June 04, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۱۴ خرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس بمناسبت پانزده خرداد و سالروز در گذشت روح الله خمینی با شما به سخن می نشینیم.
مرم ما مردم قدردانی هستند، کسی که به آنها خدمت بکند از یاد نمی برند ، در عین حال همین تجلیلی که از رضا شاه میکنند یعنی اینکه او آدم خوبی بود و خمینی نبود.

خمینی در بدو ورود به بهشت زهرا رفت و بر تخت نشست و شروع کرد به دروغگویی . گویی که ملت کافر بود و او آمده بود که آنها را به راه راست هدایت کند. و خبری از تبریک نبود، فقط تسلیت .

در سال چهل و دو، نخست وزیر آقای علم غائله حوزه را با کمترین کشته و زخمی به پایان برد و خمینی و چند تن از روحانیون دیگر هم دستگیر شدند و خمینی بدروغ گفت که در این جریان بیش از شصت هزار کشته داده ایم. در این میان به دیدن چند کلیپ از سخنان خمینی و اظهارات یک بسیجی و خوشحالی مردم و رفتن مردم به شمال و ترافیک در راه شمال خواهیم نشست.
در ارتباط با سخنان این بسیجی باید در جواب گفت که هرزه خودتان هستید و اگر مردم به کنار دریا میروند از بابت شستن آلودگی های شماست . مردم این رژیم را قبول ندارند و امام خمینی راهم قبول ندارند.

در ادامه به دیدن کلیپی از افطار دادن مردم مردم در غزه توسط جمهوری اسلامی می نشینیم و با شما از گرسنگان داخل مملکت سخن می گوییم بهر حال چراغی که به خانه رواست بر مسجد حرام است.

در پی آن از از موفقیت سه تن از جوانان افغانی در امتحانات کارشناسی ارشد شما را با خبر خواهیم نمود.
سه تن از دانشجویان مهاجر افغانستانی مقیم ایران امسال در کنکور کارشناسی ارشد جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست را کسب کردند.

خانم زینب حسینی رتبه یک رشته زمین شناسی از دانشگاه خوارزمی تهران، مرتضی شفاهی رتبه یک کنکور کارشناسی ارشد در رشته روابط بین الملل از دانشگاه حکیم سبزواری و عزیزالله موحدی رتبه یک کنکور کارشناسی ارشد در رشته تاریخ از دانشگاه فردوسی مشهد سه دانشجوی نخبه افغانستانی هستند که رتبه یک را به خود اختصاص دادند.

و همچنین از خبر تجاوز سه حیوان انسان نما ، به دخترک شش ساله افغانی شما را آگاه خواهیم ساخت. مسلم است وقتی آقای سعید خان طوسی به بیش از پنجاه تن از فرزندان بزرگان قوم تعرض میکند و مورد عفو آقا قرار میگیرد باید هم منتظر چنین جرایمی باشیم. ودر این رابطه به دیدن ویدیو کلیپی می نشینیم.

در بخش دوم برنامه ابتدا به یاد در گذشت یک چهره سینمایی خانم ویدا قهرمانی که چندی پیش به هفت هزار سالگان پیوست، با شما سخن می گوییم. بدنبال آن به بررسی مقاله دکتر اردشیر زاهدی خواهیم پرداخت و توضیحاتی تقدیم حضورتان خواهیم کرد. سپس نگاهی به حضور محمود دولت آبادی در میهمانی افطار دکتر حسن روحانی خواهیم داشت و از واکنش های مختلف به وی شما را مطلع خواهیم ساخت.

در بخش بعدی به فهرست بیست نفره وکلای اعلام شده توسط دادگستری جمهوری اسلامی اشاره ای خواهیم نمود.

یک وکیل دادگستری خبر داد که قوه قضائیه ضمن اعلام فهرست ۲۰ نفره وکلای «مورد اعتماد» این قوه برای وکالت پرونده‌های سیاسی و امنیتی در تهران، به برخی وکلا اعلام کرده که «مطلقا حق پذیرش وکالت» در این پرونده‌ها را ندارند.
در حالی که مقامات قوه قضائیه اعلام کرده‌اند، این فهرست تنها مربوط به «دوره تحقیقات مقدماتی (بازجویی)» است، برخی وکلا می‌گویند که دادگاه‌ها این فهرست را به همه مراحل دادگاه تعمیم داده‌اند. امیر رئیسیان، وکیل دادگستری، روز یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت، انتخاب ۲۰ نفر از وکلا در حالی انجام شده که دو هزار وکیل عضو کانون وکلای دادگستری هستند.این وکیل دادگستری همچنین خبر داد که به او و برخی از دیگر از وکلا، به صورت شفاهی اعلام شده که «مطلقا حق پذیرش وکالت در پرونده‌های سیاسی و امنیتی» را ندارند، چون نام‌شان در این فهرست ۲۰ نفره نیست.اعلام این فهرست ۲۰ نفره از وکلا، بر اساس ماده ۴۸ قانون جدید آیین دادرسی کیفری ایران انجام شده که از ابتدای تیرماه ۹۴ اجرایی شده است.

در بخش انتهایی به منطقه خواهیم رفت و از تصمیم روسیه برای ترک نیروهای ایرانی در سوریه با شما به صحبت خواهیم نشست. و همچنین از سفر نتانیاهو به روسیه و سپس به اروپا و دیدار با سران کشورهای اروپایی و ارائه اسناد و مدارکی که ثابت میکند جمهوری اسلامی دنبال بمب اتمی است با شما سخن خواهیم گفت

اسرائیل در آلمان هشدار داد که اگر ایران خط قرمزهای اسرائیل را زیرپا بگذارد با "شدیدترین واکنش" اسرائیل روبرو خواهد شد. جرمی ایساخاروف سفیر اسرائیل در آلمان، روز شنبه 2 ژوئن در گفت و گوئی با خبرگزاری فرانسه در برلین تاکید کرد که اسرائیل و آلمان همواره در رابطه با واکنش در برابر ایران با یکدیگر تبادل نظر می کنند.

وی اضافه کرد: "ایران هم اکنون هم، بدون در اختیار داشتن جنگ افزار هسته ای، به نفوذ قابل توجهی در منطقه دست یافته و سیاستی "بسیار تهاجمی" در پیش گرفته است.سفیر اسرائیل ضمن "مخرب" خواندن جمهوری اسلامی در منطقه افزود: "هر اقدامی که دست یابی این کشور را به جنگ افزار هسته ای تسهیل کند، باعث بی ثباتی بیشتر منطقه خواهد شد".

در ادامه به سخنان آقای آمانو مدیر آژانس بین المللی انرژی هسته ای خواهیم پرداخت : مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به خروج آمریکا از برجام تاکید کرد که آژانس به انجام وظایف خود ذیل این توافق و راستی‌آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد. یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در آغاز نشست شورای حکام با استقبال از پیوستن صد و هفتادمین کشور به آژانس گفت: آمریکا که یکی از طرف‌های برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بوده است، ماه گذشته (میلادی) خروج خود از این توافق را اعلام کرد. آژانس به راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ذیل برجام همانطور که شورای امنیت سازمان ملل خواستار شده و شورای حکام نیز اجازه آن را داده است، ادامه می‌دهد.

همکاری به موقع و فعالانه ایران در ارائه این دسترسی، اجرای پروتکل احقاقی را تسهیل کرده و اعتماد را افزایش خواهد داد. مدیرکل آژانس همچنین گفت: من روز ۲۵ ماه مه از سوی کمیسیون مشترک برجام برای شرکت در نشستی که در وین برگزار شد دعوت شدم. من به شرکت کنندگان گزارشی از فعالیت‌های نظارت و راستی‌آزمایی آژانس در ایران ارائه دادم. وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: آژانس کماکان به راستی‌آزمایی عدم انحراف در مواد هسته‌ای اعلام شده از سوی ایران طبق توافقات پادمانی ادامه خواهد داد. ارزیابی‌ها در خصوص عدم مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران نیز ادامه می‌یابد. . با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland- Monday 4 June 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Today is the anniversary of the death of Ruhollah Khomeini and not many people might remember it. However, the fact that our nation still remembers the late Reza Shah nearly eighty year after his death and praises him indicates that he was a good person and Khomeini was not a good person.

The day Khomeini arrived back in Iran he went straight to the Beheshte Zahra cemetery and started his camping of terrors and deception. In his speech there he sounded as though he had arrived in a nonbeliever country and he had been assigned by God to direct them to heaven. His words were full of bad omens and no sign of compassion or happiness for a bright future could be seen in his speech.

When Khomeini led the riots of 1964 against the Shah, the then prime minister Assdulah Alam quelled it successfully and arrested him and a number of other religious figures but Khomeini deceitfully claimed that during the sedition that he had instigated against the Shah’s reform program sixty thousand people had been killed!

And as we can see in this video clip, now, on the anniversary of his death the Iranian people enjoy the bank holiday and travel to beach towns and do not pay any attention to the rubbish talk of this big-mouthed Basiji who is upset why people are not mourning Khomeini’s death. He must be reminded that is simply because the Iranian people reject Khomeini and all those who follow his bloodstained legacy.

We will continue the program with the following news stories:

The Iranian regime pays for the Iftar cost of thousands of the Palestinian people in Gaza while thousands of Iranians are dying of hunger in the country.

Three Afghan immigrants have achieved the highest marks in the entrance exams to study post-graduate courses in Iranian universities, while an Afghan toddler is reported to have been raped by three repulsive people.

In the second part of the program we will discuss why the regime’s judiciary has put forward its own list of “trusted lawyers” to be elected to Iran’s Bar Association, while many lawyers have opposed this undemocratic move.

The Israeli prime minister, currently touring European capitals, has warned that if Iran tries to cross its redlines in the region it will face Israel’s “harshest response”.

The head of the IAEA has once again confirmed that Iran is still fully observing the terms of the nuclear deal, despite US departing the agreement.

And at the end of tonight’s program we will discuss what lies behind the article in the News York Times by Ardeshir Zahedi, the former Iranian ambassador to US during the reign of the Shah.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/39431

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/H0ViYG28yTc

لینک دانلود:

https://vimeo.com/273363882

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/etwuij3aj0rr

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ykilyg9fjdim

گوگل درایو:

https://drive.google.com/open?id=1XPj9466_5YUNtAC71scQkmJC-xbixSqG

June 4, 2018 08:54 PM






advertise at nourizadeh . com