July 20, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنج شنبه ٢١ تير

nor4-300x160.jpg

اين شماره از برنامه پنجره اي رو به خانه پدري را با شعري از دفتر اشعار دکتر عليرضا نوری زاده آغاز مينماييم. ابتدا نگاهی به تصادف یک تانکر قیر با اتوبوس مسافربری در سنندج و آتش گرفتن اتوبوس و سوختن هموطنان عزیزمان خواهیم داشت و به دیدن فیلمی از این حادثه دردناک خواهیم نشست . این ماجراها از سینما رکس شروع میشود خیلی عجیب بود آنزمان خبردار شدیم هواپیمایی دارد برای آوردن فردی که سینما رکس را آتش زده و با خمینی و خامنه ای هم در ارتباط بوده به عراق میرود ایشان عاملی بوده که بنزین و مابقی لوازم آتش زا را در اختیار عاملین آن حادثه میگذارد. که انها هم در سینما را را برروی تماشاگران میبندند و آنجا را به آتش میکشند .فردا جلسه ای در اداره اطلاعات آن زمان با دعوت از روزنامه نگاران تشکیل شد و دکتر عاملی اسناد مربوط به این حادثه را با روزنامه نگاران در میان گذاشت ومرحوم عاملی قربانی دانستن اطلاعات در باره افراد و کسانی که آنها را به این کار تشویق کرده بودند شد. و بدست خلخالی جنایتکار اعدام گردید. سپس طبق روال هر هفته به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا می نشینیم و در ارتباط با این آتش گرفتن های متعدد و پشت سر هم در بازار کرج و حال حادثه اسفناک برخورد تانکر با اتوبوس و دیگر مسائل مهم داخلی ورویداد های منطقه و جهان به
تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.

دکتر نوری زاده : در این چند مدت اخیر شاهد آتش گرفتن بازار حمیدیه و کرج و اکنون هم اتوبوس حامل مسافران که به طرز وحشتناکی مسافرین در آتش سوختند هستیم آیا این حوادث همه جا اتفاق می افتد؟

دکتر سازگارا: شما اشاره به سینما رکس آبادان کردید که بطور قطع کار مسلمانان انقلابی بود که در آن روزها مشروب فروشی ها و سینماها را آتش میزدند. این حوادث معمولا در تمام دنیا وجود دارد . و این هم که در ایران بخاطر فرسوده بودن وسائل نقلیه و نداشتن ابزار و وسائل کافی آتش نشانها قائدتا این حوادث را در ایران ابعادش را وسیع تر میکند.
وقتی رژیمی مشروعیت و حقانیت خود را از دست میدهد آنوقت در هر حادثه ای اورا سرزنش میکنند. و وقتی رسانه های آزادی وجود نداشته باشد رسانه شایعه شروع بکار میکند. و داستانها ساخته میشود و انگشت مردم بسوی هیئت حاکمه و شخص رهبر نشانه میرود و او را مقصر میدانند . وقتی که خامنه ای تمام ابزار های حکومت و قدرت را در دست گرفته و حتی پشت بازجویی زندانیان میایستد طبیعی است که مردم چنین قضاوت میکنند و هیچ حرفش را هم باور نمی کنند . این رسانه ملی هم که روز و شب دروغ بخورد ملت میدهد مصاحبه اجباری پخش میکند و مثلا روزنامه کیهان تبدیل شده به خط و نشان کشیدن برای مخالفین که فردا موجب دستگیریشان میگردد.هر حادثه ای که در کشور اتفاق بیفتد به ناتوانی و نا کارامدی خامنه ای و حکومتش برمیگردد. در واقع این بحران مشروعیت است که بدنبال عدم مقبولیت اتفاق میافتد.

دکتر نوری زاده: یک اتفاق بسیار جالبی افتاد در هفته پیش من خبری بدستم رسید که ولایتی و مجتبی خامنه ای به مسکو رفته و زود برگشته اند و دومرتبه امروز ولایتی عازم مسکو است این رفت و آمد به چه معناست؟

دکتر سازگارا: بخصوص مطبوعات عربی این خبر را انتشار داده اند که بین روسیه و اسراییل توافق بعمل آمده است که روسیه ضامن شده است که ایران از سوریه خارج شود و اسراییل هم گفته بین روسیه و آمریکا میانجیگری میکند تا روابطشان عادی شود. و برای همین چند بار به مسکو رفته است. این محرز است که روسها میخواهند فشار آمریکا را کم کنند.روسیه خط قرمزش کریمه است. وحاضر است در بقیه موارد مذاکره کند. و سفر جان بولتن مقدمه گفتگو ها را فراهم کرده است در حال حاضر در اجلاس ناتو هم فشار جانبیش به اروپا برای رعایت کردن تحریم ها و فشار برایران است .چینی ها هم حواسشان به تجارت است . بنابراین می ماند روسیه که هیچ مشکلی ندارد تا با کارت ایران بازی کند و در همین چند سال سعی کرده تا اعتماد دیگر کشورها نسبت به ایران کم شود تا خود بتواند در زمینه ارسال گازش به اروپا موفق شود .

دکتر نوری زاده : این مهر آقای خامنه ای نسبت به آقای پوتین که مهر مسیح را در چشمان پوتین دیده است ، اگر مبنی را اینجور فرض کنیم که امریکا با روسیه بر سر کریمه کنار بیاید بعد نوبت خروج ایران از سوریه است، اگر تصمیم براین شود ارزیابی شما چیست؟

دکتر سازگارا: خبری که من دارم روسها در حلقه های درونی خودشان به این نتیجه رسیده اند که جمهوری اسلامی رفتنی است و هزار قول هم که بدهند که آقا مجتبی را نگه میدارند و قولهای دیگر خودشان میدانند که این حکومت ماندنی نیست. آنها تجربه فروپاشی دارند و میدانند نظامهای ایدئولو ژیک و اقتدارگرا و تمامیت خواه به جایی میرسند مثل خود شوروی که فرو میپاشند.
روسها ظاهرا طرحشان اینست که با نفوذی که در دستگاه رهبری و سپاه دارند استراتژی خودشان را برای حکومت بعدی هم چیده اند. چون با حضور خامنه ای و چپ ها در ایران نفوذ روسها در تمام مملکت ریشه دوانده است، و به روایتی هزار جاسوس دوره دیده در ایران دارند، و با فاصله از تمام قدرت های خارجی دستشان باز تر است و اتفاقا برعکس تصور خامنهای این روسها بعضی وقتها دوستانشان را به قیمت پوست خیار میفروشند .
اما این نکته که جمهوری اسلامی از سوریه با فشار روسیه خارج میشود یا نه ؟ من تصورم اینست بازی که در عراق و لبنان دارند انجام میدهند در سوریه هم انجام خواهند داد آنها نزدیک به 60 هزار نیروی بسیجی مثل حشد الشعبی در سوریه تجهیز و آماده نموده اند که در موقع مناسب وارد ارتش سوریه شوند و در آن موقع چه کسی میتواند بگوید بروید بیرون!! این مدل خود سپاه است که در لبنان و عراق اجرا نموده است یعنی هم سیاسی و هم اقتصادی و هم نظامی است. و با نفوذی که در دولت سوریه دارد ممکن است اسد هم چاره اشان را نکند.

حال با این سیاست میتواند به ملت ما برسد؟!! و این سیاست چه منافعی برای ما دارد؟؟ میگویند برای امنیت نظام در این کشورها هستیم . دروغ میگویند و این شوخی بیش نیست، چون ملت اینها را سرنگون خواهد کرد نه کشورها و قدرت های خارجی. این امنیتی که به دشمنی با تمام کشور های منطقه و آمریکا می انجامد چه دردی از جامعه ما حل میکند .
ببینید درآمد ناخالص ما در سال 2017 بالغ بر439 میلیارد دلار بوده است. در سال 57 تولید ناخالص ترکیه نصف ما بوده است اما اکنون دوبرابر ماست یعنی در عرض این چهل سال مردم ما 30 در صد فقیر تر شده اند این بطور متوسط است که برای فقرا 100 درصد است . اما حاکمان ما هیچ دغدغه ای ندارند و تنها دغدغه اشان آوردن دختر جوانی در رسانه ملی است و اعتراف گرفتن از اوست، و با این سیاست میخواهند مردم را ازحکومت بترسانند که خامنه ای انرا میخواهد.
مصلحت مملکت ما اینست که با هیچ کشوری دعوا و قطع رابطه نداشته باشیم .

دکتر نوری زاده : آیا آقای جهانگیری حرفی برای گفتن دارد در حالی که روحانی بال و پرش را چیده است؟

دکتر سازگارا: ایشان چندین بار استعفا داده است و دوباره اورا رئیس ستاد مسائل اقتصادی نموده اند . اما روحانی سرش را زیر عبای خامنه ای کرده است و در جنگ اقتصادی خامنه ای با او همراه شده است.
با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید . منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Thursday 12 July 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with some of the latest news stories about Iran, including the tragic collusion between an oil tanker and a passenger coach in Sanandaj in which scores of our fellow Iranian have been killed.

This tragic accident reminds us of the horrific arson attack on Rex Cinema in 1978 by a man who had been in direct contact with Khomeini and Khamenei and later fled to Iraq.

I remember that the following day after that heinous crime Dr. Amoli, the then Information Minister held a press conference and revealed how the followers of Khomeini were behind it. He was among the first people to be executed by Khomeini’s regime for his revelation.

Later we will look at other news of the day in our talk with our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara.

Dr. Mohsen Sazegara:

You mentioned the horrific crime of burning down Rex Cinema, which was undoubtedly the arson attack of the “revolutionary Muslims” who at the time were attacking cinemas and bars and liquor shops in Iran. The lack of proper equipment in Iran or any other country in the world to fight such arson attacks increases the number of their victims.

When a regime like the Islamic republic regime in Iran loses its legitimacy, then any such accident as the one that has happened in Sanandaj, will be blamed on it.

When there is no freedom of press in the country, the rumors will take over and the society condemns the regime for every incident or tragedy that happens in it.

In Iran, Khamenei has always stood behind the crimes of the intelligence organs and interrogators and the Iranians do not believe a word of him. His mouthpiece, the Kayhan daily, acts as a prosecutor and tells the judiciary whom they should arrest and put on trial.

Dr. Alireza Nourizadeh:

I had the news of Ali Akbar Velayati and Khamenei’s son Mujtaba travelling to Moscow last week and had returned very quickly. Now Velayati has gone back to Moscow again. What is he after?

Dr. Alireza Nourizadeh:

The Arab media have said that Russia has pledged that they will ask Iran to leave Syria. Israel has told Moscow that they will mediate between US and Russia for better relations and naturally the Russians are interested to reduce their tension with the Americans.

The NATO countries have also agreed to increase their pressure on Iran to leave Syria and Russia has decided to paly the Iran card in its gamble with the US.

My inside sources tell me that the Russians have concluded that the Islamic republic regime will not be here soon and they know better than anyone else that ideological regimes do not last long.

However, the Russians have built up a circle of their own spies and insiders within the regime through the Revolutionary Guards, left-wingers and Khamenei’s household and are ready to install the next regime in power in Iran and sell out Khamenei’s regime.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/40458

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/-1-ZunHwLjE

لینک دانلود:

https://vimeo.com/279659438

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/mgqp9im26x7n

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ejcbapopjjx0

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1N74O-1RPoEKNR5hfqT-0oSFUUBTouocJ/view?usp=sharing

July 20, 2018 08:21 PM






advertise at nourizadeh . com