May 27, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنج شنبه ۳ خرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. در ابتدا اشاره ای خواهیم داشت به محکومیت آقای دکتر قاسم شعله سعدی نماینده سابق مجلس و وکیل دادگستری توسط دستگاه قضایی حکومت اسلامی و توضیحاتی تقدیم حضورتان خواهیم نمود. سپس طبق روال هر هفته به گفتگو با میهمان عزیزبرنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست.

دکتر سازگارا : البته نامه های شجاعانه دکتر قاسم شعله سعدی به رهبری و دیگر مسئولین نظام باعث خشم هیئت حاکمه شده است.

- آیا اینها خودشان نمی دانند که رفتنی هستند؟؟

قاعدتا چنین تصوری ندارند ، اما این را میدانیم که در دستگاه رهبری ایران خیلی سرگشتگی و آشفتگی وجود دارد.
اما همچنان که میدانید اعتصاب کامیون داران در بیش از دوازده شهر ایران و صف های طویل در جلوی جایگاههای سوخت دومین روز خود را پشت سر گذاشت، ما بیش از سیصدو شصت هزار کامیون حمل و نقل جاده ای داریم، درست هم میگویند که گرانی شده و لوازم یدکی و سوخت گران شده است و چرخ زندگی ما نمی چرخد. این اعتصابات اگر ادامه یابد شریان حکومت را مسدود میکند و هیِئت حاکمه ناچار به تمکین می شود.

-امروز در کمترین شهری است که اعتصاب ویا تظاهرات نداشته باشیم.

در یکسال کارگری گذشته مجموعا شش هزار اعتصاب کارگری داشته ایم، من بسیار خوشحالم که فعالین مدنی راه های درست مبارزه مدنی را یاد گرفته اند و خوب انجام میدهند. اعتراضات خیابانی مشهورترین مبارزات است ، اما آنچه حکومت را به پایین می آورد اعتصابات فلج کننده کارگران است. بایکوت کردن و نخریدن محصولات واز بین اعتصابات ، بخش کارگری مهمترین بخش است ، آنوقت قدرت مردم خودش را نشان میدهد وحکومت را به زانو در می آورد. به همین علت بخش حمل و نقل جاده ای بسیار مهم است. اما نسبت به سالهای گذشته جای جنبش دانشجویی خالی است هرچند که دانشجویان خیلی مورد سرکوب و ستم قرار گرفته اند

دعوای اخیر روحانی و دستگاه قضایی و دیگری در مورد فعالیت محیط زیست که عیسی کلانتری میگوید اینها جاسوس نبوده اند و آقای دادستان میگوید این سخنان دخالت در امر قضا است نظر شما چیست؟؟

مسئله محیط زیست یک معماست، بیست نفر در استان هرمزگان دستگیر شده اند و نه نفر در تهران که یکی از آنها در زندان کشته شد و داستان سقوط هواپیمای حامل این فعالین محیط زیست که هنوز هیچکس پاسخگو نیست و منفجر شدن هواپیما یکی ازاحتمالات است بنظر میرسد که این فعالین محیط زیست نکاتی را متوجه شده اند که پای اطلاعات سپاه به میان آمده و توسط آنها دستگیر میشوند.
نه وزارت کشور و نه وزارت اطلاعات آنها را جاسوس نمیداند .هرچند احتمال اینکه این عده پی به بعضی از آزمایشات اتمی سپاه در بیابانهای فردو و یا دیگر مناطق تحت نظر فعالین محیط زیست برده باشند و برای ساکت کردنشان آنها را در فشار قرار داده اند هم زیاد است.

در مورد اظهارات روحانی در باب اجازه ورود بانوان به ورزشگاهها و پخش مسابقات زنان از صدا و سیما و مخالفت آخوند های قم و هیئت حاکمه و همچنین سخنان آقای مایک پمپیو که می گوید هدف این تحریم ها به ذلت کشیدن رژیم است و همانطور که امروز اعلام شد اسراییلیها دو پایگاه دیگر آنها را هدف قرار داده اند و حکومت فقط بسنده به سکوت کرده است آیا شما فکر نمیکنید که به نقطه ای حساس از این درگیری ها رسیده ایم . نظر شما در این باره چیست؟؟؟؟

به لحاظ سیاسی و امور بین الملل این خارج شدن آقای ترامپ مورد انتقاد است ، همینطور سخنان پمپیو وزیر امور خارجه آمریکا . اما واقعیت آنچیزی که در واشنگتن در جریان است اینست که دولت آقای ترامپ مشی روشنی دارد بخصوص آقای بولتون که می گوید آمریکا در مقابل دیکتاتور ها زور دارد و باید زورش را اعمال کند و دیکتاتور ها فقط زبان زور را میفهمند. و این تنها زبانی است که میفهمند. البته تا بحال هم از این روش نتیجه گرفته اند برای اینکه کره شمالی را بر سر میز مذاکره آوردند.و حتی چین که قد علم کرده بود به زانو دراوردند و قول داد تراز تجاریش را با امریکا درست کند. اما مهمترین اتفاق چرخیدن روسیه است روسها از طریق اسراییل میخواهند رابطه اشان را با آمریکا درست کنند چون وضع اقتصادی خیلی بدی دارند. و در مورد ایران آمریکا میگوید شما نباید در منطقه دخالت کنید و از چشم آمریکایی ها هم پنهان نیست که حضرات در قاچاق مواد مخدر دست دارند. و در ارسال سلاح برای طالبان و حوثی ها مشارکت دارند.

جمهوری اسلامی بهر حال یک عامل صدور تروریسم است. و در منطقه یک عامل صدور جنگ و ویرانی است و این چیزی نیست که از چشم دنیا پنهان بماند. الان یک جور ائتلاف بین اسراییل و عربستان و امارات و آمریکا بوجود آمده است و اصلی ترین هدفش ضدیت با ایران است. اسراییل که دارد مواضع ایران در سوریه را بشدت در هم میکوبد و حضرات صدایشان هم در نمی آید. شکست سیاسی دیگرشان درعراق بود که در تقابل با عربستان شکست خوردند، شکست بعدی در برابر اروپاییان و چین بوده که آقای خامنه ای خواستار تضمین گرفتن آز آنها شده بود و از همین الان تمام کمپانی ها و شرکت ها اعلام خروج از ایران را کرده اند حتی قبل از رسیده مهلت شش ماه آینده که تحریمها اجرا میگردند. و شکست بعدی در مورد مسدود کردن تلگرام است که در ایران در چند روز گذشته مردم با استفاده از فیلترشکن ها توانستند رکورد تاریخی بر جای بگذارند.

اینها درس نگرفته اند ؟ مگر شما حریف ماهواره شدید ؟ حریف ویدیو شدید؟ فکس را حرام کردند حتی این آقایان زمانی رادیو و قاشق و چنگال را حرام کرده اند.

دستگاه حاکمه ایران بشدت در درونش اختلاف است ، کسانی مثل روحانی و یا علی لا ریجانی میگویند همین الان به مذاکره بنشینیم ولی بخشهایی هم بشدت شعار میدهند ما هم باید پاره کنیم و اقتصاد مقاومتی آقا را پیش بگیریم و کوتاه نیاییم . توپ در زمین آقای خامنه ای است و ایشان به شدت عصبانی هستند. ولی عصبانیت فایده ای ندارد و ایشان مجبور به نرمش قهرمانانه شماره دو خواهند شد وباید قبول کند خسارت هایی که به منابع ایران وارد کرده است. وگر نه!! میخواهد برود و دور جدیدی از آمریکا سر شاخ شدن با آمریکا را شروع کند این فرقش با تحریم های گذشته این است که دیگر مردم را پشت خودش ندارد و مردم در مقابل او هستند.

چیزی که برای من محل تامل است این اعتراضات و اعتصابات کوچک در شهر هاست که عملا عاجز از حل آنها هستند . روحانی یک چیز میگوید، خامنه ای پیدایش نیست و بیمار و عاجز شده است. این آقایان اگر عاقل بودند اعلام یک کنفرانس آشتی ملی میکردند و آقای میرحسین موسوی و خانم رهنورد وآقای کروبی را آزاد مینمودند و آنها را برای حل مشکلات جلو می انداختند.

چیزی که الان مسلم است گیجی دستگاه حکومت برای تصمیم گیری است. ضعف فرماندهی هم دارد.
خامنه ای دیکتاتور بزرگی است که نمیتواند تصمیم بگیرد و مهمتر از آن تبعات تصمیمش را بپذیرد. ایشان این سی ساله اینکار را کرده است و دیگران را جلو انداخته و خودش در پشت آنها پنهان شده است.
از آن طرف آقا مجتبی هم میخواهد رهبر شود و این به بلاتکلیفی دامن زده است.و چیزی که خیلی گیج کرده حضرات رو چرخیدن روسیه است. روسیه ای که به صراحت میگوید شما باید از سوریه بیرون بروید.
نکته دیگر در حل مشکلات بانکها وحقوق معوقه کارگران اینست که فساد و سوء مدیریت در این چهل سال گذشته مثل موریانه ارکان حکومت را خورده است.
هشتادو اندی هزار واحد صنعتی ما یا تعطیل شده اند و یا با زیر ظرفیت کار میکنند، و به همین جهت امکان پرداخت حقوق کارگران راندارند هفده صندوق بازنشستگی کشور ورشکسته شده و در همین سال جدید صندوق تامین اجتماعی با نه هزار میلیارد کسری برای پرداخت حقوق مستمری بگیران روبرواست.این حکومت با این چهار چوب قدرت حل مشکلاتش را ندارد.

با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید،منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Thursday 24 May 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue tonight’s program by reporting on the prison sentence on the political dissident and former Majles deputy Dr. Ghassem Shole Sadee by the regime’s judiciary.

We will follow the program with our usual Thursdays talk with Dr. Mohsen Sazegara.

Dr. Mohsen Sazegara:

It must be noted that Dr. Shole Sadee’s imprisonment is related to his courageous open letters to Khamenei in which he has criticised his leadership and now Khamenei’s stooges in the judiciary are taking a revenge on him.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Is it the case that the leaders of the Islamic republic regime do not realize that their days are numbered now?

Dr. Mohsen Sazegara:

It appears that they do not accept this eventuality. However, that in itself indicates that there is a total confusion and desperation among the regime’s leadership.

As you know, the lorry drivers across Iran have now entered their second day of a national strike and we are talking about more than 360,000 lorries in Iran whose drivers are protesting against the sudden rise in the price of petrol and spare parts. If their strike continues the life- lines of Iran’s devastated economy will be blocked and the regime will have to make a major retreat.

We have had more than six thousand industrial actions and strikes in Iran over the last year and they have been among the vanguards of the civil rights movement in Iran.

However, the only force that can bring down this regime will have to be a general strike by the Iranian industrial workers. That will be when the Iranian nation can show its power to this regime. There is a distinct absence of students’ protest in the current nationwide struggle against the regime though.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We now have a dispute between the Rouhani cabinet and the judiciary over the issue of the innocence of the environmentalists.

Dr. Mohsen Sazegara:

This seems to be a puzzle. More than 20 people have been arrested in the province of Hormozegan and one of them has been killed in prions and a dozen more have been killed in a plane crash and no one seems to be accountable for any one of these tragic events.

It looks like all these environmentalists had discovered that the regime is up to something suspicious related to the nuclear activities of the Revolutionary Guard and they have paid a price for their knowledge.

Dr. Alireza Nourizadeh:

What do you think about the new US policy on Iran?

Dr. Mohsen Sazegara:

In terms of the international laws, the Trump administration’s position on Iran can be criticised. However the reality is that Washington has now a clear strategy to confront the Iranian regime and as John Bolton has said the US must use the language of force that it has at its disposal to speak to dictatorial regimes like the one in Iran.

The US has used this power before and has achieved its aims from it as they are trying to do with North Korea.

In any case, the Islamic republic regime is the main exporter and supporter of international terrorism and this cannot be hidden from the eyes of the international community.

The regime’s leadership is divided on how to react to the new US policy and people like Ali Larijani are asking for immediate direct talks with the Americans but Khamenei is extremely furious and angry and will either have to surrender to the US demands or start a new round of locking horns with them. In any case the regime lacks any popular support for whatever policy it adopts.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/39151

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/P2UuAhUgwzk

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/zu0k0opmffmc

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/wnyeir6obkdo

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/12TQx4k2QmRWkSgrDE6qaLRdk_CZFiwPP/view?usp=sharing

May 27, 2018 11:58 PM






advertise at nourizadeh . com