November 10, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۱۰ آبان

nor4-300x160.jpg

این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم . سپس طبق روال هر هفته به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکترمحسن سازگارا خواهیم نشست.
سلام دکتر سازگارا
دکتر سازگارا:عرض سلام و ارادت خدمت شما و هموطنان عزیز چه حسن انتخابی این شعر ابتدای برنامه داشت برای اینکه این روزها هموطنان ما بدجوری زیر فشار هستند و حکومت میخواهد چنگ و دندان نشان بدهد و خامنه ای میخواهد زهر چشم بگیرد و طبق معمول فشار را بر مردم مضاعف کرده است در خوزستان تا الان اسامی ۱۵۰ نفر معلوم شده که بازداشت شده اند در کردستان و آذربایجان غربی و تبریز و مرند و بلوچستان فشار را برروی این گوهر های ایرانی بالا برده اند و باید دست در دست هم بتوانیم دفاع بکنیم از کلیتی بنام ایران .

دکتر نوری زاده : عراق را ببینید کابینه تشکیل داده اند وزرای کرد و مسیحیان عراق و وزیر اقلیت ها گذاشته اند و از ایزدی ها و ترکمن ها هم وزیر گذاشته اند حالا کابینه خودمان راببینید تا به حال ما یک وزیر سنی نداشتیم .

دکتر سازگارا: بله معوج دیدن تاریخ ایران و تاریخ خود دین و این جدایی انداختن بین ایرانیت و اسلامیت که چهل سال است دارند حکومت میکنند و به دنیا هم پشت کرده اند الان ما با سه فرهنگ فرهنگ ایرانی فرهنگ اسلامی و دینی مان مشهوریم و اینها چگونه میتوانند تعامل داشته باشند . این سه فرهنگ وجوه مثبت دارد وجوه انتقادی دارد وباید یک گفتگو بین این سه فرهنگ برقرار کنیم تا بحران ۲۰۰ ساله سنت و مدرنیزم در جامعه مان را به بالین آسایش ببریم چنانچه ژاپنی ها این کار را کردند.
انچنان که غرب برای مدرنیته کرد و محصولات جدیدی را به دنیا اعطا کرده است
ما گرفتار یک گروهی شدیم که وظیفه خود میدانند که با این مدرنیته بجگندند و جنگ صلیبی راه بیندازد و در داخل هم اختلاف بیدازد بین گروههای مختلف .
واقعا اسلام که از شبه جزیره عربستان بیرون آمد اگر فقط یک قرآن بود و یک بینش، آنچنان چنگی بدل نمیزد این دو. آمدند و لباس دو شریعت بزرگ آنروز را به تن کردند تمدن ایران یک سمت دنیا را میکشید و اسلام وقتی به مصر و ایران و آسیای صغیر رسید اسلام شد، مفاخری که در آن بوجود آمدند ابن سینا ها حافظ ها و سعدی ها و مولوی ها که قله درست کردند و بارور کردند این درخت کاشته شده را، اینها وام دار تمدن قبل از خود هستند.البته میبینید که چگونه مردم ما مقاومت جانانه میکنند و از راه روستایی و پای پیاده خودشان را به پاسارگاد میرسانند برای اینکه بگویند راهت غلط است و پشت میکنی به تمدن دیرین ایران.
|آنچه فکر میکنند آقایون روحانیون حالا هستند از لباس و ظاهرشان بگیرید تا آداب و رسوم رفتار که فکر میکنند مهر اسلام است که چقدر از این مال روحانیت قبل از اسلام است و چقدرش مال مسیحیت است اینها از آن زمان این شکلی شدند و نه از پشت پیغمبر اینجوری درآمدند،

دکتر نوری زاده : این اوج درخشان از آمیختن فرهنگهای مختلف بوجود آمده است و بهم بی آمیزد و بزبان عربی انتشار پیدا کند. آخوند اگر باشی بلاخره یک جایی گیر میکنی ، بهمین خاطر شبستری لباس روحانیت را از تن درآورد تا بتواند خلاص شود از این قید و بند.
این داستان نامه یزدی به آیت الله شبیر زنجانی خیلی سرو صدا کرده مثل اینکه دلاه پر بود و ایشان که آمد پارس کرد یقه اش را گرفتند خود روحانیت هم میبیند که رژیم آبرویی برایش نگذاشته است در قبل از انقلاب ۵۰ تا آیت الله قدر بودند و تهران مشهور بودند الان احمد خاتمی آیت الله شده است و نشان داد که قم سنتی بلند شد در مقابل پاچه گیر ولایت فقیه شما چگونه به قضیه نگاه کردید؟.

دکتر سازگارا: آیت الله شبیری زنجانی بدلیل آشنائیتی که با برادر زاده ایشان داشتم
خانواده آنها را میشناسم و محترم و سالمی هستند ایشان سالهاست درس خارج فقه میدهد مرجع بیصدا و آرامی است ولی این آقای شیخ محمد یزدی بقول خودش ایشان رفت امضاء جمع کرد و خامنه ای را مرجع کرد و مزدش را هم گرفت و کارخانه لاستیک دنا را به او دادند ، پیشینه این شیخ محمد یزدی یک آدم فحاش و عصبانی و تند خویی است و سنگ حکومت را به سینه میزند. این قوه قضاییه فاسد حاصل عملکرد این آقاست واین آقا دومیلیارد میگرفت و حکم اعدام را لغو میکرد یعنی آدم که بسیار فاسد است و پیشینه فاسدی دارد و منحرف و مدافع خونریزی های خامنه ای هست، در زمان خمینی او را طردش کردند واین آدم می آید به آقای شبیری زنجانی که انسان درستی است و عین خانه قمر خانم جیغ و فریاد میکشد و تعیین تکلیف میکند اصلا به آقای یزدی چه مربوط است که چه کسی بدیدار ایشان میآید.مگر ایشان صاحب اختیار مراجع است.

دکتر نوری زاده لطفا یک گزارش از واشنگتن در چند روز مانده به شروع تحریمها به ما بدهید و فضا را چه جوری میبینید؟

دکتر سازگارا: در واشنگتن کابینه آقای ترامپ بشدت تند است و اتفاقی که در دوره ایشان افتاده این گروه اقدام ایران که آقای برایان هوک مسئولش هست توانسته یک ستادی بشود که تمام دستگاهها را اعم از وزارت دفاع و سی ای ای و وزارت امور خارجه و غیره همه کارها و اطلاعاتشان را در این ستاد می آورند و بررسی میکنند بنابراین آقای برایان هوک که میشود گفت تصمیم گیرنده ترین آدمی است که به مسائل ایران میپردازد من شخصا ایشان را یکبار ملاقات کردم و دارد به سرعت خودش را با اطلاعات روز ایران منطبق میکند و دائما در سفر است و خیلی جدی است و آنچه زور اورا زیاد کرده بود، آقای مایک پمپئو است، ایشان الان سوگلی آقای ترامپ است
و خود پمپئو خیلی تند و محکم ایستاده است و معتقد است که باید منابع پولی ایران راببرند و باید پوتین را به گلوی خامنه ای بگذارند و فشار بدهند. یک کاری ایشان میکند که من از این بابت خوشحال هستم و آن اینست که شخصا به خامنه ای می پرد ، برای اینکه این مسئولین در واشنگتن فکر میکردند که این مقام رهبری یک مقام روحانی است و دینی است و نباید به او چیزی بگویند!!.
کدام مقام رهبری مدتهاست که مردم ایران حتی یک پاپاسی برایش ارزش قائل نیستند و دستش تا مفرق به خون مردم آلوده است و حالا دارند نقطه کانونی را مورد حمله قرار میدهند . اما هنوز با هندی ها و چینی ها نتوانستند کنار بیایند .............
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Thursday 1 November 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue tonight’s program with talking to our dear guest of every Thursday Dr. Mohsen Sazegara, who would share with us his expert views about the news and current affairs of Iran and the Middle East region.

Dr. Mohsen Sazegara:

I quite liked your poems as it reflects the plight of our people these days. They are under the repressive regime of Khamenei and his clique as the regime is trying to scare off our people against any uprising against it, which makes the situation even worse.

They have already arrested 150 people in the province of Khuzestan as well as Kurdistan and West Azerbaijan and we must praise their struggle as they are not just defending the name and memory ofCyrus the Great, but the existence of a country called Iran.

Dr. Alireza Nourizadeh:

The Iraqis have now formed a new government that includes ministers from the Shias, Sunnis, Turkmens, Christians and even the Yazidis. But when you look at Rouhani’s cabinet, there is not even one Sunni Iranian among his ministers.

Dr. Mohsen Sazegara:

This regime has done a great damage to our national identity and history by trying to separate being an Iranian and at the sametime a Muslim.

Our national culture is a mixture of Iranian nationalism, Islam and our ancient religions. These three elements have acted together to keep our nation together for centuries and during the last 200 years modernism and a tendency towards Western values have been added to them.

We are now hostage of a regime that is at war with Iran’s history and nationalism as well as modernity as if it has started a new Crusaders.

Dr. Alireza Nourizadeh:

How do you see the situation in Iran on the eve of the 4 November sanctions?

Dr. Mohsen Sazegara:

The Trump cabinet is going ahead in full force against the Tehran regime and the head of the project is Mr Brian Hook who has now set up a headquarter for this purpose that includes staff from the CIA,State Department, Defence Department and other special agencies that deal with Iran.

Mr Hook is the direct choice and representative of Mike Pompeo in dealing with the regime and Pompeo is quite serious in cutting off regime’s support for terrorism and nefarious acts in the region.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/44597

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/AEBZiTJU-Tc

لینک دانلود:

https://vimeo.com/298319009

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/nyowd0gjxvpj

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/7e6tzqwu9gmz

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/11GGNu8t8HnXHaoRVc4WeJOp5bXwq8bNR/view?usp=sharing

November 10, 2018 02:26 PM






advertise at nourizadeh . com