June 13, 2018

تفسیر خبر جمعه ۱۸ خرداد


امشب در تفسير خبر٩.٣٠ تهران : روزقدس در ايران.
مسئله فلسطين تا چه اندازه مسئله مردم ايران است؟
اظهارات اخير آيت الله خامنه اي و ديگر مسئولان در حكومت ايران به سود كيست؟
كنفرانس سران ٧ كشور صنعتي جهان در كانادا و مسئله ايران.
شيخ پرزيدنت حسن روحاني با چه هدفي به كنفرانس شانگهاي رفته است؟
ميهمانان : آقايان عليرضا نوري زاده(واشنگتن ) و نويد جمشيدي(تهران )

تا چه اندازه مردم نسبت مردم و اوضاع فلسطین حساسیت دارند؟ چنانچه میبینیم در راهپیمایی امروز روز قدس مردم دیگر به شعاردهنده گان پاسخ نمیدهند تفسیر شما چیست.

دکتر نوری زاده : روزی که آقای خمینی اعلام کرد آخرین جمعه ماه رمضان روز قدس باشد حکومت در این انزوای فعلی نبود، و بازتابی در منطقه داشت و حداقل بخشی از جامعه این کشورها به این موضوع اهمیت میداد، اما اکنون آشکار شده که فلسطین یک دکان دونبش است برای حکومتهایی مثل رژیم جمهوری اسلامی. بارها ابوماذن گفته است ضرری که از این رژیم ها دیده اند از اسراییل ندیده اند. در چنین فضایی مردمی که با شش ماه حقوق عقب افتاده و بیکاری و تورم روبرو هستند. میبینند که مقام معظم رهبری افطار به اهالی غزه میدهد در حالی که مردم مملکت خودش گرسنه تر و بیچاره تر از آنان هستند ، برای همین امروز دیگر ملت ما فهمیده اند و دیگر جواب شعار دهنده را نمیدهند. فلسطین از وجدان و ذهن ما پاک شده است و اینکه فقط به دو گروه تروریستی فلسطینی کمک میشود از جانب ملت ما مردود است،.

آقای جمشیدی: این سخنان را مجددا امروز هم آقای لاریجانی و خاتمی در نماز جمعه تکرار نمودند ،امروز یک سری تظاهرات حکومتی با شعارهایی با مرگ بیشتر برای انگلیس و امریکا و اسراییل بود و پوشش سراسری صداو سیما برای بزرگتر جلوه دادن این راهپیمایی هم قابل توجه بود،. جامعه ما در حال حاضر وضعیت عادی ندارد و این مرگ بر فلان و بهمان ترویج خشونت در جامعه را بدنبال دارد،.

آقای چالنگی : آیا حکومتی که با فرزندان خودش چنین شکنجه هایی را و کشتارهایی را روا میدارد، چطور مردم فلسطین باور میکنند که از آنها حمایت میکند؟ و امروز در بیانیه صادر شده هم اسراییل و هم عربستان به سهم مساوی مورد لطف حکومت قرار گرفتند و محکوم گردیدند تفسیر شما چیست؟

دکتر نوری زاده: حکومت با یک تیر میخواسته چند نشان بزند. رژیمی که از بدو حکومت فقط تخم نفرت را کاشته است و هیچگاه نخواسته و نتوانسته محبت را جایگزین کینه و عداوت کند، وقتی به کشور های همسایه و یا دیگر کشورها پیام مرگ و نابودی میدهید توقع دارید آنها چه جواب بدهند، در حال حاضر تمام روزنامه ها خارج از کشور بر علیه ایران موضعگیری کرده اند. وتا زمانی که رژیم ولایی حکومت میکند اوضاع تغییر نخواهد کرد.

آقای چالنگی : فلسطین چه هزینه هایی بر سفره مردم بلوچستان و کردستان اهواز گذاشته است و آیا رقم تقریبی از این مخارج وجود دارد؟؟

آقای جمشیدی: اگر منظورتان دادن رقم و اعداد است که به سختی بشود داد چون تمام این کمکها از طریق غیر قانونی و پولشویی هایی که سپاه انجام میدهد پرداخت میگردد و رقم مشخص و صحیحی هم وجود ندارد، همین بس که رژیم هزینه مزدور های اجیر شده ای را میپردازد که هزینه اشان بیشتر میباشد، وبا هزینه هایی که در لبنان و فلسطین و یمن و سوریه میشود میتوان مشکلات اولیه مردم مثل کم آبی و بیکاری و حقوق معوقه کارگران و باز سازی کارخانه ها و ایجاد شغل برای بیکاران را در حد متعارف حل کرد، اما برای مردم این سرزمین از کلمه پول نداریم استفاده میکنند و پول اصلی مملکت که در دستان سپاه میباشد را برای این هزینه های برون مرزی استفاده میکنند،.

آقای چالنگی: سخنان خامنه ای و سفر نتانیاهو به اروپا ، و تو خالی بودن شعار آقایان در باب محو اسراییل، چنانچه اسراییل به پایگاههای ایران در سوریه حمله میکند و آقایان هیچ پاسخی نمیدهند ، تفسیر شما چیست؟؟

دکتر نوری زاده: وقتی نظامی ضمیر انسانی را کنار گذاشت و درغگویی را پیشه نمود، همین میشود که فقط از طریق تلوزیونهای العالم و حزب الشیطان به دروغ پراکنی و گفتن کارهای ناکرده وادار میگردند و فقط دروغ پشت دروغ تحویل میدهند، و ادعا میکنند که ضربه ای که به اسراییل زده اند باعث نابودی اسراییل میگردد ، وقتی شما با یک رژیم فریبکار سرو کار دارید، شما با یک رژیم طبیعی چپ و یا راست و یا دیکتاتور و آدمکش طرف نیستید بلکه با رژیمی سروکاردارید که رهبرانش عمامه دارند و خود را نایب امام زمان میدانند و دور سر رئیس جمهورش هاله ای از نور است.

آقای چالنگی: این حرفها مخاطبش در ایران کیست؟؟

آقای جمشیدی: این صحبت افرادی مثل لاریجانی و جنتی است که سالهای متمادی در راس قدرت هستند و سخنان لایه اول حکومت یعنی بیت رهبری و سران سپاه را تکرار میکنند و احتیاجی به مخاطب و شنوده هم ندارند و خودشان هم نمیدانند چه میگویند، این شعار اصل ایدیولوژی رژیم است و از آن نمیتوانند عدول کنند ویا پس بگیرند، تا آخر مجبورند این شعار را تکرار کنند، و فقط برای تامین ذهنیت و روحیه دادن به سران سپاه و مسئولین رده بالای رژیم است، وگرنه مردم که از مدتها پیش این مسئله را فهمیده اند و باور ندارند، و دیگر اهمیتی نمیدهند،. آری یک جور اعتماد به نفس به خودشان است.

در ادامه برنامه نگاهی به کنفرانس سران هفت کشور صنعتی و سفر شیخ پرزیدنت حسن روحانی برای شرکت در کنفرانس اقتصادی شانگهای خواهیم افکند و نظر میهمانان گرامی را جویا خواهیم شد.
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان وآشنایان خود به اشتراک بگذارید منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

Behind the Headlines – Friday 8 June 2018

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program of Behind the Headlines:

* Another Quds Day in Iran, but how important is the Palestinian question among the Iranians?

* Who benefits from the recent comments by ayatollah Khamenei and other Iranian top officials?

* The G7 summit gets underway in Canada, as the Iran question is among the top issues discussed by the leaders of the free world.

* What is Hassan Rouhani’s aim by attending the Shanghai Conference?

Our guests to discuss these topics tonight are Dr. Ali Nourizadeh and speaking to us from Tehran Navid Jamshidi.

Dr. Ali Nourizadeh:

When Khomeini named the last Friday of Ramadan as the Quds Day the regime was not so isolated and unpopular in Iran and the region.

Today the question of Palestine is a political ploy by the regime and a pretext for its devastating domestic and foreign policies. As the late Palestinian leader Abu Mazen had once said the regimes like the one in Iran have done more injustice and damage to the Palestinian cause than Israel.

The Iranian regime is asking the hungry and impoverished Iranian workers who have not received their wages for the last six month to rally in support of the Palestinians, while Khamenei sends millions of dollars of the same workers’ money to Gaza to provide Iftar for its population.

The truth is that in the minds of the Iranian people the question of the Palestinian cause has been eroded and they condemn the regime’s financial and military support for the two terrorist groups that supposedly represent them.

Navid Jamshidi:

Today’s rallies saw the repetition of the same old slogans of death to America and England and Israel and the national broadcasting covered it all day to grandstand the occasion.

However, the Iranian society is not going thorough a normal period and these slogans only add to the spread of violence and instability in the country.

Dr. Ali Nourizadeh:

The Iranian regime has sowed the seeds of hatred and violence since its inception and has never heralded humanity and kindness and its message to the outside world is synonym with death and destruction.

Navid Jamshidi:

It is hard to quantify the amount of funds that the Iranian regime has wasted on its foreign adventures, as most of the monies have been handed in secret and through money laundering y the Revolutionary Guard.

While our own people are suffering from water shortage, unemployment and poverty the Guards are abusing the people’s wealth for their external military operations in Lebanon, Palestine, Yemen and Syria.

The Iranian people have lost all their trust in the leadership of the regime, and the top officials of the regime are only talking to themselves when they utter these slogans on the Quds Day.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/39567

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/ElaCz0tfZvM

لینک دانلود:

https://vimeo.com/274125312

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/orrbl65wblyy

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/bkvzr41yiogs

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/15IrtVe48CITrat-L-O6WQay4ejMMS1hS/view?usp=sharing


June 13, 2018 10:54 AM






advertise at nourizadeh . com