September 12, 2014

رادیو فرانسه

rfi_logo.png

استقبال دولت عراق و اپوزیسیون سوریه از برنامه نظامی آمریکا علیه داعش

دولت عراق و مخالفان مسلح بشار اسد در سوریه، از برنامه اقدام نظامی آمریکا علیه گروه داعش در این دو کشور استقبال کرده اند. بر خلاف روسیه می گوید چنین اقدامی در سوریه، بدون توافق دمشق و سازمان ملل، نقض صریح قوانین بین المللی خواهد بود. یرضا نوری زاده، تحلیلگر مسایل خاورمیانه ...

حیدر عبادی، نخست وزیر جدید عراق امروز گفت کشورش از استراتژی آمریکا در حمایت از جنگ دولت عراق علیه گروه داعش استقبال می کند.

همزمان با این اظهارات نخست وزیر عراق، ارتش آزاد سوریه، گروهی که علیه رژیم بشار اسد و گروه افراطی داعش در این کشور می جنگد نیز با استقبال از مواضع آمریکا گفته است این گروه از مدتها، خواهان مبارزه علیه گروه داعش بوده است.

ارتش آزاد سوریه افزوده است که میتواند در جنگ علیه گروه داعش موفق گردد اما برای تبدیل شدن به یک نیروی قابل اعتماد و مجهز، به کمک نیاز دارد.

این گروه با این حال تاکید کرده است که تنها مبارزه علیه داعش، متضمن رهایی منطقه از چنگال این گروه و تامین ثبات آن نخواهد بود بلکه در کنار آن باید رژیم سرکوبگر بشار اسد نیز تضعیف و از میان برداشته شود.

دولت بشار اسد تلاش دارد خود را بعنوان یکی از همکاران اصلی مبارزه علیه گروههای جهادی و افراطی معرفی کند و به همین دلیل اصرار دارد هرگونه هرگونه عملیات نظامی علیه داعش در داخل خاک سوریه، با همکاری دمشق انجام گیرد، اما رئیس جمهور آمریکا شب گذشته احتمال چنین همکاری با رژیم سوریه را رد کرد.

این در حالیست که روسیه، متحد سوریه، نسبت به هرگونه اقدام نظامی در این کشور بدون همکاری دمشق و توافق شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد و آن را تجاوز و نقض آشکار قوانین بین المللی علیه سوریه خواند.

September 12, 2014 11:41 AM






advertise at nourizadeh . com