October 27, 2018

تفسیر خبر ‎ جمعه ۴ آبان‎

در برنامه امشب نگاهی خواهیم داشت به آنچه در عرصه داخلی ایران میگذرد :
قتل دکتر فرشید هکی حقوقدان و فعال محیط زیست .چرا حکومت رانندگان کامیون که مشکلات صنفی دارند را تهدید به مرگ میکند؟ چرا حکومت همچنان به شیوه های پیشین خود ادامه میدهد ؟ چگونه است که به روایت ملایان حکومتی حضرت زینب دختر امام اول شیعیان و خواهر امام حسین در بار گاه یزید، علیه او سخنرانی غرایی میکند و اتفاقی برایش نمی افتد ، ولی چرا کارگر ایرانی که خواستار حقوق خود است تهدید به مرگ میشود؟ و در عرصه منطقه ای: آغاز تحریم ها از ۱۳ آبان و سخنان عادل المهدی نخست وزیر عراق در ارتباط با تحریمهای آمریکا که گفته است عراق با توجه به منافع خود در این زمینه عمل خواهد کرد.
میهمانان این برنامه آقایان دکتر علیرضا نوری زاده و محمد نوری زاد

چالنگی: این شیوه هایی که از اول انقلاب و از پشت بام مدرسه علوی شروع شد کماکان ادامه دارد و صدیقی امام جمعه تهران امروز گفته خداوند انسان را آفریده و گفته اول بکشید بعد کشته شوید این برداشت یک روحانی است از دین اسلام خلقت و هستی . چرا این داستان همچنان ادامه دارد رانند کامیون را شما دیدید ، برای زینب دختر امام اول شیعیان اتفاقی نیفتاد در بارگاه یزید اما راننده کامیون میگوید لاستیکم خرابه میگویند راه حلی نیست اعدامش کنید تفسیر شما چیست؟ چرا در همچنان بر پاشنه انقلابی مکتبی میچرخد ؟

نوری زاده : برای اینکه شما اون تفکر و اندیشه را که نمیتوانید تغییر بدهید آنچه در این حوزه علمیه در مغز این آقایان فرو میرود یک مشت اراجیف و یک مشت خرافاتی است که قرنها از اعتبارش گذشته و اینها همچنان چنگ به آن میزنند ولی چگونه واژه افساد فی الارض چه معنایی دارد تو کی هستی که تصمیم میگیری که کسی مفسد فی الارض است ؟ برای یک حکومت جاعل ، دزد ، سارق مسلح ، حکومت جنایتکار عنوان الهی قائل شده اند و بجای خدا تصمیم میگیرند آنهم الله، قاسم جبار ، بنابراین طبیعی است که برای اینها هیچ چیزی فرق نمی کند، روزی که من این مصیبت را داشتم که راوی مدرسه علوی باشم و کسی باشم که این حوادث را به چشم ببیند ، آیت الله خسرو شاهی مرا صدا زد و گفت قرار امشب آتش بازی بشود و من با عکاس اطلاعات از آن جا گزارش تهیه کردیم ، آقای خمینی، ۴ صبح پیرمرد هفتادو اندی ساله را زیر بازویش را گرفتند و به پشت بام آوردنش و جنازه هایی که بر روی برف افتاده بود را نگاه کرد و دستی به ریشش کشید و رفت و گفت اینها رفتند جهنم برویم نماز شکر بخوانیم ، آقای خمینی مادری که بچه اش را تحویل داد و او را کشتند به آن مادر جایزه داد، این مرد در تمام وجودش یک ذره مهر نبود، آقای سید علی خامنه ای هم در مجلس خبرگان دار زدند رفت پشت پرده از آنطرف پرده یکی کپی خمینی بیرون آمد حالا یک چیزهاییش هم فرق داشت، خمینی ۹۰ نفر در دفترش بودند ایشون دوازده هزار نفر ،.
این یزید رو که شما دارید میگید شاعر بود اهل موسیقی بود و دعواش هم با امام حسین سر خلافت بود و بهر حال او غلبه کرد و اون کار زشت رو انجام داد و دستور داد سرش را بریدند ولی هرگز به خودش اجازه نداد که به نواده پیامبر توهین کند و ایشان آمد و آن نطق غرا را کرد و تا آخر عمرش هم با عزت زندگی کرد و امروز هم دو مزار دارد. ولی این آقایون صدها دختر بیگناه این مملکت را شب اعدام به آنها تجاوز کردند و کشتند و در قبرهای بی نام و نشان دفن کردند ، برای قبرستان بقیع اشک میریزید!! یک ملتی دارد برای گورهای مجهول فرزندانش اشک میریزد ، ما با حکومتی روبرو هستیم که ایرانی نیست وطن اینها کربلا است دو ملیون دارند به کربلا میروند در مملکت دارو نیست چون همه داروها به کربلا برده شده است،

آنوقت یک روزنامه نگار نوشته چهلمین روز در گذشت امام حسین اورا دستگیر کرده اند و اورا مفسد فی الارض مینامند . پول مرم را خوردن و به ناموس مردم تجاوز کردن اسائه ادب نیست شاعری رو با بچه اش سر میبرند و گردن مختاری را میشکنند اسائه ادب نیست. هیچکدام اینها نیست حالا جالبه که آقای روحانی و معاون سپاه برای جمال خاشقچی ناراحت شده اند این دیگر از جوک هم آنور تر است،!!!! سعید کریمیان را در ترکیه کشتند، جمال حسینی را در ترکیه کشتند.

چالنگی : اشاره کردید وطن اینها کربلا بوده است ولی در حال حاضر کانادا و هرکجا بانکهایی که پولشان را نگاه بدارد وطنشان میباشد
یکی از تازه ترین قتلهای انجام شده توسط حکومت قتل فرشید هکی است ، چه بوده و چه هست این داستان ؟ چرا به جان کارشناسان محیط زیست افتاده اند ؟ کارشناسان در زندان عنوان مفسد فی الارض را به آنها داده اند؟

نوری زاد : من امروز به بهشت زهرا رفتم و با دوستانمان در تشیع این مرد بزرگ شرکت کردیم و بدنش را به خاک سپردیم دستها و پاها ازهم گشاده بود و مجبور شدند بشکنند تا در قبر جا بدهند شما میپرسید اینها چرا به شیوه های خشن گذشته روی آورده اند یعنی یک نظامی که باید شیوه های درستی برای برخورد با این گونه کارها داشته باشد میآید و دکتر فرشید هکی را با چاقو تکه تکه میکنند و بدنش را آتش میزنند .
و فعالان محیط زیست را به اعدام تهدید میکند این پرسش قشنگی است که حالا که چهل سالگی این رژیم است و به پختگی رسیده و اگر در گذشته بی تجربه بوده حالا پر تجربه است و بعد بگویند که این خودکشی کرده و تمام . ودروغ هم بگویند . دلیلش یک چیز است من فکر میکنم که اوضاع بهم ریخته است یعنی ما در پس پرده اینها چیز هایی را میبینیم و به تزلزل دچار شده اند و با نزدیکی به ۱۳ آبان که امروز ۴ آبان است اوضاع خیلی قمر در عقرب است و اینها برای اینکه نشان بدهند که نخیر در داخل همه اراده ها در دستان اینهاست به این شیوه های غیر عقلانی و خشن روی آورده اند . این ما هستیم که حکم میکنیم این ما هستیم که تصمیم میگیریم. دکتر فرشید هکی یک انسان شایسته و دوست داشتنی بود که اگر ارج و قیمت او را در یک ترازو بگذاریم در دستگاه خامنه ای مثل او پیدا نمیشود...........

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم

Behind the Headlines – Friday 26 October 2018

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program of Behind the Headlines we will look at the latest economic news of Iran as the truck drivers’ strike continues and the regime threatens them with death penalty.

We will also look at the murder of Dr. Farshid Hacki, the human rights and wildlife activist whose burnt body has been found in his car.

Later in the program we will also discuss the US oil sanctions on Iran and how the new Iraqi government is distancing itself from Tehran.

Our gusts tonight to discuss these issues are Dr. Alireza Nourizadeh and Mohammad Nourizad.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The death penalty threat against the striking truck drivers is driven from the same mentality that this regime has had since its inception.

The brains of the ruling mullahs of Iran are filled with medieval thoughts and superstitions and the moment anyone disagrees with them they condemn them to death by labeling them as “corrupt on the earth”.

They regard themselves as God who can end some one else’s life.

I witnessed the execution of the Shah’s generals when this regime came to power and after they were killed at 4 am in the morning they brought the 78 years old Khomeini to watch the dead bodies of the generals and when he left he said they have gone to hell and I can now pray to god and thank him for this!!

They have executed thousands of young people whose graves are not even known andtoday arrested an innocent journalist who has said that Imam Hossein died, instead of saying he was martyred!

Mohammad Nourizad:

I attended the burial of Farshid Hacki today and noticed that the regime has begun a new wave of violent purge of its opponents.

They have now charged the five wildlife activists with spying and have launched a new crack down on anyone who dares speak up against the current situation in Iran.

I believe the reason for this is that behind the scene the regime is falling apart and losing its stability as we approach the 4 November, which is the beginning of the US sanctions.

Dr. Farshid is now the latest victim of this new round of repression and he was a noble man and if you put all Khamenei’s men on one side they will not be equal to Farshid Hacki’s integrity and honour.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/44368

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/m4Rfbyvn7QA

لینک دانلود:

https://vimeo.com/297346209

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/2wisfialrbcs

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/tjxwtclytpl7

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1thSSfIgoyr4jfhbNy1krvSDS2Cowc3fN/view?usp=sharing

October 27, 2018 05:08 PM






advertise at nourizadeh . com