November 10, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری جمعه ۱۱ آبان

nor4-300x160.jpg
این شماره از برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می کنیم . ابتدا به دیدن کلیپی از یکی از هزاران فرزانه ایران آقای فریدون جنیدی و سخنان او خواهیم نشست. در ادامه به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب کاک عبدالله مهتدی خواهیم پرداخت و در ارتباط با حمله اخیر مزدوران رژیم در دانمارک و مسائل کردستان و دیگر رویداد های مهم منطقه با ایشان به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.
دکتر نوری زاده : ما نگران میشویم وقتی دوهفته نمی بینیمت، با اینکه رژیم جهل و جور و فساد خوی پلنگی را از سر گرفته است و اتفاق چند روز پیش در دانمارک، و حمله ای که در کردستان انجام شد یک خورده از آن حمله بگو چه خبرهای دقیقی دستتان آمده؟

کاک عبدالله مهتدی: در حدی که من میدانم و میشود گفت این موشکها از داخل ایران شلیک شد از مناطق نزدیک ارومیه و در همان موقع به آنها خبر داده اند، که حزب دموکرات کردستان به رهبری آقای صفا مولودی اینها نشست کمیته مرکزی دارند به اسم پلنوم ، و بنابراین در اثر این حمله تعداد زیادی را به شهادت رساندند.

دکتر نوری زاده : این جناح با جناح کاک مصطفی هجری متفاوت هست؟


کاک عبدالله مهتدی: بله مختلف هست اون کردستان ایران هست و این کردستان عراق و به آنجا هم موشک زدند و جان دو پیشمرگه را ستاندند ولی اصل حمله به مقر حزب دموکرات کردستان عراق بود و ۱۵ کشته و ده ها نفر زخمی شدند و ضربه بسیار سنگینی بود ولی به شما اطمینان میدهم نه حزب دموکرات کردستان با این حملات از بین میرود و نه حتی طرفدارانشان کم میشوند و کل احزاب و مردم کردستان بیدی نیستند که با این باد ها بلرزند. این حرکت و جنبش بار اول نیست که ضربه میخورد بار اول نیست که بمباران و توپ باران میشود و بار اول نیست که اعدامها میشود و رهبرانش ترور میشوند، هم ما بعنوان حزب کومله کردستان ایران و هم حزب دمکرات این سختی ها را و این ضربات را از سر گذرانده ایم و روسیاهی به ذغال میماند، بالاخره مسائل کردها یکروزی از طریق مسالمت با گفتگو و از راه دیالوگ در سطح کشور حل خواهد شد ، تا به امروز جمهوری اسلامی روی خوش نشان نداده است و خواسته باخشونت و امنیتی کردن فضا و با اعدام رامین خواستند درسی به احزاب کرد بدهند ولی بنظر من مردم کردستان پاسخ شایسته ای به حکومت دادند و با اعتصاب سراسری در کردستان به آنها پاسخ دادند


دکتر نوری زاده : واقعا ما اینجا با دکتر سازگارا نشسته بودیم و تحلیل میکردیم و خیلی تحت تاثیر قرار گرفته بودیم و شوکه شدیم که اهالی کردستان بدون خشونت و بدون اینکه بخواهند انتقام بگیرند انتقامشان را با آن اعتصاب ملی گرفتند.

کاک عبدالله مهتدی: بزرگترین تک حرکت مدنی از دی ماه سال پیش است حرکت در ایران بسیار وسیع است و کاملا صد در صد اعتصاب شد چقدر ارعاب و چقدر احضار به اداره اطلاعات نمودند چقدر گفتند بعدا مجازاتتان میکنیم و ضربدر زدند به درب مغازه ها که بعدا جوانهای شهر تمام مغازه ها را ضربدر زدند که کسی نتواند به آنن عده آسیب برساند مانند فاشیستها ضربدر هایی که به مغازه های یهودیان زدند به خیال خودشان وکاملا شکست خوردند و من از این لحاظ است که میگویم این موج تروریزم برون مرزی جمهوری اسلامی را باید جدی گرفت و با این حرکات به جایی نخواهد رسید و فکر میکنه اگر رهبران وشخصیت های مخالف را در خارج هدف قرار دهد جنبش میخوابد ، اینطور نیست مگر چقدر این مردم کشته دادند و شخصیتهای با نفوذ را ترور کردند.


دکتر نوری زاده :یک چیز برای من خیلی مهم بود اطلاع رسانی شما چطور صورت گرفت غیر از تلوزیونها چون این وسیعتر از این حرفها بود بنظر من خبرگزاری های دهان به دهان بود که آنقدر مؤثر بود.

کاک عبدالله مهتدی: یعنی نتایج زیادی داشت یکی آز آنها اینست که کار میدانی ، درست است شبکه های اجتماعی و رسانه های پر بیننده خیلی نقش دارند ولی هیچ چیز جای کار میدانی خانه به خانه ومحله به محله را نمیگیرد، و همین است که پایه میلیونی احزاب کرد را نشان میدهد . که من بدون اینکه قصد مبالغه داشته باشم جایی دیگر در ایران ما شاهد چنین این نفوذ سازمان یافته احزاب در میان مردم نیستیم که در کردستان شاهدش هستیم.

دکتر نوری زاده : شما بعنوان احزاب سکولار جبهه های اسلامی کرد را که هستند و زیر بنای اسلامی دارند با شما هماهنگ بودند.

کاک عبدالله مهتدی: بله هماهنگ بودند ما نیروهایی داریم که حضور دارند بطور غیر رسمی و کمتر تحت فشار هستند و آن نیروها با احزاب سیاسی خودشان را هماهنگ کرده اند و در بین اصناف و کارمندان دارای نفوذ معینی هستند و همسو شدند که همه شان با نیروهای سکولار هماهنگ شدند، و بقدری هم اعدام رامین و زانیار و لقمان و این حمله به حزب دمکرات کردستان آنقدر مردم را تحت تاثیر قرار داد که همه فکر میکردند که باید پاسخی به جمهوری اسلامی بدهند و نشان بدهند که چقدر هماهنگ هستند.
دکتر نوری زاده : این نشان داد که چقدر کردها در مبارزات مدنی پیشرفت کرده اند و نقش زنان چقدر مهم بود .............
با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و خویشاوندان خود به اشتراک بگذارید. منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Friday 2 November 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue tonight’s program with first watching a video clip of one the one thousand Iranian culture makers Mr Fereydoun Jonaydi and listen to his talk.

W continue the program with speaking to our special guest Kak Abdullah Mohtadi who will share with us his views on the Denmark terrorist plot by the regime and the current issues of Kurdistan of Iran.

Abdullah Mohtadi:

The missile attack on the Kurdish targets by the regime was carried out from inside Iran and their sources from the Oromiyeh had already informed them about the gathering of our central committee members for a meeting. Many of them weremartyred in that attack.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Were these members from a different faction of the Kurdish Democratic Party of Iran?

Abdullah Mohtadi:

Yes they are. They are based inside the Iraqi territory and 15 members of them were killed in the attack.

But we assure our people that the neither the Kurdish Democratic Party nor their supporters will be destroyed with this kind of attacks and it is not the first time that we have been bombarded by the Iranian regime or assassinated by its mercenaries.

Eventually, the Kurdish problem in Iran must be solved through a national dialogue but so far the Islamic republic regime has not accepted this option and continues using repression, executions and bombing of our people but has seen the reaction to its crimes when our people have gone on general strike in the Kurdish regions.

The wider protest against the regime started last December in more than 100 Iranian cities and it also spread to the Kurdish towns.

Like the Nazi Germany, the regime had marked the doors of those businesses that had closed down their shops in protest against its repressive policies toward the Kurds with a large cross but our youth cleared them.

The executions of Ramin, Zaniyar and Loghman and at the same time the missile attack on the Kurdish leaders’ gathering did upset our people naturally and everyone thought we must now react irrationally and resort to armed attacks but our response to the regime has been to show the solidarity of our people.

We make use if social media to promote our goals and inform the world about our struggle and organize protest actions.

http://iranefardalive.com/Archive/44647

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/Boul_ikM3gQ

لینک دانلود:

https://vimeo.com/298606848

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/gdhg9jbijhhi

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/mmusmcdqfgsa

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1LgIWL_2-R5CIEZEwdrZb3-917HkWhM6l/view?usp=sharing

November 10, 2018 02:37 PM






advertise at nourizadeh . com