August 27, 2018

تفسیر خبر جمعه ۲ شهریور


امشب در تفسير خبر /ايران فردا٩.٣٠تهران: ابعاد تازه فساد در حكومت ايران

ايران از سوريه بيرون رانده مي شود

سازمان ملل و ايزدي هاي اسير در دست داعش

و خبرهاي ديگر

ميهمانان :آقايان عليرضا نوري زاده و حسن شريعتمداري

ابعاد تازه فساد در حکومت ایران؟
ایران از سوریه بیرون رانده میشود؟
سازمان ملل و ایزدی های اسیر در دست داعش و خبرهای دیگر.

میهمانان این برنامه آقایان دکتر علیرضا نوری زاده و مهندس حسن شریعتمداری

چالنگی: سطح تحمل حکومت به کجا نزول کرده است که حتی طاقت شنیدن انتقاد را هم ندارد مثلا آقای شعله سعدی وکیل سابق مجلس این نظام بوده است تنها حرفی که زده مخالفتش را با نظارت استصوابی اعلام نموده ، تفسیر شما چیست؟

نوری زاده: از دست دادن اعتماد به نفس، ببینید رژیم جمهوری اسلامی از ابتدا با توهم توطئه زندگی میکرده است، خامنه ای که آمد بعد از اینکه رهبر شد چنان دچار این توهم شد که جلوی هر پنجره ای که میتوانست اصلاحاتی را وارد این سیستم بکند را گرفت، تمام فکر او این بود که تمام دنیا دارند بر علیه او توطئه میکنند، جهان خامنه ای یک جهان کوچکی است و در پناه این وهم و توهم میچرخد و برنامه های رژیم هم روی همین توهمات استوار است، حتی یونسی میگوید پایتخت ما بغداد است. در حال حاضر تنها ترین کشور جهان هستند و تمامی کشورهای دنیا را دشمن خود کرده اند، او فکر میکند که آقای شعله سعدی با ترامپ نقشه کشیده اورا ساقط کنند ، آرزو میکنم خداوند ایشان را زودتر به لقاء الله ببرد که این اوهام دارد به جاهای خطرناکی این مملکت را میبرد،.

شریعتمداری: یکی از اهرم هایی که این نظام شبه پارلمانی را نگه داشته است اهرم نظام نظام استصوابی است، بدین معنا که اینها قبلا سیستم انتخابات و اشخاص را میچینند و سپس تنور انتخابات را گرم میکنند و از میان آنها با پیچیدگی خاصی کسانی که مورد تاییدشان هستند را انتخاب میکنند ، آقای شعله سعدی بهمراه عده ای دیگر متوجه این مسائل شده اند و جرئت این را داشته اند که این را در جلو مجلس فریاد بزنند و اعتراض نمایند و میگویند این نظارت استصوابی را بردارید ،درست است که اصلاح طلبان هم میگویند ولی جدی نیستند چون خودشان همینطور انتخاب شده اند ولی شعله سعدی را به همین شکل از دور خارج و رد نموده اند، و او این اهرم حکومت را شناخته است و به آن اعتراض نموده . ما هم کل نظام راتحت سئوال داریم و این تنها دردمان نیست و میدانیم که اگر این اهرم را از نظام بگیرند مقدار زیادی از اقتدارش را از دست میدهد.

چالنگی: ایران رکورد زندانی کردن وکلای دادگستری را دارد حتی در دوران استثمار هند این تعداد وکیل به زندان نرفته اند؟ و دیگر رکورد جمهوری اسلامی فساد گسترده آن است امروز اعلم الهدا میگوید عاملین فساد نفوذی هستند، تفسیر شما چیست؟

نوری زاده: هفته پیش گفتند فساد ریشه ای نیست و حالا میگویند فساد نفوذی است، رضایی میگوید این دستگاه دولت است که کار مواد مخدر را انجام میدهد، ببینید در هر جهتی شما نگاه میکنید این نفوذی ها هستند ،در بیت رهبری آقای مقدم و باجناقشان طاهری ۷۵۰ میلیون دلار بابت دکل های نفتی بالا کشیده اند طاهری را ۲۴ ساعت گرفتند ولی مقدم آزادش کرد. فساد را میخواهند بررسی کنند چرا از آقا زاده محمدی گلپایگانی سئوال نمیکنند که چه معاملاتی با انگلیس دارد، اگر قرار است مبارزه کنند چرا کار برادران لاریجانی را بررسی نمیکنند، هر امام زاده ای یک بقعه فساد است و این فساد ریشه ای و عمیق است این کشور را نابود کرده اند.

چالنگی: آیا این جامعه نسبت به این فساد و دیگر مسائل مثل فحشا و غیرو بی تفاوت شده است؟

شریعتمداری: یکی از راههایی که رژیم از روسها یاد گرفت اینست که فساد و یا هر چیزی که در نظام است را انکار نکنند و بصورت قطره چکانی شروع کنند اینجا و آنجا اطلاعات غلط دادن ، و بعنوان افشاگری یک نوع گیجی حاصل جامعه میشود و این پرونده ها بجایی نمیرسد و نتیجه اش سترون شدن جامعه و عادت شدن جامعه نسبت به این فساد میشود ، وقتی شب و و روز فسادهایی کشف میشود و عاملینش نه تنها دستگیر نمیشوند بلکه ارتقاع هم پیدا میکنند به این نتیجه میرسند که در این نظام باید چنین روشهایی را داشت تا موفق شد . اصولا نظامهای اقتدار گرا یک خودی تعریف میکنند یک غیر خودی ، خمینی گفت حزب الله باید در همه زمینه ها بخصوص اقتصادی اول باشد، معنی آن چیست ، یعنی خودی ها باید انواع رانت را داشته باشند ،رانت چیست ، یعنی همین فساد سیستماتیک قانونی و غیر قانونیشان ، آنچه در اول انقلاب بوجود آمد به چشم فساد نگاه نمیکردند امتیازاتی بود که به خودی ها میدادند تا از نظام حمایت کنند،. وقتی تحریم ها شروع شد این خودی ها در درون خودشان خودی هایی بوجود آمد که موجب بوجود آمدن مافیای اقتصادی شد این باندهای مافیایی بقدری قوی شده اند که خامنه ای و سپاه و روحانی را به حساب نمی آوردند دیگر کسی توان مقاومت با این مافیا را ندارد، خامنه ای میخواست رهبر مسلمین جهان بشود رهبر مفسدین جهان شد،.

چالنگی: خیلی ها وضعیت ایران را در مقابل آمریکا و اسرائیل به داستان عبید ذاکانی تشبیه نموده اند تفسیر شما چیست؟

نوری زاده: اگر درهر کشوری در دنیا میآمدند و شبانه به یکی از محلهای نگهداری پرونده های سری و محرمانه دستبرد میزدند و میرفتند مثل کاری که اسرائیل انجام داد تمام مسئولین آن مملکت بازخواست میشدند ولی در این نظام علی آقا فقط فرمانده پدافند هوایی را تغییر میدهد و از ترسش فرمانده نیروی دریایی سپاه را هم تغییر میدهد و بجایش تنگسیری را میگذارد که در یمن خدمت کرده است ، یکی از نزدیکانش میگفت خامنه ای از ترسش هر شب یک جا میخوابد و هر روز تغییراتی در نیروهای حفاظتیش میدهد. امروزه در کشور در همه شهر ها شاهد اعتصاب و اعتراض مردم هستیم ،

شریعتمداری: صرف نظر از اینکه اینها چنین کارهایی میکنند، تجربه پیشینی وجود دارد که سر انجام کار چه خواهد شد ، اینها که یک قدرت محلی هستند و میخواهند آنرا توسعه بدهند ، شوروی سابق که یک قدرت بین المللی بود و داشت چندین کشور را اداره میکرد وتمام منابعش را صرف گسترش ایدئولوژیک خودش کرد با آن قدرت نظامی از درون فرو پاشید و این جمهوری اسلامی هم سرنوشتش همین است و از درون فرو خواهد پاشید.

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.
Behind the Headlines
Friday 25 August 2017

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program:

New cases of corruption among the regime’s officials is revealed;

Will Iran withdraw its troops from Syria?

The UN and the question of the Yazidee hostages of the ISIS

Our guests tonight are Dr Alireza Nourizadeh and Hassan Shariatmadari

Jamshid Chalangi:

The regime’s intolerance towards dissent has reached new low levels as it has now arrested Dr Ghassem Sholesaeedi, a former MP, for just asking for the abolition of the vetting system for presidential and parliamentary elections.

Dr Alireza Nourizadeh:

This regime is based on obsessions and deception. Since his rise to power Khamenei has always had this paranoia that the entire world is plotting against him and the regime.

His mind lives in a small world that has been created by this obsessions and the nonsense that his appeasers tell him every day, and as such he lives in a very small world of his own.

And yet with this backward mentality he has turned all the countries of the world into enemies of our country.

Hassan Shariatmadari:

One major lever for the regime to sustain its despotic rule is this vetting system of all the candidates in Iran’s undemocratic elections.

The vetting simply purges even the mildest opponents of the regime and bars them from reaching a position where they could become a pain in the neck of the regime.

Dr Shoelesaaedi and many other politicians have correctly identified this barrier to a meaningful and free election in Iran and naturally the regime will not tolerate their public opposition and has imprisoned him and others with him.

Dr Alireza Nourizadeh:

The regime keeps talking about rampant corruption while deceitfully tries to divert any investigation of the many real sources of corruption that stem from Khamenei’s own office and his cronies.

In the case of the $750 million theft of the money for the oil platform that was done by Mr Bagheri and Mr Taheri, they are both connected to Khamenei’s office. The judiciary arrested Taheri for only one day and then released him because Bagheri, his brother-in-law, intervened and got him out of detention.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/41987

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/keyHVyIJpvg

لینک دانلود:

https://vimeo.com/286577806

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/de1noi3s6v2f

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/lfwo4j5wqk2o

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1gfdWnWaHZ5BR1H8j8VWQ-BgHn2MIpCyp/view?usp=sharing

August 27, 2018 12:18 PM






advertise at nourizadeh . com