September 18, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنج شنبه ۲۲ شهریور

nor4-300x160.jpg

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۲۲ شهریور
این شماره از برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. سپس طبق روال هر هفته به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست و به تحلیل و بررسی مسائل مختلف داخلی و منطقه ای خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.

دکتر نوری زاده: درود بر مردم کردستان که در مقابله با رژیم جهل و جور و فساد و به اعتراض به اعدام سه جوان دلاور کرد دست به اعتصاب عمومی زدند و مغازه هایشان را بستند.

دکتر سازگارا: من هم بنوبه خودم شهادت این سه دلاور مرد کرد را تسلیت میگویم واز اعتصاب همگانی در کردستان حمایت میکنم.

دکتر نوری زاده: نقشی که آذربایجان در جنبش مشروطه داشت را در حال حاضر کردستان ایفا میکند. در جنبش سبز چقدر به بچه های جنبش کمک کردند

دکتر سازگارا: دقیقا کاری که آنها کردند مشابه کار ارتش سری در جنگ جهانی دوم بود و با به خطر انداختن خانواده هایشان بچه ها را به نقاط امن میفرستادند کردستان از قدیم دژ محکمی در غرب کشور بوده است و حق جوانانش این نیست که کولبری کنند و در این را کشته شوند ، درود بر شرافتشان.
شما به آقای روحانی اشاره کردید واقعا باید از آقای روحانی پرسید که چه جنگی ؟ مگر ما باکسی جنگ داریم ، اگر آقای خامنه ای تصمیم گرفته سرش را زیر عبای روسها بکند و مزدور شده این مگه جنگ ملت ایران است ، ما با آمریکا باید همیشه در حالت حساس کنونی باشیم، آخر این مردم کی باید از شرایط جنگ بیرون بیایند آقای روحانی شما رئیس دولت هستید، و باید بفکر کار و نان و مسکن مردم باشید، مردم باید برای آینده شان بتوانند تصمیم بگیرند ، بخاطر چند تا سانترفیوژوکه کمی کیک زرد درست کنند. و اگر بمب اتمی هم درست کنند مردم ایران گروگان بمب اتم میشوند .

دکتر نوری زاده: دکتر سازگارا نتیجه تحقیقات موسسه گلوپ را دیده اید ما باید برابر با فلسطینیان غمگین ترین مردم جهان باشیم. مردم فلاند چه برتری نسبت به ما دارند که باید شاد ترین مردم جهان باشند. ما همینجوری به عقب میرویم ما چرا باید در اندوه و غم به سر ببریم.

دکتر سازگارا: بقول قرائتی ما آخوندها شدیم گاز اشک آور ، اینها که سواد آنچنانی ندارند حتی یک تاریخ کربلا هم را درست نخوانده اند . و در عصری که انسان تحت تاثیر مدرنیته واقع شده و اینها فقط از گریه کردن مردم پول در می آورند و همه اش هم خرافات است دریغ از کمی دانش و معرفت، شاید بعنوان یک کار مبارزاتی باید شاد بود و مردم را به شادی کردن تشویق نمود و اینگونه جلوی حکومت بایستند.
و به عنوان یک وظیفه ملی و میهنی در مقابل روحانیون و اسلامگرایان حاکم که دعوت به غم و غصه و مرگ خواهی میکنند میتواند حکومت را بی اعتبار کند و رنسانس وار شادی حاکم بشود، هر چند فقر و تنگدستی خود عامل دیگری است.

دکتر نوری زاده: همین موسیقی رپ که جوانان اجرا میکنند بازتاب اینست، درست است شادمانی میتواند دشمن این رژیم باشد.
در برنامه قبلی مان از اپوزیسیون گفتیم، حال میپرسیم مردم در این باره چکار باید بکنند که گرفتار نان و گوشت و دارو هستند و چه بکنند که همراه با اپوزیسیون به هدف نزدیک شوند ؟

دکتر سازگارا : ما دو جنبش بزرگ در ایران داریم یکی جنبش دموکراسی خواهی است که سالهاست جا افتاده است این جنبش ارتشش طبقه متوسط ایران است. کارمندان دولت روزنامه نگارها و حقوقدانان که این جنبش رهبران و قهرمانان خودش را دارد و ارتش دموکراسی طبقه متوسط است و قهرمانان خودش را دارد مثل نسرین ستوده و نسرین محمدی احمد زید آبادی و عبدالفتاح سلطانی و بعضی از اینها هنوز در زندانند و کسانی که در حال مبارزه هستند.
یک جنبش دومی در دو سه سال اخیر قدرت گرفته که آن جنبش نان است. و با یک تکانی که خورد ۱۱۰ شهر در اعتصاب و اعتراض شرکت کردند و این مختصات خودش را دارد و ارتشش کارگران و بیکاران کشور هستند ما در حال حاضر هفت و نیم میلیون کارگر صنعتی داریم . در سال گذشته کارگری، بیش از ۶ هزار اعتصاب کارگری داشته ایم جنبش کارگری این قدرت را دارد که معلمان و بازنشستگان را همراه خود داشته باشد، باید این دوجنبش را بهم وصل کنیم، کاری که در ونزوئلا نشد و دانشجویان موفق به این کار نشدند.
در ایران باید به طبقه متوسط گفت باید با همکاری طبقه فرودست به این مبارزه بپردازد و هیچ مبارزه ای یک شبه موفق نشده است.


نکته مهم اینست که با قلم من و شما و دیگران توضیح داده شود که ایران سالهای سال است که ایران بوده و با عراق و سوریه متفاوت است اگر قدرت بی قدرتان آزاد گردد همه چیز میسر میشود و گذار از مبارزات مدنی مردم بهترین ضامن برای پیروزی است، کسی نمیخواهد دست به اسلحه ببرد چون نا امنی ایجاد میشود و ما تجربه انقلاب ۵۷ را داریم.
دکتر نوری زاده: ما تجربه سال ۵۷ را هم داریم.

دکتر سازگارا: وضعیت فعلی را اگر با ۵۷ اگر مقایسه بکنیداختلافات فاحشی وجود دارد ، شاه قصد سرکوب نداشت ، ارتش بروی مردم اسلحه نکشید، در حالی که در حال حاضر خامنه ای دارد چنگ ودندان نشان میدهد و فرزندان کرد این سرزمین را اعدام و به مرکز حزب دموکرات حمله میبرد. وچندین تن را به شهادت میرساند ومیخواهد بگوید اصلا من کوتاه نمی آیم و من مسلط هستم و ایستاده ام، در حالی که میداند نه مشروعیتی در داخل حکومتش دارد و نه مقبولیتی دارد ومردم میدانند که اینها حق حکومت به آنها را ندارند و تعدادی فاسد دزد هستند که بر مقدرات مردم سوار شده اند. این حکومت عملا ستون فقراتش شکسته شده است. در ایران باید به این طبقه متوسط بقبولانیم که آزادی که میخواهند بدون همراهی با طبقه فرودست کسانی که جنبش نان میکنند میسر نیست. ایران هم سوریه و لیبی نمیشود. اما چگونه اینها اتفاق میافتد :
آرام آرام باید مردم آموزش داده بشوند که به یک ثقل سیاسی گوش بدهند با خلق یک ثقل سیاسی از هردو بخش جنبش مردم به آن گوش خواهند داد.

نوریزاده : بودن یک مجموعه که دارای نگاه متفاوت و یکی باشد این امر میسر میگردد امروز خوشبختانه فعالان جنبش میآیند و با ما حرف میزنند.

دکتر سازگارا ؛ دوستی دارمکه تجربه بیش از ۶۰ مبارزه جهانی را دارد او میگوید که مهمترین بخش کار شما اینست که گروهی رهبر از این دو گروه انتخاب کنید که در عمل لیاقت داشته باشند.

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


A Window to the Fatherland – Thursday 13 September 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, who would share his expert views about Iran’s latest news and current affairs with us.

We salute the heroic people of Kurdistan who have unanimously protested against the execution of the three Kurdish youth at the hands of the tyrannical Islamic republic regime by shutting down all their shops and bazaars.

Dr. Mohsen Sazegara:

I also offer my sincere condolences for the martyrdom of these three young Iranian Kurds and support the national protests against the regime’s action.

Dr. Alireza Nourizadeh:

I believe the heroic people of Iranian Kurds are now playing the role that the Azerbaijan of Iran played in the Constitutional Revolution of 1905.

Dr. Mohsen Sazegara:

What the Iranian Kurds are doing against the Iranian regime can be compared to the secret liberation movement that fought against the Nazis in the Second World War. Kurdistan of Iran has historically acted as a fortress of resistance against the regime and its youth are at the forefront of this freedom movement for all of Iran.

You also mentioned about Rouhani who has talked about the possibility of a war.What war? The Iranian people are not at war with any country or people.

Rouhani and Khamenei are creating this atmosphere of fear to justify their policies, instead of providing for the Iranian people.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The recent Gallop survey says that Iranians like the Palestinians are the most depressed people in the world. Why should our people be the saddest people in the world when the country has so much to offer to them to make them the happiest in the world?

Dr. Mohsen Sazegara:

The mullah Gharaati has said that Iran’s religious leaders have become the tear gas for the nation!

The mullahs of Iran do not even have the slightest education and knowledge about what really happened in Karbala 14 centuries ago. All they know about that event is how to make people cry so they can earn some money for themselves.

In this day and age all the rulers of the Islamic republic regime can do is tomake people weep.

May be a movement that advocates happiness and condemns the regime’s culture of death and mourning could be launched along with other forces of resistance against this tyrannical regime.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Even the pop music that our youth play is in itself a way of opposition to this regime of death and destruction.

Dr. Mohsen Sazegara:

I believe we have two parallel movements in Iran. One is the democracy movement, which takes its strength from the middle classes, civil servants, the intelligentsia and people involved in the media.

The second movement is run by the masses that are hungry, as we have seen theirburst in the recent uprisings across the country.

The moment these two movements unite and become one our struggle for freedom ofIran from the claws of this regime will become victorious.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/42798

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/7PiNckwQ1GQ

لینک دانلود:

https://vimeo.com/289738033

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/iqfvvl9gpmn2

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/hrjpfbgf68bc

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1jT8I2EkKwzFMaqRWj6zxj6ERKX0qtAcL/view?usp=sharing

September 18, 2018 12:16 PM






advertise at nourizadeh . com