July 08, 2014

رادیو فرانسه

rfi_logo.png
در حملات اسرائیل بر نوار غزه ١٢ فلسطینی کشته شدند

در ادامه تنش ها میان اسرائیل و فلسطین، جنگنده های اسرائیل دوشنبه شب گذشته و امروز مواضع گروه حماس در نوار غزه را مورد حملات هوایی قراردادند. بر مبنای تازه تریم گزارشها، در این حملات ١٢ فلسطینی کشته و دهها تن دیگر نیز زخمی شده اند. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار توقف فوری حملات اسرائیل شده است...
گفتگو با علی رضا نوری زاده، تحلیلگر مسایل خاورمیانه

یک سخنگوی ارتش اسرائیل امروز سه شنبه گفت که اسرائیل قصد دارد با حمله علیه گروه حماس، حملات موشکی این گروه به اسرائیل را کاهش دهد.

یک مقام دیگر اسرائیلی با حفظ هویتش به خبرگزاری فرانسه گفت ارتش اسرائیل آماده است تا از گزینه های دیگر از جمله حمله زمینی به نوار غزه نیز استفاده کند.

ارتش اسرائیل نیروهای خود در مرزهای غزه را تقویت کرده و گفته است در صورت لزوم نیروهای بیشتری را به این مناطق اعزام خواهد کرد.

گزارش شده است که تمامی مدارس و مراکز تعطیلات در چهل کیلومتری اطراف نوار غزه مسدود شده است و مقام های اسرائیلی از ساکنان این مناطق خواسته اند در خانه های شان بمانند.

بر مبنای گزارشها، گروه حماس به تلافی کشته شدن چند تن از پیکارجویان این گروه در حملات اسرائیل، دیشب نواحی جنوبی اسرائیل راهدف حملات موشکی قرار داد.

گفته میشود در اولین ساعات بامداد امروز نیز چندین موشک از نوار غزه به داخل اسرائیل شلیک شد.

منابع اسرائیلی می گویند حماس نزدیک به ١٠٠هزار موشک در اختیار دارد که بعضی از آنها میتوانند تل آویو پایتخت اسرائیل را نیز هدف قرار بدهند.

در حالیکه موشه یعلون، وزیر دفاع اسرائیل هشدار داده است که در صورت ادامه حملات موشکی حماس، اسرائیل آماده است « جنگی را علیه این گروه آغاز کند که بزودی هم پایان نخواهد یافت» محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان « توقف فوری » حملات اسرائیل به نوار غزه شد.

آقای عباس از جامعه بین المللی خواست به تنش ها میان اسرائیل و فلسطینی ها که منطقه را به« بی ثباتی و ویرانی » تهدید می کند پایان دهد.

اسماعیل هنیه، رهبر گروه حماس بر خلاف خواستار وحدت نظامی و سیاسی فلسطینی ها در برابر اسرائیل شده است اما بریگاد عزالدین قاسم، شاخه نظامی حماس تهدید کرده است که در صورت ادامه حملات اسرائیل به منازل فلسطینی ها، این گروه نیز دامنه اهداف خود در داخل اسرائیل را وسیع تر خواهد کرد.

July 8, 2014 09:49 PM






advertise at nourizadeh . com