November 10, 2018

تفسیر خبر ‎ جمعه ۱۸ آبان

در این شماره از برنامه تفسیر خبر از تلوزیون ایران فردا نگاهی خواهیم داشت:

به بازگشت تحریم ها و پیامد های آن و چه کسانی مسبب این بحران و سبب ساز و زمینه سازچنین تحریم هایی بوده اند؟
چرا سیاست های ایران پس از انقلاب باچرخی ۱۸۰ درجه از سوی تهران بسوی روابطی دشمنانه با آمریکا انجامید و عملا سفارت به اشغال درآمد و تا به امروز با لگد کردن پرچم آمریکا ادامه دارد.؟
دونالد ترامپ چه هدفهایی را دنبال میکند آیا دارو و سائل پزشکی جزو تحریم ها هستند گروهی از هنرمندان ایرانی در این زمینه واکنش نشان داده اند.؟
چرا در زمینه های دیگر هنرمندان و امضاء کنندگان این بیانیه حساسیتی نشان نداده اند مثلا فروش کودکان ایرانی در ترکیه و در پایتخت ایران و قتلهای دیگری که هر روزه اینسو و آنسوی ایران اجرا میشود.؟
چه باید کرد که این تحریم ها پایان پذیرد و فشاری که بر مردم ایران بابت این تحریم ها می آید ازمیان برداشته شود.؟
آیا حکومت ایران در حال پایان دادن به مشکلات مردم ایران از جمله مشکلات ناشی از تحریم ها هست یا خیر ؟
میهمانان این برنامه آقایان علیرضا نوری زاده ومحمد نوری زاد

چالنگی: تردیدی نیست که تحریمها بر زندگی مردم تاثیر میگذارد البته دارو و وسائل پزشکی جزو تحریمها هرگز نبوده و نیست و تصحیلاتی هم برای این موضوع ایجاد شده است ، چه کسی مسبب این وضعیت است؟

نوری زاده: ترامپ یک عبارتی دارد که عین واقعیت است میگوید اگر ما دیر نجبیده بودیم امروز جمهوری اسلامی بساطش را در منطقه گسترش داده بود امروز جمهوری اسلامی مانع از تشکیل حکومت در لبنان است و میگویند ما هم باید یک وزیر سنی بدهیم یا در عراق میگوید وزیر کشور را ما انتخاب کنیم یا در یمن دوباره شانس آتش بس ایجاد شد و حوثی ها موافقت کردند باز جمهوری اسلامی وارد ماجرا شد و مانع از این شد که اینها بروند و در کویت گفتگو بکنند ، در فلسطین هم همین ماجرا برقرار است جمهوری اسلامی با پرداخت پول به جهاد اسلامی این ماجرا هم بهم زد .
وجود جمهوری ایلامی مصیبت است در منطقه چه جوری باید مهارش کرد یا باید با آن جنگ کرد که ما نمیخواهیم به کشورمان آسیب نظامی وارد شود بالاخره باید یکجوری جلو این بچه پررو را گرفت چهل سال است که از مکنطقه دارد باج میگیرد چهل سال است دارد با تروریسم پدر ملت ایران و منطقه را در میآورد یکجوری باید با این برخورد کرد این هنرمندان عزیز ما بیانیه داده اند اولا هیچکدامشان از تحریم آسیبی نمیبینند و این ژست قهرمانانه را هم که گرفته اند به نظر من به سود جمهوری اسلامی تمام خواهد شد چون مردم ایران که دارند از این رژیم چهل سال مصیبت میبینند تحریم ها دلارشون را این قیمت نکرد پولهایی که رژیم در لبنان خرج میکند و پولهایی که به بشار اسد داده است اینها مسبب سقوط ریال شدند نه تحریم ها.
ما حکومتی داریم که با کشتن آمریکاییها و اشغال سفارت و به اسارت گرفتن آنها و با مداخلات در منطقه و اعدام آزادی خواهان در ایران و کشتن مخالفان در خارج باعث همچین مشکلاتی شده است، بطور قطع عامل این تحریمها حکومت جمهوری اسلامی است که با موشکهای بالیستیک درست کردن و مخفیانه زباله های اتمی را تبدیل به پلوتونیوم کردن برای درست کردن بمب اتم و آن برنامه چند صد میلیاردی اتمی که دود هوا شد اینها باعث تحریمه شد.

چالنگی :شما در کار فیلمسازی بودید و فعال سیاسی و حقوق بشر هستید این هنرمندان ایرانی بسیار کار ارزنده ای کرده اند که نسبت به مردم دلسوزی کرده اند اما این مسئله اولیه نیست کودکان ایرانی را میفروشند مرزبندی این بیانیه با آنچه محمد جواد ظریف و امام جمعه تهران میگوید به هیچ وجه روشن نیست مثل کاری به تقلید هالیوود انجام دادند خانم مریل استریپ کشتن جمال خاشقچی را بسیار زشت معرفی کرد.چرا این حساسیت ها در مورد اشخاصی که در داخل کشته میشوند یا در زندان هستند وجود ندارد ؟

نوری زاد: واقعیتش قدرت مانور و حضور نخواهند داشت یک جوری زینت المجالسی شده اند در این حالی که بسیار احترام قائلم برای آنها، منتها قدرت مانور اینها همین قدر است اینها در تشیع جنازه دکتر هکی حضور نداشتند و یا کل اصلاح طلب ها حضور نداشتند میخواهم بگویم که هنرمندان در حوزه صنفی خودشان هم کم لطفی هایی ازشان میبینیم گمان ما وقتی از دور به جمهوری اسلامی نگاه میکنیم اینست که خودشان تصمیم میگیرند که از دیوار سفارت بالا بروند خودشان تصمیم میگیرند که به سلاح هسته ای دست یابند اصلا اینجوری فکر نکنید جمهوری اسلامی یکی از پخمه ترین و نابخرد ترین حکومت هایی است که تاریخ به خودش دیده است اینها عروسکهایی هستند در دست اسراییل و نقش بازی میکنند جمهوری اسلامی عمله ایست که برای خشنودی اسراییل سوریه را شخم زد و سردارانی هم که در این زمینه نقش بازی میکنند بدون اینکه خودشان بفهمند برای اسراییل کار میکنند. حکومت با ترساندن هنرمندان و پزشکان و صنعتگران، مجبورشان کرده اینطور برخورد کنند و میگوید شما اجازه ورود به این جاها را دارید ولی به این حیطه را ندارید همین میشود که میگویند ما حرفه خودمان را داشته باشیم درامد خودمان را داشته باشیم.

چالنگی: پس به طریقی کنار آمدن با منویات حکومت هستش، وگرنه همانطور که اشاره کردید امثال آقای جعفر پناهی یا استاد شجریان و بسیاری دیگر خانمنسرین ستوده و حتی دختری که در خیابان روسری برمیدارد تمام اینها خطراتی را پذیرفته اند.......

با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید ،منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

Behind the Headlines – Friday 9 November 2018

Jamshid Chalangi:

In tonight’s program of Behind the Headlines we will look how the new US sanctions against Iran will affect the economic life of the nation.

Also, we will find out how the regime’s policies have led to the 40 years of animosities between Iran and the US.

Also, we will look at the anti-sanction campaign of a group of Iranian artists and why the same signatories do not show the same criticisms against the regime’s domestic policies.

Our guests to discuss these issues are Dr. Alireza Nourizadeh and Mohammad Nourizad.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Trump has rightly said that if his administration had not taken a tough stance against the Iranian regime, it had by now expanded its influence all across the Middle East.

The Iranian regime is now guilty of hampering efforts in Lebanon to form a stable government.

In Iraq the regime is pushing to put one of its stooges in the cabinet as the interior minister.

In Yemen it is supporting the Houthis with guns and money that are refusing toenter peace talks as long as they receive them from Tehran.

It is the same story for the Palestinian issue as the Islamic Jihad and other radical groups are refusing to accept Israel’s existence, which is the declared policy of the Iranian regime.

In short, the existence of this regime in Iran is a calamity for the entire region. It either has to be contained or destroyed in a war.

Naturally we do not want to see our lovely country is attacked and destroyed in another war.

But the campaign of our respected artists condemning the US sanctions has been launched by a group of people who would never be affected by the sanctions anyway and they have just posed as “heroes” which will be used by the regime in its propagandas.

These artists should have campaigned against the regime’s squandering of Iranian people’s wealth in its destructive regional policies, not against the US sanctions.

Mohammad Nourizad:

The truth of the matter is that this anti-sanctions campaign will not cut any ice in Iran under this regime and only plays into the hands of the regime.

These same artists did not even take part in the burial ceremony of Dr. Hackie who was murdered by the regime last week.

The regime itself is made up many ignorant people who act in the interest of foreign powers and would only allow certain people to come fore and launch this type of hallow camping so it could manipulate it for its own aims.

http://iranefardalive.com/Archive/44965

November 10, 2018 03:33 PM






advertise at nourizadeh . com