May 09, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۱۷ اردیبهشت

nor4-300x160.jpg

در این شماره از برنامه پنجره ای روبه خانه پدری برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم. سپس به مناسبت سالروز تولد گوگوش ،بانویی که بیش از ۶۰ سال است که در روی سن به اجرای برنامه میپردازد با شما سخن خواهیم گفت.
در زمان خانه نشینی و سکوت گوگوش، خانم گلرخسار شاعر تاجیک به تهران رفت و به خاتمی گفت ما گوگوش را میخواهیم ببینیم و کتاب خمینی را احتیاج نداریم . وبا گوگوش دیدار کرد. ناگهان مسعود کیمیایی زنگ زد که ما آمدیم ، گوگوش بعد از سالها در کانادا روی سن رفت و همه را متحیر کرد. هیچکس را در جهان بغییراز فیروز و گوگوش نداریم که شصت سال روی سن باشد و بخواند، باید قدرش را بدانیم.

اما آنکه قدرش راندانستیم و رفت، زنده یاد ناصر چشم آذر بود که چندی پیش به هفت هزار سالگان پیوست. و صدا و سیمای علی علی عسکری اورا به صدا و سیما راه نداد. در همین رابطه به دیدن ویدیو کلیپ های از خاکسپاری و سخنان منوچهر چشم آذر و شاهد احمد لو در این مراسم می نشینیم و در این باره با شما صحبت خواهیم نمود.

در ادامه برنامه پرده از دکان آخوند های شیاد و خرافه پرداز بر خواهیم داشت و به دیدن یک ویدیو کلیب از سخنان یک آخوند جاهل و نادان خواهیم نشست و میپرسیم چه فرقی دارد خاک کربلای امروزی با خاک نیویورک و دیگر مناطق جهان ؟. شما با خودتان فکر کنید از این واقعه کربلا ۱۴۰۰ سال گذشته است. این اتفاقات فقط اشاعه خرافات است و بس ، و برای گرم کردن دکانشان می گویند. این دکانها را باید تعطیل کرد.

در بخش بعدی نگاهی خواهیم داشت به مردم دلیر و غیورشهرهای بانه، جوانرود، پیرانشردر کردستان که با اعتصاب عمومیشان نشان دادند که نان به هر قیمتی مطرح نیست میتوآنی مغازه رو باز بگذاری و لقمه نانی هم بخوری، اما کولبران در کوه و کمر جان بدهند. با تمام وجود به مردم کردستان درود میفرستیم. مغازه ها تعطیل ، شهر تعطیل رژیم تا کجا میتواند طاقت بیاورد، مطمئن باشید حکومت عقب خواهد نشست.

در بخش دوم برنامه همراه با شما خوبان به دیدن گزارش مستقیم تصویری ازمراسم جشنواره فستیوال فیلم کن در فرانسه که توسط خبرنگار ارشد تلویزیون ایران فردا جناب آقای محمد رضا شاهید ارسال گردیده خواهیم نشست. که از فردا با فیلم اصغر فرهادی بنام (همه میدانند)، البته فیلم اسپانیاییست، افتتاح خواهد شد ، و در روز شنبه فیلم جعفر پناهی بنام (سه رخ) به نمایش در خواهد آمد، در حالیکه جعفر پناهی تقاضای حضور در فستیوال کن را داده بود و جمهوری اسلامی با خروج و شرکت او مخالفت کرده و اجازه خروج از کشور به وی نداد. در این فستیوال ۲۱ فیلم نمایش داده خواهد شد که از ایران سه فیلم کوتاه در بخش خارج از مسابقات حضور دارند.

در بخش آخر برنامه به تفصیل به انتخابات لبنان خواهیم پرداخت و از اهمیت این انتخابات برای ایران و همچنین اسراییل و منطقه شما را با خبر خواهیم نمود.

دیروز اسراییل اعلام نمود ما دیگر فاصله و فرقی بین دولت و ملت لبنان نمی گذاریم حزب الله و لبنان یکی هستند. حزب الله تکان بخورد لبنان را محو خواهیم کرد.

چه کارهایی که این حسن نصرالشیطان و نعیم قاسمی نماینده مقام معظم رهبری و بقیه اوباشان نکردند. چند نماینه مجلس لبنان را با کتک و ارعاب وادار کردند که از انتخابات بیرون بیایند .

۵۰ میلیون دلار فقط در این هفته توسط سفارت جمهوری اسلامی در لبنان اضافه بر دیگر مبالغی که روزانه به آنها میدهد به حزب الله پرداخت شده است تا خرج تبلیغات حزب الشیطان شود و از این طریق انتخابات لبنان را فلج کنند و نگذارند دولت لبنان تشکیل شود.

همین طرفند را در کردستان هم پیاده کردند چرا؟ چون بارزانی و سران کردستان عراق جلوی جمهوری اسلامی ایستادند. از همین بابت است که تحت اینهمه فشار قرار دارند.
در بحرین و یمن هم همین کار را کردند. اما در یمن خطا کردند و دچار تلفات سنگینی شدند. رژیم جمهوری اسلامی میخواهد که تفکرات ولایی خودش را در منطقه پیاده کند و از این راه تشیع ولایی خودش را به مردم منطقه تحمیل کند.

انتخابات لبنان

مردم لبنان پس از وقفه‌ای حدودا یک دهه‌ای روز جمعه ۶ مه / ۱۶ اردیبهشت یک‌بار دیگر به پای صندوق‌های رای رفتند. حضوری که البته چندان پر رونق نبود و از ساعات ابتدایی شروع اخذ رای تمامی گزارش‌ها از میزان مشارکت پایین مردم در صندوق‌های رای حکایت داشت.

با نزدیک شدن به ساعات پایانی برگزاری انتخابات و تلاش‌های احزاب مختلف برای کشاندن مردم به پای صندوق‌ها، این وضعیت کمی بهبود پیدا کرد. پس از پایان رای‌گیری، وزیر کشور لبنان میزان مشارکت را ۴۹.۲ درصد اعلام کرد. این در حالی است که بیش از ۵۴ درصد مردم این کشور در آخرین انتخابات (۲۰۰۹) در پای صندوق‌های رای حاضر شده بودند.

هرچند نتایج رسمی این انتخابات هنوز اعلام نشده، اما اخبار غیر رسمی از پیروزی نسبی گروه‌های شیعه و نزدیک به حزب‌الله و البته شکست جریان سعد حریری و حزب المستقبل حکایت دارد. بیروت که عموما خاستگاه جریان سعد حریری شناخته می‌شود، این‌بار شاهد مشارکت ناامیدکننده‌ای بود، چرا که تنها حدود ۳۵ درصد شهروندان پایتخت لبنان به پای صندوق‌های رای آمدند و این موضوع سبب از دست رفتن کرسی‌های بیشتر برای حزب مستقبل شده است.

بهیه حریری، عمه سعد حریری، استردا جعجع، همسر سمیر جعجع که از رهبران جریان ۱۴ مارس و نزدیک به حریری است، وپولا یعقوبیان، مجری تلویزیون مستقبل که نوامبر ۲۰۱۷ به عربستان رفت و گفتگوی عجیب با سعد حریری را انجام داد، از زنانی هستند که در این انتخابات به پارلمان راه یافته‌اند.
با ما باشید وبرنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 7 May 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We will continue the program with wishing our legendary singer Googoosh a happy 70th birthday. She has been performing for an amazing period of 6o year and he popularity had been such that when the Tajik poet Mrs. Glorokhsar met with former president Mohammad Khatami in Tehran she told him that the Tajik people wished to meet Googoosh during her trip instead of receiving a book on the life of Khomeini.

However, while we celebrate Googooshe’s birthday we are also mourning the death of Nasser Cheshmazar, the legendary Iranian musician and songwriter who passed away on Friday.

We will continue the program with watching a video clip in which a charlatan mullah talks about the events of 1400 years ago in Karbala to take away the minds of his audience from the miseries that the Islamic regime has brought onto our people in this day and age.

We will also cover the latest news of the ongoing struggle of the Iranian people in the Kurdish cities of Baneh, Javanshir and Piranshahr where our brave compatriots are fighting very many discriminations of the despotic regime. We can only salute them from a distance and offer our support for their struggle.

In the second part of the program our senior correspondent Mohammad Reza Shaheed will be reporting from the Canne Film festival where the film ‘Eevryone Knows”, the latest movie made by the Iranian director Asghar Farhadi will be screened as on the opening day.

Another Iranian renowned filmmaker Jaffar Panahi had requested to travel to the Canne Festival but the Islamic republic regime has banned him from leaving the country.

And in the final part of the program we will be looking at the Lebanese elections where Hezbollah and its political allies have won just over half the seats in country’s parliamentary election, according unofficial results so far.

It must however be said that even this result has been achieved through some of the most satanic tactics of the Hezbollah who take their orders from the big dictator of Iran, Ali Khamenei. In one single transaction he has given the Hezbollah more than $50million to spend on its campaign advertisings.

Stay with us for this edition of A Window to the Fatherland and share it with your family and friends.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/38731

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/QP5d2o7PDB0

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/r18nif47cec4

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/zcs7c7cd649n

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1QI-ehnS6_gqxhT8D21i6xSXOhh3DR89-/view?usp=sharing

May 9, 2018 10:20 AM






advertise at nourizadeh . com