November 10, 2018

تفسیر خبر جمعه ۱۱ آبان‎

در برنامه امشب طبق روال هر برنامه نگاهی به عرصه داخلی و سفره مردم ایران خواهیم افکند و چه در منطقه و عرصه بین المللی در ارتباط با ایران میگذرد.
اختلافات داخلی در داخل حکومت ایران و کاسه کوسه ها را بر سر رئیس جمهور میشکنند آیا تقصیر و سبب مشکلات مردم دولت حجت الاسلام پرزیدنت دکتر شیخ حسن روحانی است یا احمدی نژاد یا روسای جمهور پیشین حکومت و یا اساسا ساختار نظام مسئول مشکلات مردم است، که در راس آنها ولی فقیه است.؟
سپس نگاهی خواهیم داشت به آنچه در منطقه میگذرد، رفت و آمد های مقامات اسرائیلی ، بنیامین نتانیاهو برای چه به عمان رفت ؟ و آنچه که نشریه های عربی نوشته اند سفیر حکومت ایران در مسقط محمد رضا نوری شاهرودی با مشاور ارشد سلطان قابوس دیدار کرده است، به نوشته این مطبوعات در این مذاکرات که جزییات آن منتشر نشده است سفیر ایران خواستار میانجیگری بین تهران و اسراییل شده است در آستانه تحریمهای در راه که پرزیدنت ترامپ ۸ کشور را بطور موقت مستثنی کرده است ،.
با من و شما هستند میهمانان جمعه شبهای تفسیر خبر آقای علیرضا نوری زاده و آقای حسن شریعتمداری .

چالنگی: باز رسیدیم به اینکه هرچه مشکل است بر سر حسن روحانی شکسته اند نه اینکه مسئول نیست بله حتما مسئول هست ولی این جنگ راه افتاده در حکومت بر سر چه هست.

نوری زاده: حضورتان عرض کنم آقای روحانی در دوره دوم ریاست جمهوریش قول های عجیب و غریبی داد و چون حریفش ابراهیم رئیسی بود و ایشان میدانست برنامه ای هست که رئیسی را علم کنند برای زمینه جانشینی خامنه ای تا آقا مجتبی از نظر فکری بالغ بشود، در نتیجه خیلی توپش پر بود و چیزهایی که از قتل و غارت و قالیباف و رئیسی گفت. در نتیجه در مردم یک توقعی ایجاد کرد که این مرد ارغوانی پوش و شال بنفش انداز کس دیگری است ، و سیاستی دگر آمده است، متاسفانه همان اول کار آقای خامنه ای چنان ضربه ای به ایشان زد که فلجش کرد ، اولا معاون اولش جهانگیری را از کار انداخت و او رسما اعتراف میکند که من حق تغییر منشی دفترم را ندارم، گند بزنند به این شغل که معاون اول رئیس جمهور مانند شوروی ها که نخست وزیر را برداشتند و معاون رئیس جمهور عملا نخست وزیر شد ، بعد آقای روحانی در عمل تمام امیدش رو به برجام دوخته بود که حالا اروپاییان می آیند سرمایه گذاری میکنند خوب با با رفتن آقای ترامپ از برجام این امر محقق نشد، ضمن اینکه به وعده اروپاییان هم نمیشود دلخوش بود،.

ببیند الان که که روحانی دلش به لبخند های موگرینی دلخوش بود اطلاعات سپاه آدمکش میفرسته دانمارک که بروند این آقای جابر را بکشند و یا جاهای دیگر ، اینها به این امید هستند که تا دوسال دیگه خامنه ای بمیرد ایشان بتواند ولی فقیه بشود و تصور این را نمیکند که مردم ولی فقیه رو فاتحه اش را خوانده اند و زودتر توی قبرش گذاشته اند حتی ساده ترین حرفش که شکستن حصر بود را نتوانست انجام دهد رفتار رژیم وحشیانه تر شده است، ۱۵۰ فعال مدنی را در خوزستان دستگیر کرده اند کشته کارشناسان ومتخصصان محیط زیست ، برنامه های اتمی سپاه که الان بیرون افتاده است، و زبااله های اتمی را میبرند پلوتونیوم تولید میکنند ، اینست که بنظر من روحانی در یک سقوط آزاد به زمین خورده ولی هنوز خودش نمیداند و امیدواراست موگرینی و مکرون سرپا یش کنند دنبال این چیزهاست ولی حقیقت اینست که روحانی بازی را خیلی وقت است که باخته است.

چالنگی : تفسیر شما را میشنویم در باره این ماجرایی که الان به اختلافات زیادی کشیده شده است، سعید قاسمی تهدید میکند شیخ پرزیدنت را، و روحانی حرفهایی کنایه دار به رهبری میزند، و این بازی تا چه اندازه به سفره مردم مربوط میشود، روحانی اگر قرار بود کاری کند باید طی چهار سال اول نشان میداد.

شریعتمداری:علاوه بر اینکه بطور عموم میگویند شکست یک ساعت بیشتر ندارد و پیروزی هزار ساعت دارد امروز دوران شکست است و بای کسی را پیدا کنند و کاسه کوزه ها را سر او خورد کنند در جمهوری اسلامی رئیس جمهور اصولا تدارکات چی محسوب میشود و رهبر نیست ویک نوع ضرب گیر او محسوب میشود و دشنام هایی که باید به رهبر بدهند به او میدهند یعنی هم محلی است که باید تدارک کند اراده رهبری را و هم ناکامی های رهبری را بعده بگیرد چون دولت پول زیادی در دستش است و موقعی که به دولت حمله میکنند یکی از راها برای دفاع از خودش رشوه میدهد به سپاه رشوه میدهد به روحانیون و بیت رهبری رشوه میدهد بنابراین مثل مطبوعات دوره مشروطه که به رجال فحش میدادند بعد به آنه رشوه میدادند در ایران هم از همین نوع مد هست شروع میکنند به حمله سازمان یافته به روحانی و روحانی دم آنها را میبیند و جهانگیری با آنها صحبت میکند مقداری تعدیل میکند و پول به آنها میدهد و امور را میگذرانند. در حقیقت این نابسامانی مسلح که اسم نظام به خودش گرفته اوائل بازی خودش را دارد انسان بجای اینکه پولیتیکا بخواند باید کائوتیکا یعنی فن نابسامانی بخواند تا بفهمد در ایران چه میگذرد در منطق این نابسامانی عجیب چطور میتوان مانند یک بند باز ماهر روی یک بند حرکت کرد و از طرفی منتظر سقوط بود و از طرف دیگر اشتهای رهبری داشت این واقعا معمای است که برای آدمهای عادی حل نمیشود روحانی در چنین وضعیتی است..........

چالنگی: آیا همچنان میشود به این امام زاده دخیل بست ، در مورد احمدی نژاد هم همین بود بعد هشت سال وزیران خود این بابا آمده اند و زنگنه میگوید در دوران قبل اینهمه دزدی شده ، خوب شما کجا بودید؟ و باز هممیگوسند هنوز حیف و میل ها هست .از درون این انتخابات بد و بدتر و از درون این سیستم میشود انتظار معجزه داشت ؟

نوری زاده: یک کور سوی امیدی وجود داشت که شاید روحانی این ۴ وزیری که میآورد چهره هایی رو بیاره که امامزاده عین غین نباشند ، یک خاصیتی داشته باشند و ازشان کاری بربیاید نگاه کنید آقای شریعت مداری مرد امنیتی کابینه بعد از آنکه گند به وزارت بازرگانی زد و بعد از آن سوء استفاده های کلان ورود اتومبیل و موبایل ایشان را بر میدارد و وزیر کار میکند ، ربیعی داشت کارش رو انجام میداد چون به مقام معظم باج نمیداد کنار زده شد و حالا او به وزارت کار میرود جایی که مدتی هم بی وزیر بوده است نگاه میکنیم بله طرف قبلا اینکاره بوده تو مدیر کل بوده ولی طرف امنیتی هست سپاهیه ، شما چطور میتونید انتظار داشته باشید سپاه تا خرخره آلوده بیاد وضع اقتصادی مملکت را درست کند ..........با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم

Behind the Headlines – Friday 2 November 2018

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program of Behind the Headlines we will look at the consequences of the US sanctions on the Iranian people’s economic conditions, as well as the current affairs of the region.

We will also look at the recent visit of Benyamin Netanyahu to Oman and his meeting with Sultan Qaboos that has been followed by a meeting between Qaboos and Iran’s ambassador to Oman Mohammad Reza Nouri Shahroudi.

Our guests tonight to discuss these topics are Dr. Alireza Nourizadeh and Mr. Hassan Shariatmadari.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Rouhani had given very many unfounded promises during the election time as he was facing Ebrahim Raisee as his main rival. He knew that the regime was behind promoting Raisee to become the next supreme leader and as such wanted to discredit him during the debates.

But as soon as he won the election Khamenei paralyzed him and his cabinet by telling him who should be his ministers for the key ministries.

For long Rouhani had put all his hopes on the Europeans to support his administration and begin to invest in Iran but they were dashed with the arrival of Trump in the White House.

Now the regime is so desperate that it send its terrorists to Europe to kill Mr Jaber in Denmark and Rouhani thinks that when Khamenei dies he will become the next supreme leader, ignoring the fact that the Iranian people have buried the notion of supreme leader.

Rouhani has not even had the power to release the leaders of the Green Movement from house arrest and has been indifferent to the killing and imprisonment of Iranian environmentalists.

He has simply lost the plot and is nothing more than a completely failed politician.

Hassan Shariatmadari:

In the Islamic republic regime presidents are nothing more than a subordinate of Khamenei and act as a buffer zone to deflect criticisms of him.

Behind the scene the regime directs all the condemnations that are targeted against Khamenei to be relayed towards Rouhani.

In reality the regime is an organized chaos that lives by the day and plays like an acrobat that can fall off the rope any time.

It is a puzzle how Rouhani can think of becoming a supreme leader under the current conditions.


لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/44653

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/rl3_qBGJawM

لینک دانلود:

https://vimeo.com/298646923

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/gziaozn5fbh3

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ogi3cv5rpv8c

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1FjznQcMParPVzKiJ0dpQ_7LFg-Ju8p2y/view?usp=sharing


November 10, 2018 02:49 PM






advertise at nourizadeh . com