محمدی گلپايگايگانى ، اصغر حجازى و احمدى مقدم از کسانی بودند که شنود شامل حالشان شد ... استقرار يك مركز كنترل در محوطه خاكى نزديك منزل روحانى ، اعتراض روحانى را در نشست حضورى با رهبرى بدنبال داشت . يك روز پس از اعتراض روحانى این مركز كه با پوشش ايستگاه نيروى انتظامى تاسيس شده بود برچيده شد.
سپاه زیر نظارت اطلاعات

دستگيرى شخصى بنام جمشيدى که از دلالان نفتى مرتبط با سپاه میباشد پس از هفته ها شنود تلفنهای او ، توسط حسین تائب رئیس اطلاعات سپاه و بازداشت او به مدت ده روز و پرس و جو از او درباره عزيز جعفرى فرمانده كل سپاه ، نگرانى بخش عمده اى از فرماندهان سپاه را به همراه داشت . سكوت معنی دار عزيز جعفرى و بدنبال ان دلجويى رهبرى از وی به یک بحران پنهانى بين فرماندهان سپاه و سيستم خود ساخته تائب تبديل شد به گفته جمشیدی شخص تائب در بازجويى او حصور داشته و مکرر خود را رييس سازمان اطلاعات رهبرى معرفى میكرده است . . جمشيدى به دليل رابطه خانوادگى اش با عزیز جعفری در مدت بازداشت زیر شدیدترین شکنجه های روحی و البته کمی میهمانوازی با مشت و لگد قرار گرفته بود تا جای دوست و دشمن و میزان پورسانتاژهای جعفری و فرماندهان رده بالای سپاه را در دوساله اخیر نشان دهد . تائب به دليل بيمارى توهم كه از بعد از اخراجش از وزارت اطلاعات در سال ٧٤ دچار آن شد بگونه ای که به هر خبر و گزارش واصله به شکلی هيجان انگيز واكنش نشان ميدهد وبى محابا به هر كس و هر مقام انگ مافيا ، فساد يا انگليسى بودن ميزند ( البته خود تائب و معاونش محراب از فاسدترین مدیران رژیم به شمار میروند که طی 8 سال ریاست احمدی نژاد میلیونها دلار از معاملات پنهانی و غیر مشروع نفت و گاز به جیبشان رفته است ) ، اين بار تیرش به سنگ خورد . اى به دنبال خود كشانده است . در كنار در کنار اين وقايع ماجراى ربودن و قتل عباس يزدان پناه به دست مأموران تائب در فجیره نخستین ابرو ريزى در روابط خارجى را برای روحانی به همراه داشت ؛ این ماجرا روحانى را بر ان داشت كه تائب را مركز فتنه نزد رهبرى بخواند و درخواست تشكيل كميته ای برای تحقيق را نمايد . روحانی خواستار آن شد که مسائل امنیتی فقط در شوراى امنيت ملی حل و فصل شود و اكنون براى دبيرى شورا به دنبال افراد با كفايت ميگردد . این نکته گفتنی است که سید علی آقا بسیار تمایل دارد این منصب به محمد فروزنده رئیس فعلی بنیاد مستضعفان داده شود .
.
عزل احمد خالدى از معاونت امور بين الملل در وزارت نفت توسط زنگنه ( خالدی مسئول اقتصادى شوراى عالی امنيت ملی نیز هست ) موجب سر و صداى كيهانى ها و مافياى امنيتى نظامى شدو برخى از سرحلقه هاى مافيا مانند سردار نادر ( معاون تائب ) و مرتضى رضايى ( مسئول حفاظت سپاه در ساليان گذشته ) و حیدر مصلحى وزير پیشین اطلاعات دست به تهديد علیه زنگنه زدند و با پوشش اين شعار كه ميخواهند نفت را از سپاه بگیرند در سایتها و بعضی روزنامه ها شروع به جو سازی کرده اند . در این میان باید بايد به سكوت معنا دار عزيز جعفرى اشاره كرد كه با زبان بى زبانى از اين وقايع استقبال ميكند. اين تحليل كه سپاه از زير فرمان او خارج و به شبه جزايرى بى نظم تبديل شده مورد اتفاق همه ناظران است و خودجعفری نيز تلويحا اینرا تاييد ميكند . در گزارشی که اینهفته به دستم رسید نویسنده که ظاهرا از افسران سپاه است مینویسد :

"سرلشکر غلامعلی رشيد معاون رئیس کل ستاد نیروهای مسلح اخیرنزد رهبرى ضمن گله گذارى از انحراف در ماموريتهاى سازمان اطلاعات سپاه به نقل از فرماندهان سپاه گفته است ، فرماندهان ميگويند با ادامه كارهاى تائب ديگر در سپاه سنگ روى سنگ بند نمیشود . قاسم سليمانى نیز نزد قاليباف لب به شكايت و درد دل گشوده كه اين جانور ( تائب ) از كجا به سپاه امده او باید از سپاه برود. در این حال حسين دهقان وزير دفاع نیز فهرستی از تخلفات تائب را به عزيز جعفرى داده اما جعفری گفته بیش از این نمیتوانم شکوه کنم خودت در دیدار هفتگی ات به آقا بگو "

از زمان تشکیل دولت جدید ، هريك از سرحلقه های مافیا به دست و پا افتاده اند تا با وزراى روحانى مرتبط شوند و خود را تطهيرکنند . اغلب آنها از موفقیتهای خود در فروش نفت در سخت ترین ماههای تحریم و از سخت كوشى خود در دور زدن تحريم ها می گويند تا به اغوش دولت جديد بخزند .
سيستم مالى بانكى مافیا
شركتهايى مانند پديده شانديز و موسسه اعتبارى توسعه ( با سهامداری اكبر خوشكوش) و بانك انصار ( وابسته به سپاه ) در ولوله به سر ميبرند. در يك قلم بانك انصار به دليل خسارات ناشى از سوء استفاده مديران و حيف و ميل انها نمى توانند دو ميليارد دلارى را كه با ضمانت سپاه با بهره ناچيز چهار درصد دريافت كرده اند و به مردم وام با درصد بيست و شش درصد میدادند ، باز پرداخت كنند . آنها مدعى هستند بخش عمده اى از اين وام دو ميليارد دلارى در پروژه هاى ساختمانى و تجارت به كار گرفته شده و عموما ضرر كرده اند. اما ماجرا اين نيست بانك انصار با تبديل اين حجم بزرگ ارزى به ريال و سپردن بى حساب و كتاب ان به دار ودسته هاى برج ساز در تهران و سرمايه گذارى هاى بى حساب و كتاب در خارج از كشور عملا قريب شصت درصد سرمايه از اين وام دو ميليارد دلارى را به ورطه نابودى كشانده ند .خودشان ميگويند مديران بانك انصار به واسطه افرادی از سپاه که به عنوان سرمایه گذار به خارج فرستاده اند ، در گرجستان و تاجيكستان و بلا روس و سودان سرمايه گذارى بدون كارشناسى كرده اند و گيرندگان اين وامها علاقه اى به برگرداندن سود وامها به نرخ بيست و شش درصد را ندارند و ميخواهند درصد بهره را با چهار درصد محاسبه كنند

عزای مافیای نفتی

مافيا ی نفتی با امدن زنگنه جامه عزا پوشيده است . با رفتن خالدى و عزل احمد وند و ميرصادقى و ضيغمى و شاه ميرزايى و حسين شيوا سران رسمى مافيا از وزارت نفت ، دستگاه اطلاعات سپاه و بخش هائی از وزارت اطلاعات برای به زانو در آوردن روحانی و زنگنه به تکاپو افتاده اند .فعلا قرار است خالدى به يكى از شركتهاى بابك زنجانى و شاه ميرزايي و شيوا به يكى از شركتهاى پتروشيمى وابسته به على نقى خاموشى بروند . احمدوند نیز به قرارگاه خاتم ميرود . در این حال رستم قاسمی با از دست دادن مقام وزیر نفت ، به مقر خاتم الاصفیا ( تالی خاتم الانبیاء ) میرود که چند قرارداد با وزارت نفت و وزارت راه و جهاد و مسکن دارد . هيئتى مركب از مديران شركتهاى اصلى وزارت نفت نیز به قرارگاه خاتم مهاجرت ميكنند . زنگنه نبايد ساده انديشى كند كه كوچ كنندگان را به حال خود رها كند. اخبار رسيده حاكى است عموم حاميان رسمى مافيا ، پرونده هاى مهم را از وزارت نفت خارج كرده اند و يا کپی آنها را با خود به مكان جديد برده اند . همان گونه كه خبر خارج كردن هفتصد پرونده از وزارت اطلاعات توسط احمدی نژاد خیلی ها را بر آشفت در وزارت نفت نیز حراست در پی پروندهای گمشده است . كارمندان حراست اين واقعه را در روزهاى راى گيرى در مجلس در گزارشی مستند به زنگنه داده اند . با امدن مدير كل جديد حراست اين عمليات بررسی فیلمهای تلویزیونهای مدار بسته وزارت و شرکت نفت آغاز شده است . . همين موضوع يعنى خارج كردن پرونده ها در وزارت بهداشت و وزارت علوم نيز اتفاق افتاده است . متاسفانه اصلاح طلبان فكر ميكنند حالا كه پيروز شده اند نبايد با ترحم و بخشش رفتار كنند تا حريف را به قاعده بازى متقاعد نمايند اما اين يك ساده انديشى از سرجهل است که باعث از پا افتادن خاتمی و یارانش نیز شد ..

از روزهاى راى گيرى در مجلس سخن به ميان امد شايد ادعاهاى نخ نما شده زاكانى را شنیدید و دیدید انجا كه بر قرارداد كرسنت ايراد گرفت و به ذكر جزييات پرداخت و اسنادی را به دستانش بالا برد و شيون سرداد ؛ ناخود اگاه جملات و اصطلاحات تكرارى كيهان وخبرگزاری فارس را به زبان اورد ، و اتفاقا شايد جز دو سه نماينده ، كسی ندانست همه اين انشا و خطابه را ماموران فعلى مافیا در اتاق زاكانى برایش نوشته اند . زاكانى قريب سه ساعت وقت گذاشت تا همه ماجراى نوشته شده را به قلم كامين نصرتيان و ارشادات مخلص الائمه و اعتصامى ( از مأموران تائب ودکتر خالدی ، اعضای مافیای نفت ) در مجلس قرائت کند . افراد یاد شده می باید در دفاع از دلائل لغو قرارداد کرسنت در دادگاه لاهه حاضر شوند . مخلص الائمه روز بررسی نامزدی زنگنه در اتاق زاکانی در مجلس بود ..
.

كامين نصرتيان و اعتصامى طراح حمله رسانه اى براى پايين اوردن زنگنه از كرسى وزارت نفت بودند اينان با اجازه معاون اقتصادى شوراى امنيت ( احمد خالدى ) و تاييد اقاى محراب رييس ستاد ويژه شوراى امنيت و معاون اقتصادى تائب به انتقال اخبار هدايت شده و بعضا ساختگى به كيهان و فارس و بولتن نيوز پرداختند و از پنج روز قبل از راى گيرى ، حمله سازمان یافته اى را علیه زنگنه اغاز كردند . البته تخریب هاشمی رفسنجانی و فرزندانش نیز از نظر دور نبود . و همین امر حمایت خامنه ای را نیز به همراه داشت . زنگنه نيز در واكنش به بى حرمتيهاى روز راى گيرى در اولين روز وزارتش دكتر احمد خالدى را از كار بركنار كرد . زنگنه نیز فرشته نیست اما در مقابل مافیای تائب و اژه ای و رستم قاسمی ، هيچ عقل منصفى حمله به زنگنه را در این موقع جایز نمیداند .

قراردادهای آنچنانی با چین

در دوره احمدى نژاد به دليل اين تحليل كه صنعت نفت احتياج فورى به تجهيزات حفارى دارد قريب سه ميليارد دلار برای خرید بيست دكل حفاری درخشكى و هشت دكل حفارى در دریا پرداخت شد ضايعه و تاسف در این مورد تنها به حجم پول بر باد رفته مربوط نمى شود بلكه باید به بيكارى شمار زیادی از مهندسان و كارگران صنعتى اشاره كرد که غیر استاندارد بودن اين تجهيزات ساخت چين ، و نبود قرارداد براى انتقال فن اورى ساخت و توليد این تجهیزات به ایران را گوشزد کرده اند . شركت صدرا وابسته به سپاه از محل دلالى اين قرارداد سود سرشارى به جیب زد . زنگنه در اولين اقدام خود احتمالا دستور تحقيق و تفحص در باره این پرونده را خواهد داد

همزمان با امضای قراردادهای متعدد واردات دکل های حفاری از چین و افزایش فعالیت های دلالی برای خرید کالاهای چینی، سازندگان ایرانی خواستار بازنگری وزیر جدید نفت در قراردادهای خرید دکل های حفاری چینی و لغو برخی از قراردادهای غیراقتصادی شده اند.

به گزارش پانا نیوز، پس از افزایش تحریم های غرب علیه صنعت نفت و گاز ایران، هر چقدر شرایط برای واردات تجهیزات و کالاهای با استاندارد و کیفیت بالا از شرکت های سازنده اروپایی و آسیایی مشکل و حتی غیرممکن شده است ، در های شرکتهای چینی بر ای طرح ها و پروژه های صنعت نفت گشاده تر شده است .

بر این اساس طی دو سال گذشته شاهد ورود گسترده تجهیزات، کالاها و اخیرا دکل های حفاری فاقد استاندارد و با کیفیت های پائین به صنعت نفت بوده ایم که برخی از این تجهیزات برای استفاده در طرح های پالایشگاهی نفت و گاز حتی اجازه ورود به به محل این مراکز صنعتی را به دلیل کیفیت پائین و غیر استاندارد پیدا نکرده اند .

شنبه 24 تا دو شنبه 25 اوت

سوریه آشفته ام کرده است . غرب بی ترحم که جنازه های کودکان معصوم سوری در غوطه شرقی در حومه دمشق ، در بامدادی که شیمیائی های اسد با موشک بر سرشان فرو آمد ، به لرزه اش نمیندازد و هنوز دنبال تحقیق است ، کلافه ام میکند . پرزیدنت باراک حسین در حال مشورت است . صد رحمت به فرانسویها که غیرتی نشان داده اند . و لعنت به اهالی ولایت فقیه که در این جنایت بزرگ به اندازه بشار الاسد و رژیم جنایتکارش ، سهیمند . دلم گرفته است از این بی شرافتی بین المللی !


August 31, 2013 12:41 PM






advertise at nourizadeh . com