March 06, 2015

رادیو فرانسه

rfi_logo.png

سازمان آزادی بخش فلسطین همکاریهای امنیتی خود با اسرائیل را معلق کرد

در بیانیه ای، 110 عضو شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فبسطین اعلام کردند که این تصمیم به دلیل عدم احترام به مفاد توافقی انجام می گیرد که با اسرائیل به امضا رسیده بود.

در آغاز ماه ژانویه امسال، اسرائیل تصمیم گرفت واریز 100 میلیون دلاری را که همه ماهه تشکیلات فلسطینی برای پرداخت حقوق کارمندانش دریافت می کند، متوقف سازد.

این مبلغ از مالیاتی می آید که اسرائیل برای تشکیلات فلسطینی گرد آوری می کند و دو سوم بودجه این تشکیلات را تشکیل می دهد .
تصمیم شورای مرکزی این سازمان می بایست اکنون مورد تأئید تشکیلات خود مختار و رئیس آن محمود عباس قرار گیرد. کارشناسان بر این باورند که مخالفتی انجام نخواهد گرفت.
در عمل، این کار بدین معناست که اسرائیل را ناچار به به دست گرفتن کنترل امنیت مناطق تحت مدیریت نیروهای فلسطینی می کند و دادو ستد اطلاعات امنیتی متوقف می گردد.
از علیرضا نوری زاده، روزنامه نگار ونویسنده خواستم پیرامون پیامد های چنین تصمیمی در صورت به اجرا در آمدن آن به شکل گسترده تری توضیخ دهد.
او می گوید این اقدام برای نخستین بار انجام نمی گیرد اما می تواند به موقعیت بنیامین نتان یاهو صدمه بزند. چرا که او بر این باور است که عملیات سرکوب وی موثر بوده و عملیات تروریستی کمتری در درون خا اسرائیل انجام گرفته است. اما بیتشر این موفقیت ناشی از همکاری میان سازمان اطلاعاتی دولت خود گردان با سازمانهای اسرائیلی است.

March 6, 2015 08:48 PM






advertise at nourizadeh . com