August 23, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه ۳۱ مرداد

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز مینماییم. ابتدا نگاهی به حملات تروریستی اخیرطالبان در افغانستان خواهیم افکند. و سپس ازیک مؤسسه مردمی خودجوش بنام صبح و رویش که اقدام به ثبت نام کودکان کار و بی سرپرست نموده است با شما به سخن مینشینیم. ودر ادامه همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر رضا حسین بر خواهیم نشست و در ارتباط با مسائل اقتصادی و سیاسی و اجتماعی ایران با ایشان به تبادل نظر خواهیم پرداخت .
دکتر حسین بر: آنچه که بر مملکت ما گذشت جنگی بود که خمینی برعلیه مردم ما آغاز نمود و همه کشور ها را هم دعوت نمود که به این جنگ بپیوندد، که نتیجه اش را امروز داریم میبینیم،هر دولتی در هر جای جهان وظیفه اش اینست که برای بهتر کردن زندگی مردمش تلاش کند، و برنامه ای برای این کار درست میکند و تمام نیروهایش را برای تحقق این مهم بسیج میکند ، کشور چین سی سال بعد از ما شروع کردند در حال حاضر دومین اقتصاد جهان هستند ، در هند بیش از پانصد میلیون نفر از نظر اقتصادی به طبقه متوسط پیوسته اند ولی در شمال ایران که مهد آبادی است مردم سه روز است نان ندارند بخورند؟ انچه که برای حکومت ها مهم هست مردم هستند .

دکتر نوریزاده : شما این جوان بلوچ را بنگرید نفر دوم کنکور شده است لباسش راببینید او نه پروتئین کافی و نه تغذیه مناسب داشته است و از کجا معلوم که یک نابغه نباشد؟

دکتر حسین بر : ما این را میدانیم که جوانان وقتی وارد دنیای آزاد میشوند یکدفعه ای رشد میکنند و شکوفا میشوند و این بخاطر جو خفقان درون کشور است ،. اینها بزرگترین خیانت را به مملکت و جامعه نموده اند، شعار ما ما مردم را برای شما میسازیم و آنها مملکت را خواهند ساخت، این مردم باید بدانند که با این رژیم به هیچ جا نخواهند رسید.

دکتر نوری زاده : آری با این رژیم آینده ای نخواهیم داشت، سالها پیش با حضور اصلاح طلبان مردم امیدی پیدا کردند ولی آنها هم ثابت کردند که بقای رژیم را میخواهند و مردم هم این را فهمیده اند، تنها نیرویی که میشود رویش تکیه نمود مردم هستند، در حال حاضر در اکثر شهرهای بزرگ و کوچک این اعتراضات و اعتصابات در جریان میباشد، اعتصابات کامیونداران هنوز ادامه دارد و اگر به اینها جنبش دانشجویی و زنان و معلمین و دیگر اقشار جامعه اضافه شوند قادر میشوند کشور را نجات دهند. دیروز آقای شعله سعدی بهمراه دوست وکیلش دستگیر و روانه زندان فشافویه شدند ، دوستی شرایط ای زندان را مینویسد : شرایط این زندان ضد بشری است و تحمل آن غیر ممکن است و زندانیان فشار مضاعفی را تحمل میکنند. ببینید که چه زندانهایی درست کرده اند که تحملش برای زندانی طاقت فرساست.

دکتر حسین بر: بسیاری از دیکتاتوری رضاشاه انتقاد میکنند ،در مسئله ۵۳ نفر همه خواهان اعدام آنها بودند ولی رضا شاه گفت اینها را فقط تنبیه کنید، تا برگردند و مملکت را بسازند، این مملکت برای اینها هزینه نموده است،. چطور میشود که شریف ترین آدمها به زندان میروند و کثیف ترینشان آزاد هستند و پست و مقام میگیرند، میخواهم رقم جدیدی از فساد را برایتان بگویم که اینها دزدیده اند مردم ایران مبلغ ۷۸۰ میلیارد دلار درآمد معادن ما در هر سال است این پول کجا رفته است .؟
دکتر نوری زاده: نگاهی که رژیم پهلوی به این مملکت داشت این بود که این سرزمین سالهای سال عقب نگه داشته شده است و توی ذلت بوده است و وظیفه آنها تحقق شعارهای مشروطه بوده است و شعار امنیت و آبادانی را سرلوحه قرار دادند ، محمد رضا شاه هم که آمد همین برنامه را زیر بنای توسعه خواند بنظر من او فکر میکرد که پهلوی سوم میآید و آن را گسترش و ادامه میدهد. حالا آقای سردار نقدی آدمکش میگوید ساخت راه آهن خیانت بوده است، دیروز در برنامه نشان دادم که کل راه آهن را رضا شاه در عرض نه سال تمام کرد ولی اینها چندین سال است که میخواهند یک مسیر کوتاه را انجام بدهند هنوز تمام نشده است. آنها با عشق به این سرزمین اینکار را انجام دادند ولی اینها به شکل یک کشور اشغال شده به ایران مینگرند، میهن خامنه ای کربلا است، حزب الله است، میلیاردها دلار خرج گنبد و ساختن مزار قلابی حضرت زهرا نموده اند در صورتی که حضرت زهرا در جایی دیگر دفن است همه اش دروغ و ریا فقط برای درآمد بیشتر. امسال در حج ده هزار اهل سنت را برده اند در آنجا مراسم منا را جدا جدا انجام میدهند واقعا باعث شرمساری است اهل تسنن صبح و شیعه ها عصر مراسم را انجام میدهند. سر ما آمده که دچار چنین مصیبتی شده ایم.
دکتر نوری زاده : زنان در سال ۱۳۴۱دارای حق برابری با مردان شدند دارای حق طلاق شدند و این دستاورد رضا شاه بود پدر ملت تونس و آتوتورک هم همین کار را کردند ، شما یادتان هست که ترکیه در کجا بود و ما در کجا بودیم ، چه برسر ما آمده است.
دکتر حسین بر ما در کنفرانس واشنگتن با هم بودیم و شما متوجه شدید که فضای بین المللی مساعد است برای یاری رساندن به مردم ایران دلم میخواهد به بلوچهای ایران پیامی بدهید، که امروز در چه جایگاهی قرار دارند و توضیح بدهم که آن کتابی که آقای محمد حسن حسین بر انتشار داده است مربوط به ایشان نیست و ایشان فردی وطن پرست میباشد.

دکتر حسین بر: ما خیلی زودتر متوجه شده ایم هم برای مشروطیت، و هنوز در این منطقه کسی انقلاب نکرده بود که ما انجام دادیم این یک پروسه تاریخی است و از زمان صفویه تا کنون در تمام تحولاتی که در ایران انجام شده نقش آخوند زیاد بوده است و همین هم موجب شده که قاجارها هم نتوانستند کاری انجام بدهند وقتی ناصرالدین شاه از فرنگ برگشت میخواست اصلاحاتی انجام دهد آخوند کنی نزد او رفت و گفت اگر این اصلاحات انجام شود هم تو تاجت را ازدست خواهی داد و هم من عمامه ام را بنابراین اینها همیشه نگران عمامه اشان بوده اند. چرا ما در هیچ راهی پیشرفت نکرده ایم چون آخوند نقطه مقابل دانش و علم و پیشرفت است،.
با ما باشید و پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید ، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

In tonight’s edition of A Window to the Fatherland:


The recent terrorist carnage in Afghanistan;


The launch of a new charity organisation in Iran, Sobhe Routesh, to help the orphans and child labours:


And an interview with our special guest Dr Hossein Bore about the current situation in Iran.


Dr Hossein Bore:


The current situation in Iran and the enormous social and economic woes that our people are facing is the direct result of the war that Khomeini waged against the world when he grabbed hold of power 40 years ago, and now the entire world has launched its own economic and diplomatic war against his regime.


Countries like China snd India that began their economic revolutions 30 years after we had started it in Iran under the Shah’s regime have now conquered the global markets simply because their governments, unlike the Islamic republic regime, only think of improving the well being of their citizens and look after the interests of their nations.

If you notice, when our youth leave Iran to run away from the despotic snd corrupt system, they achieve very high positions in all scientific and business fields of their adopted country. You can imagine what Iran would have looked like in terms of economic and industrial progress if the tragedy of the Islamic republic had not happened to us.


Dr Alireza Nourizadeh:


Reza Shah had inherited a bankrupted and backward country when he assumed power but built a modern Iran with the help of a limited number of technocrats and patriots like himself some 90 years ago.


But now thugs like Sardar Naghdi claim that the North Railway that Reza Shah built was a colonialist plot!


To this day this vital railway which is only one of tens of foundations of the modern Iran is serving the nation and the regime that this thug serves has not built anything like it after 40 years of being in power.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41899

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/0DFvU4wLke0

لینک دانلود:

https://youtu.be/0DFvU4wLke0

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/pirbnynfvprc

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/jlk8jw5di0be

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/12lz47U262HxgAOE5RbLDpS0oonlXW6Y1/view?usp=sharing

August 23, 2018 12:25 PM






advertise at nourizadeh . com