December 16, 2015

رادیو فرانسه

rfi_logo.png

ائتلاف سی و پنج کشور عربی - اسلامی برای مبارزه مشترک علیه تروریسم : گفت وگو با دکتر علیرضا نوری‌زاده

عربستان سعودی می گوید: توانسته است ده ها کشور عربی – اسلامی را دریک ائتلاف بین المللی برای مبارزه مشترک علیه تروریسم متشکل نماید
"محمد بن سلمان آل سعود"، وزیردفاع عربستان، با اعلام این خبر گفته است که سی وپنج کشور عربی - اسلامی به دعوت عربستان برای شرکت دراین ائتلاف پیام مثبت داده اند. کشورهای عربی واسلامی بزرگی از خاورمیانه مانند مصر، ترکیه، پاکستان درکنارده ها کشوراز قاره آفریقا و آسیا در ائتلاف ضد تروریسم پیشنهادی سعودی حضور دارند.

درفهرست کشورهای عضو نامی از ایران، سوریه وعراق کشورهای مهم خاورمیانه برده نشده است.عربستان سعودی می گوید ده کشوراسلامی دیگر مانند اندونزی از ائتلاف اسلامی ضد تروریسم حمایت می کنند.

دکترعلیرضا نوری زاده، کارشناس جهان عرب و خاورمیانه می گوید: عربستان سعودی از سال ها پیش، درآغاز با سازمان القاعده و درسال های اخیربا داعش، مشکل داشته وعلیه این سازمان‌ها وارد مبارزه عملی شده است.

به گفته وی، اکنون که کشورهای مهمی مانند مصر، اُردن یا سودان به این جمع‌بندی رسیده اند که خطر تروریسم کشورهای اسلامی را همانقدردر تهدید قرارداده است که دیگرکشورها، شرکت خودر ا درائتلاف پیشنهادی عربستان اعلام می دارند تا دریک جبهه مشترک به مبارزه با تروریسم درخاورمیانه بپردازند.

به گفته نوری زاده، البته، این تصمیمات زمانی ضمانت اجرایی خواهد داشت که تصمیمات اعضای ائتلاف برروی کاغذ نمانده وکشورهای عربی - اسلامی در ورای منافع خاص خود به همکاری برای زدودن تروریسم درخاورمیانه تن دردهند.

http://fa.rfi.fr/%D8%AE%D8%A7-%D9%88-%D8%B1%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87/

December 16, 2015 09:50 PM






advertise at nourizadeh . com