November 12, 2014

ادامه تنش ها در کرانه باختری در سالروز مرگ عرفات

rfi_logo.png

مراسم دهمین سالروز مرگ یاسر عرفات، رهبر فقید تشکیلات خود گردان فلسطین امروز در حالی برگزار شد که در روزهای اخیر تنش ها میان فلسطینی ها و اسرائیل از یکسو و میان اداره خود گردان فلسطین در رام الله و سازمان حماس در غزه از سوی دیگر، شدت یافته است . گفتگو با علی رضا نوری زاده، تحلیلگر مسایل خاورمیانه

در تازه ترین مورد این تنش ها، امروز سه شنبه یک فلسطینی بدست سربازان ارتش اسرائیل در کرانه غربی کشته شد.

از سوی دیگر، بدنبال کشته شدن دو اسرائیلی بدست فلسطینی ها در تل ابیب و کرانه باختری، دولت اسرائیل امروز تدابیر امنیتی در این کشور و در کرانه باختری را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دو اسرائیلی شامل یک سرباز و یک زن از شهرک های اسرائیلی، در حملات جداگانه با چاقو به قتل رسیدند.

گفته میشود یک تن از عاملان این حملات، یک نوجوان فلسطینی بوده که بدون مدارک قانونی وارد اسرائیل شده بود و بعد از حمله دیروز، از سوی پلیس بازداشت شده است.

سخنگوی پلیس اسرائیل اعلام کرد که عملیات وسیعی را برای دستگیری کسانیکه بصورت غیرقانونی در این کشور زندگی می کنند براه انداخته است.

آمریکا و اتحادیه اروپا از مسئولان فلسطینی و اسرائیل خواسته اند در جهت توقف حملات مرگبار در منطقه و حفاظت غیرنظامیان تلاش کنند.

از سویی هم، سازمان حماس اعلام کرد که بعد از انفجارهای روز جمعه گذشته علیه شماری از مسئولان سازمان فتح، نمیتواند امنیت مراسم سالروز مرگ عرفات در غزه را تامین کند و به این ترتیب این مراسم امروز در غزه برگزار نشد.

مسئولان سازمان فتح در کرانه باختری، حماس را به دست داشتن در انفجارها متهم کرده اند و خواستار تحقیق در این باره شده اند.

November 12, 2014 07:25 PM






advertise at nourizadeh . com