October 06, 2014

رادیو فرانسه

rfi_logo.png

پاسخ رئیس جمهوری ترکیه به اتهامات مربوط به کمک به افراطیون اسلامی

نوشتۀ رحمت قاسم بیگلو
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، در واکنش به اتهامات منتسب به وی ازسوی جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا وی را به عنوان کسی که به گذشته تعلق دارد توصیف کرد.
گفت‌و‌گو با علیرضا نوری‌زاده، روزنامه نگار

جو بایدن، در روزهای اخیر طی سخنانی در دانشگاه هاروارد آمریکا با اشاره به مسائل و مشکلات داعش و خاورمیانه گفته بود برخی متحدان و دوستان آمریکا در منطقه عامل اصلی پیدایش و رشد گروه‌هایی همچون داعش هستند.
به گزارش خبرگزاری مهر، وی که در یک جلسه پرسش و پاسخ در این دانشگاه شرکت کرده بود در پاسخ به پرسشی گفت: برخی از متحدان منطقه‌ای ما همچون ترکیه، عربستان، امارات متحده عربی و قطر عامل پیدایش و رشد داعش هستند.
جو بایدن افزوده است: مشکل اصلی آمریکا در سوریه همین متحدان منطقه‌ای هستند چون توصیه‌های واشنگتن در مورد نحوه تجهیز گروه‌های شورشی در سوریه را اجرا نکردند.
به گزارش خبرگزاری مهر، جوبایدن گفته است ترکیه، قطر، امارات و عربستان در تجهیز کردن گروه های تروریستی حاضر در سوریه زیاده روی کرده‌اند. معاون رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرده است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، شخصا به من گفت که ترکیه در امر ارسال تسلیحات و دیگر امکانات برای شورشیان سوریه زیاده روی کرده است.
بایدن می‌گوید: ما نتوانستیم این کشور‌ها را متقاعد به قطع حمایت‌های از گروه‌های افراطی کنیم و همین امر عامل آغاز جنگ داخلی در سوریه بود
در واکنش به این اتهامات رئیس جمهور ترکیه گفته است: اگر بایدن چنین سخنانی گفته باشد من باید بگویم که او به گذشته تعلق دارد. وی گفت: هیچ کس نمی‌تواند ترکیه را به کمک به گروه‌های افراطی از جمله داعش متهم نماید.



October 6, 2014 09:25 PM






advertise at nourizadeh . com