October 02, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۶ مهر‎

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم. ابتدا اشاره ای به گرانی روزافزون اقلام مورد مصرف روزانه خواهیم داشت.

دوستی برای من نوشته با گوجه فرنگی کیویی ۸ هزار تومان چیکار میکنید؟ روزنامه آفتاب یزد هم به این نکته اشاره نموده است گوجه فرنگی با دلار رقابت دارد و یک نان و املت ساده را به غذای لاکچری تبدیل کرده است و قیمت رب گوجه فرنگی به بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده است .
من کلاس هفتم بودم با ۵ تومان همراه خدابیامرز برادرم به سینما میرفتیم ۲ ریال بلیط اتوبوس ۳ تومان بلیط سینما و یک ساندویچ ۱ تومان و نوشابه هم ۵ ریال و با دو ریال به خانه بر میگشتیم واقعا با ۵ الی ۱۰ تومان زندگی میکردیم.

دیروز که ماجرای اهواز را از قول یکی از بستگان عوامل حادثه خواندم، عده ای تماس گرفتند و بر صحت این وقایع تایید کردند ، این که من مکرر بر روی این جریان دست میگذارم بخاطر اینست که اینها در حرم امام رضا هم همین کار را انجام دادند و گفتند مجاهدین کرده اند و دودختر بدبخت را عامل و از آنها اعتراف گرفتند و در تلوزیون پخش کردند ، الان هم حدود ۴۰ نفر را دستگیر نموده اند و وزیر اطلاعات گفته که عاملین و مرتبطین این حادثه دستگیر شده اند ، چند جوان عرب بیکار بدبخت را گول میزنند و تحت فشار و شکنجه وادارشان به اعتراف سناریوهایی که خودشان میخواهند میکنند. فرمانده سپاه اهواز هم این را میداند و عین خیالش هم نیست.

دیروز بانوی مقاومت ایران زمین نرگس بانوی محمدی از زندان به مرخصی آمد و مادر ستار بهشتی به استقبالش رفت.

در این بخش از برنامه به دیدن فیلمی از بسته بندی شکرهای تاریخ گذشته خواهیم نشست و از بی اعتقادی این مردک ابوالمکارم شکرفروش به دین و انسانیت با شما سخن می گوییم . شرم بر شما باد فریبکاران ، بزودی ملت جواب شما را خواهند داد.

در ادامه برنامه همراه با شما خوبان به دیدن دو کلیپ ویدیویی از به حج رفتن شاه فقید و به نمایش گذاشتن درب حرم برادر امام حسن عسکری خواهیم نشست ودر این باره با شما صحبت خواهیم کرد.
در ادامه به دوفیلم کوتاه از تفاوت جلسات هیئت دولت در زمان رژیم سابق و در جمهوری جهل و جور مینشینیم . و به آقای روحانی میگوییم یا برو روضه ات را بخوان و کار مملکت را به کاردان بسپار، و یا به مملکت بپرداز، و این وضع بی سرو سامان را سامان بده. خدا یا چه بگویم از این ریا کاری، در کربلا 72 نفر یاران حسین کشته شدند و چه کسی برای شما تعریف کرده انگار خودش آنجا حضور داشته است ؟!!!
در بخش دوم برنامه نگاهی به دیدارها در حاشیه مجمع سازمان ملل متحد خواهیم افکند و از دیدار نتانیاهو با دونالد ترامپ و رضایت وی از اوضاع چنان که گفته ما هر آنچه میخواستیم گرفتیم، هرچند سرنگونی هواپیمای روسی روابطشان را با روسیه شکر آب نمود ولی باز هم تکرار کرد که هر زمان که بخواهیم به نیروها و پایگاههای ایران در سوریه حمله میکنیم و در این باره با روسیه توافق کرده ایم گزارشها دال بر این است که نیروهای ایران هم تا 45 کیومتری جولان عقب نشینی نموده اند. در عین حال شمخانی اعلام نموده که اگر اسراییل به حملاتش به نیروهای ما در سوریه ادامه دهد با واکنش شدید ایران مواجه خواهد شد. و خبرهایی در ارتباط با فلسطین و قصد واگذاری غزه به حماس از طرف اسرائیل و مخالفت مصر با این برنامه با شما صحبت می نماییم.

در بخش دیگری از برنامه امروز به دیدن فیلم کوتاهی از دیدار امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با حسن روحانی می نشینیم و اززمانی که آقای مکرون با روحانی دارد صحبت میکند روحانی فقط میخندد !! حسن آقا شما که در انگلیس درس خوانده ای و زحمات پروفسورامین را بر باد نده و ببین طرف چه میگوید .. ؟؟ نه اینکه فقط بخندی !!
در ارتباط با اروپاییان آنچه از پس پرده بیرون آمده اینست که اروپاییان به مقامات ایران گفته اند ما به برجام وفاداریم، اما کمپانیهای اروپایی چنین قصدی ندارند و دارند بیرون می آیند و شرکت ولوو هم اتمام کارش در ایران را اعلام نمود.

در همین باره باید گفت دولت جدید آمریکا تمام این قضایا را زیر نظر دارد و هرگونه پرداخت بانکی و پولشویی از طریق شرکتها را زیر نظر دارد و شدیدا با آن برخورد میکند.
اینکه دونالد ترامپ میگوید بلاخره ایران به میز مذاکرات میآید درست میگوید ، اعتصاب سرتاسری کامیونداران و اعتراضات مستمر غارت شدگان و در خواست بازاریان و کسبه و اصناف برای اعتصاب سراسری در روز شنبه، کم کم کمر این ٰرژیم را خواهد شکست.
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.
A Window to the Fatherland – Friday 28 September 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with a short report on how the price of food and basiccommodities are increasing by the day in Iran.

A friend of mine has written a letter to me saying that a kilo of tomatoes is now costing him 8000 tomans, making it even impossible for a poor family to buythem to make simple omelette, which is the basic food for millions of families in Iran today who are unable to buy meat and poultry.

I remember when I was a pupil in Iran we could ride on a bus, go to cinema, buy a sandwich and coke and get back home with only 5 tomans in our pocket!!

We reported about the possible conspiracy of the regime in the Ahwaz terroristattack yesterday and since then some of our viewers have contacted us and said that they have no doubt that the regime has been involved in a plot to stage the attack and have now arrested more than 40 innocent Ahwazi people on phony charges while the Revolutionary Guard commanders know very well that they the whole thing has been staged by themselves.

Nargess Mohammad has now been released from Evin prison and has been welcomed outside the prison by the mother of Sattar Beheshti.

In the second part of the program we will play a vide clip of a documentary about the late Shah’s pilgrimage to Mecca as well as a short film about how the Iranian governments used to hold their cabinet meetings before the revolution.

When you compare those meetings with the ones under the Islamic republic regime you realizes how low the state of affairs in Iran have become where Rouhani acts as a mullah in a mosque reading religious sermons to his ministers, instead of asking them to report to the nation what good they have done in their undeserved jobs to serve the country.

The meeting between Emanuel Macron of France with Rouhani’s team at the UN has become a laughing matter as a photo of the meeting shows the French diplomats are talking seriously about Iran’s regional destructive activities, but Rouhani and Zarif are just listening and laughing!

The Europeans are still trying to set up their own channel of trade and money transfer with Iran and bypass the US sanctions, while the European companies continue to leave Iran’s markets every single day.

However, the US is watching over the European moves and will surely obstruct any illegal trade with Iran that tries to circumvent the sanctions.

http://iranefardalive.com/Archive/43402

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/fvqFA2r8dX4

لینک دانلود:

https://vimeo.com/292336112

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/5hfoybqt7qel

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/hcxkryztojuy

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1ApLXzsW4BX_9CQKZ-AjgeeqagnbpyPWX/view?usp=sharing

October 2, 2018 12:40 PM






advertise at nourizadeh . com