October 27, 2014

انتخابات تونس نشان داد که دموکراسی در کشورهای عربی امکان‌پذیر است

rfi_logo.png

نوشتۀ رحمت قاسم بیگلو
نظرسنجی‌ها و ارزیابی‌های اولیه از انتخابات پارلمانی تونس، نشان می‌دهد که هواداران جدایی دین از سیاست با اکثریت قابل‌توجهی برنده انتخابات روز یک‌شنبه ٢٦ اکتبر، این کشور بوده‌اند. گفت‌وگو با علیرضا نوری زاده روزنامه نگار ساکن لندن

به گزارش خبرگزاری فرانسه می نویسد: حزب غیرمذهبی "ندای تونس" امروز دوشنبه ٢٧ اکتبر، اعلام کرده است که براساس ارزیابی‌های ساعات اخیر، حزب "ندای تونس" در مقابل حزب اسلامی "النهضت" در صدر انتخاب مردم تونس قرار گرفته است. گزارش‌ها نشان می‌دهد، حدود ٦٢ درصد واجدان شرایط، یعنی ٣ میلون شهروند تونس، روز گذشته به پای صندوق‌های رأی رفته‌اند. هنوز به درستی معلوم نیست که چه شمار از ٢١٧ کرسی پارلمان جدید تونس در اختیار هوداران حزب "ندای تونس" با شعار جدایی دین از سیاست قرار خواهد گرفت.
در این حال، برخی سامانه‌های خبر، از پیروزی قاطع هواداران جدایی دین از سیاست در تونس خبر داده‌اند.
باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به محافل سیاسی در ایران، در گزارشی به نقل از منابع عربی خبر داده است که جنبش "ندای تونس" ٨٣ کرسی و "النهضت" اسلامی، ٦٧ کرسی را به دست آورده اند.
با این حال، خبرگزاری فرانسه از تونس گزارش داده است که اولین نتایج انتخابات روز یک شنبه، در ساعات بعد از ظهر امروز اعلام خواهد شد و به گفته مقامات مسئول تونس نتایج قطعی انتخابات تا روز ٣٠ اکتبر به اطلاع مردم خواهد رسید.

October 27, 2014 10:15 PM






advertise at nourizadeh . com