October 02, 2018

امشب در تفسیر خبر جمعه 6 مهر


امشب در تفسیر خبر شبکه ایران فردا می پردازیم به :
پیامدهای عملیات تروریستی در اهواز و آنچه در اجلاس سالیانه سازمان ملل در ارتباط با ایران گذشت.
میهمانان آقایان علیرضا نوری زاده ، حسن شریعتمداری و محمد نوری زاد

چالنگی :آقای نوری زاد گزارش کوتاه شما را از حادثه تروریستی اهواز میشنویم ، جمع بندی شما چه هست انگشت اتهام به طرف حکومت است بطرف دو کشور منطقه یعنی عربستان و امارات است ؟ به ما چه خواهید گفت ؟

نوریزاد: این عضو شورای شهر شیراز که پس از این انتقاد بازداشت شد یکی از فساد های مهم در کشور است در این سالها هر خبر نگاری و هر رسانه ای خواسته از چهار چوب حکومت بیرون بزند بازداشت شده است مثل یاشار سلطانیدر حادثه اهواز آنچه که برما میباره خبرهایی است که رسانه ها و دستگاههای حکومتی بر مردم میبارند. بشدت مردم در داخل در تردید هستند چون هیچوقت یک خبرنگار مستقلی اجازه نیافته موضوعی را واشکافی بکند ماجرای اهواز انگشت اتهام بسمت سپاه دارد بدلائل مختلف ، یکی اینکه آقای روحانی نیاز داشت در گفتگوهای سازمان مللیش مثلا یکمظلوم نماییداشته باشه مثل کشتن دانشمندان هسته ای در گفتگوهایی که جلیلی با اشتون داشت ، یا مثل اینکه تروریسها از یک پارک جنگلی بیرون زده اند و جایگاه ویژه را دور زده اند بدون شلیک تیر به آن سمت آمده اند رو به مردم شلیک کرده اند.و به گفته یکی از نماینده ها اینها دوازده دقیقه شلیک میکرده اند بدون اینکه کسی به سمتشان شلیک کند یعنی انگار همه تردید ها دست به دست هم داده اند تا سپاه را متهم کنند. به این دلیل که سناریو های بسیار متعددی پرداخته اند که بسیار فاجعه آمیز بوده است. و دست سپاه و اطلاعات رو شده مثل بمب گذاری در حرم امام رضاکشتن کشیشان و سناریو طنز حمله به مجلس همه اینا نشانگر این است که سپاه یکی از متهمین این ماجراست.

نوری زاده: درسته رژیم سانسور گذاشته و نمیگذارد روزنامه نگاران آزاد حرفشون را بزنند ولی ما اینطرف هستیم و منابع با دادن اطلاعات به ما خیلی سریع این اخبار پخش خواهد شد. همچنین که در هفته گذشته یکی از بستگان احمد منصوری که فرماندهی عملیات را در دست داشت با من تماس گرفت و گفته که احمد منصوری از ۶ ماه قبل در تور سپاه بوده و رفته برادرش و پسر عمویش را هم آورده است و برنامه ریزی کرده اند و رفته اند در بیرون اهواز در منطقه کولی ها که سه نفر را شما میبینید و این فیلم را رابطش روز پنجشنبه به سپاه میدهد و آنها به سایت اعماق میدهند و داعش که از این عملیات بی خبر بود ادعا کرد که روحانی در آنجاست، بزرگان داعش در ایران هستند، سیف العدل در لواسان زندگی اشرافی دارد ، فرمانده انتظامی خراسان میگوید ما یک گروه انتحاری را دستگیر کرده ایم که میخواستند در عاشورا کارهایی بکنند و از آنها اسلحه هایی بدست آمد از جمله هفت تیر، کما اینکه پارسال هم همین را گفتند خیلی مضحک است ، در جریان اهواز ناجوانمردی سپاه در این حد است که به احمد منصوری میگوید شما به جایگاه تیر نزنید چون فقط یکی دو نفر را میکشید بیایید به اینطرف به سربازان ومردم شلیک کنید، برای همین همه فرار میکردند و من روز اول انتقاد کردم اما بعدا متوجه شدم که اینها گلوله نداشته اند، تمام را سپاه کرده است و آنها در این نوع کارها ید طولانی دارند آنها در قتل حریری آدمی را علم کردند بنام ابوعدس که آمد فیلم گرفت وگفت من اینکار را کرده ام ولی در دادگاه واقعیت مشخص شد، اینجا هم همانطور از اینها استفاده کردند. احمد منصوری زنده بود ولی اورا کشتند و یکی دیگر هم زخمی بود که در بیمارستان کشتندش. آنوقت آقای علوی میگوید بیست سی نفر را در این رابطه دستگیر کرده ایم، رژیم با این کارش نشان داد بدتر از سینمارکس هم میکند و آدمهای خودش را میکشد.

چالنگی : در این عملیات تروریستی نه جامعه بین المللی و نه مردم در داخل حرف اینها را باور میکنند و چنان بی اعتمادی در بین مردم هست که در اولین لحظات بعد از حادثه انگشت اتهام بسوی حکومت گرفته شد و حکومت ایران سالهاست منت گذاشته بر سر مردم و اولین وظیفه خودش که امنیت مردم هست و درست در نمایش اقتدار خودش مورد حمله قرار میگیرد چرا باید حکومت اقتدار خودش را زیر سئوال ببرد؟

شریعتمداری:من فکر میکنم که این عمق استیسال یک حکومت است که برای اینکه به مردم ثابت کند که ما لازمیم تا امنیت شما را حفظ کنیم خودش صحنه هایی بسازد که امنیت را به نحو بارزی بهم بزند و با اذهان مردم بازی کند، بنظر من هدف اصلی سپاه از این کار این بود که وجود خودش را در خارج از مرزها توجیح کند که مورد اعتراض نه تنها مردم بلکه افراد شاغل در سپاه و نیروهای مسلح هم شده است و این سپوال برای کشکر فاطمیون هم پیش آمده که برای چی دارند در سوریه میجنگند و کشته میشوند . میخواهد این تئوری را که بخاطر امنیت ایران است که در سوریه حضور داریم تا داعش به شما حمله نکند با چند حمله نمایشی از سوی گروههایی بنام داعش و با بند و بست با داعش اثبات بکند که بله اگر ما نباشیم اینکار ها نقش اضافی دیگری درش پیدا میکنند و امنیت ما در خطر است سئاه به هیچوجه حاضر نیست اقتدار خودش را به خاطر روحانی هم به خطر بیندازد فقط به خاطر عملیات خودش است و میخواهد از این بهره برداری بکند که وجود ما در خارج از کشور لازم است البته در وضعی هستند که هر کاری میکنند برعکس میشود و هیچ چیزی رانمی توانند کنترل کنند و هیچ پروژه ای را به پایان نمیتوانند برسانند و اطلاعات از داخل درز میکند چون اینها وحدت در درون خودشان ندارند و من امیدوارم کسانی که شاهد بوده اند اطلاعات دقیقتری را در اختیار ما بگذارند با این وجود من ترور را به شدت محکوم میکنم حا از طرف هرکس باشد سپاه داعش یا هرکس دیگری و به کسانی که عزیزانشان از دست رفته اند تسلیت عرض میکنم.
با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم

Behind the Headlines – Friday 28 September 2018

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program of Behind the Headlines:

What are the consequences of the Ahwaz terrorist attack?

What did Hassan Rouhani say in his speech at the UN and how did the US officials respond to his comments?

Our guests tonight to discuss these topics are Dr. Alireza Nourizadeh, Hassan Shariatmadari and Mohammad Nourizad.

Mohammad Nourizad:

An independent journalist named Yashar Soltani who has been trying to investigate the Ahwaz attack has been arrested and all we hear about that incident is the wave of the regime’s news stories.

Iranian people are extremely suspicious of the attack and all fingers of blame are directed at the Revolutionary Guard. There are several reasons for this. Firstly Rouhani needed to plead victim of terrorism at UN in the same way the regime did with the assassination of the nuclear scientists.

It is inconceivable how a group of terrorists simply jump out of a small park and bypass the stand where the Guard commanders are seated and keep shooting directly at the marching soldiers and innocent crowd.

One MP has said that the attackers had been shooting for twelve continuous minutes and nobody has tried to fight them back from among the security personnel.

I believe the Revolutionary Guards are one of the accomplices of the attackers.

Dr. Alireza Nourizadeh:

It is true that the regime has put a blanket of silence on the event at home but here in exile we are spreading the news and informing our people about who has been behind this deadly attack.

A relative of Ahmad Mansouri, the man who has led the attack, has contacted us and said that he had been under the surveillance of the Revolutionary Guard for the last six months and his cousins had joined him for the operation.

They had filmed their gathering to discuss the attack and had given the footage to the Revolutionary Guard and the Guards gave it to Daesh (ISIS). Daesh had assumed that Rouhani had been at the stand on the day while did not know much about the operation.

Mansouri had been arrested alive but the Guards have killed him in the hospital. This regime is an expert in staging this kind of shows and the example of cinema Rex of Abadan is in front of us.

Hassan Shariatmadari:

I believe this action of the regime shows how low it has gone. I think the Revolutionary Guard were behind the attack to plead guilty in face of the barrage of criticisms against its nefarious regional acts and its corruption at home.

The Guards have plotted this attack to justify their presence in the region’s hot spots under the false claim of “providing security for Iranians inside the country”.

The Guards will not care about Rouhani’s position and is only interested in its own power. However, they may think that they can carry out this kind of plots and control the news inside the country, but the truth will eventually come out as it has already done about this murderous plot.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/43408

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/F2gD5alMIjo

لینک دانلود:

https://vimeo.com/292368696

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/krzw48e2pvuh

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/bmqabi2i29lp

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1Udi5bhR-KmMuf8Npo9YXuB4U3hFwSvu9/view?usp=sharing



October 2, 2018 12:49 PM






advertise at nourizadeh . com