December 05, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه۱۲ آذر

nor4-300x160.jpg

این برنامه را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم
سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با جناب آقای دکتر رضا حسین بر خواهیم نشست.

دکتر نوری زاده : علیرضا رضایی هم در لیون فرانسه به خاک سپرده شد نمیدانم چطور مادر تحمل میکند؟ در ۱۵ دسامبر مراسمی برای او برگزار خواهد شد، در این مراسم مطابق سنت ما ایرانیان این تابوت را که روی دوش گذاشتند لا اله الا الله گفتند ناگهان آقایان سوپر لائیک و سوپر گلاس به غیرتشان برخورده که او اعتقادی نداشت . شما از کجا میدانید؟ شما ملا ها را مظهر دین گذاشته اید وقتی او مسخره اشان میکرد یعنی اعتقاد نداشت؟ هیچکدام از اینها نیست. من هرگز به دین مردم توهین نمیکنم و این جزء سنت و مذهب ماست. و به هیچکس هم توهین نمیشود اگر معتقد به زندگی دیگر هستید، که خوب با خرافات اینجور مبارزه نمیکنند ما خیلی سوراخ دعا را عوضی گرفته ایم، آن مادری که آنجاست از لباسش و شکلش یک مادر سنتی ایرانی است آن مادر هرگز ناراحت نمیشود. اینطور نیست دکتر حسین بر ؟؟؟

دکتر حسین بر: من با شما موافق هستم ما باید خرافات را از مراسم سنتی بی آزار دور نگه داریم این مراسم سنتی هیچ ضرری نمیزند، اما چاه جمکران خرافات است.


دکتر نوری زاده : ما متاسفانه از آنطرف می افتیم و اسباب تاسف است که ما در خارج خیلی هایمان از ایران دور افتاده ایم . در پایان هفته گذشته یک روحانی سنی بلوچ در استان گلستان به قتل رسید و گفتند دو موتور سوار بوده اند و با تفنگ شکاری او را کشته اند ، اینجور که من تحقیق کردم میگویند آدم بسیار خوبی بوده و با رژیم هم روابط خوبی نداشته است و رژیم گفته که او خیلی با حکومت بوده و مراسم هفته وحدت برگزار کرده و سیستانی ها او را کشته اند.

دکتر حسین بر: این کاملا بی اساس است چون طبق تحقیقات ما ایشان عبدالغفور کمال زهی یک فرد فاضل و پخته ای بوده است و از رژیم هم شدیدا انتقاد میکرد و در ضمن هفته وحدت را ارزشش را میشناخت که مثلا قرار است بین شیعه و سنی روابط خوبی صورت داشته باشد و این حزب اللهی ها هستند که هیچ موقع نگذاشتند این رابطه خوب برقرار شود. و هوفشان این بود که زابلی ها و شیعیان سیستان و بلوچستان در آنجا باهم درگیر بشوند و همدیگر را بکشند و ما اطلاعیه ای در این باب پخش کرده ایم مخصوصا به مردم ترکمن صحرا و با مردمان دیگری که در آنجا زندگی میکنند هشدار داده ایم که مردمان منطقه هیچ نقشی در قتل ایشان نداشته و قتل ایشان توطئه ی خود جمهوری اسلامی است.

دکتر نوری زاده:الارغم اینکه قومیت شما و زبان شما با ترکمن ها فرق میکند ولی یک جوری به نظر من یک همبستگی و همدلی با این کارگران بلوچی که روی زمینها سخت کار میکنند و ترکمنها بعضا صاحب زمین هستند میبینم خیلی آرام هستند و این رژیم است که میخواهد این مشکلات را به وجود بیاورد.


دکتر حسین بر:ترکمنها طاقتشان مانند بلوچهای سنی است و بطور کلی تحمل سنی ها در مقابل ادیان دیگر خیلی خیلی بیشتر است تا تشیع بنابراین وقتی که یک نفر به آنجا میرود مردم بیرونش نمی اندازند طردش نمیکنند ، شیعان زابلی

هم به ترکمن رفته اند و آنجا کار کرده اند من از این مردم ترکمن میخواهم که در خدمت حکومت و بر علیه مردم خودشان نشوند ، و اینکه اگر تبدیل به عامل بشوند همانطور که در بلوچستان سالهای سال اونجا کار کرده اند و بعضی از آنها بچه هایشان تبدیل به پاسدار و کمیته چی و بسیجی ، شده اند و در قتل مردم دست دارند امیدوارم که آنها این راه را در پیش نگیرند .


دکتر نوری زاده: شنیدم در کنفرانس وحدت یک کار خبیثانه کردند.؟

دکتر حسین بر: هفته وحدت و کنفرانس وحدت را در بلوچستان میگیرند آمدند موسقی ترکی ، عربی، کردی، پخش کرده اند ولی موسقی بلوچی را پخش نکرده اند و مردم اعتراض نموده و گفته اند اینجا بلوچستان است و هفته وحدت است و برای نشان دادن هفته وحدت تظاهر هم بکنید وموسقی بلوچ را هم پخش بکنید که آنها امتنا کرده اند ، مردم هم سالن را ترک کرده اند. اینجاست که مردم ایران باید هوشیار باشند که میخواهند همبستگی شما را از بین ببرند و اثاث اختلاف را بوجود بیاورند،

دکتر نوری زاده:دوستی داریم بنام موسی شریفی به من تلفن زد و گفت یکی از این نویسندگان دائم برمیدارد و اهواز را با( ه ) جیمی مینویسد اهواز با هه جیمی نیست در اوستا اهواز آمده است، تعصبی که موسی نسبت به سرزمینش دارد از خیلی از کسانی که میگویند ایران را دوست دارند بیشتر است شما دلت برای این مملکت کباب است. این سرو صدا هاییکه میشود مردم را نگران و رژیم هم به اینها خیلی بال و پر میدهد یعنی اگر یک کنفراس دونفرو نیمی در یک ده فنلاند داشته باشند، رژیم برمیدارد بزرگ تیتر میزند تجزیه طلب ها دور هم جمع شده اند، این بنظر من گروه هایی مثل شماها و کومله و دموکرات و دوستار آذربایجانی باید بدانندکه این گروه های تضامنی دمکراتیک مخالف تجزیه هستند چون مردم به محض اینکه صحبت از خود گردانی میشود میگویند این تجزیه طلبی است.

دکتر حسین بر: عده ای هم اینها را اینجا تکرار میکنند ، این کارگران هفت تپه اهواز در تنها جایی که مردم بومی از کارگر ها حمایت کرده اند آنجاست آقا اینها عرب هستند رفتند به کمک کارگران آنهم هزار هزار رفتند ،امروز هم تظاهرات کرده اند تنها جایی که مردم از کارگران حمایت نموده اند چطور شما به این مردم میگویید تجزیه طلب؟ هیچکس راه حلی برای تجزیه ایران پیشنهاد نمیکند و تنها راه حل برای رفتن حکومت جمهوری اسلامی است و اینکه این جمهوری اسلامی است که این را دامن میزند، همه میگویند این رژیم برود و رژیم بعدی از مردم میپرسد شما چه میخواهید و خواسته هایتان چیست و بر اساس خواسته های مردم قانون اساسی راتدوین میکنند ........


با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم

A Window to the Fatherland – Monday 3 December 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In tonight’s program we have the pleasure of having Dr. Hossein Bor as our guest to discuss with him the economic and political issues of Iran.

Alireza Rezaie was buried in Lyon yesterday and we really feel for her mother. He was buried in the traditional way as other Iranians, but somebody who claims to be a secular opposition figure has criticised the ceremony for being Islamic.

We have always said that our struggle is against a tyrannical regime that has abused Islam for staying in power and not against people’s religious beliefs.

Dr. Hossein Bor:

I agree with you. We area against religious superstitions and ignorance, not against people believing in a faith.

Sadly the Sunni religious leader Abdulghafar Kamal Zahi who was a scholar and progressive man was assassinated in Sistan and Baluchestan last week by the radical Hezbollahis who seek to divide our people on the lines of Shia verses Sunnis.

We can surely say that his murder had been plotted by the ruling Islamic regime in Iran.

Our Turkmen people are also Sunni Muslims and they are very welcoming towards other believers.

I must caution that the regime has begun to recruit from among them for its repressive organs and the Turkmen people must stand up against this trend.

Today our workers in the Haft Tapeh Sugar Factory have shown that the only way for a better future is to struggle against this regime’s policies.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/45858

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/hH9b9_DR4so

لینک دانلود:

https://vimeo.com/304197775

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/inhktydayqvh

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/4cyvjneytjhq

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1azZgMTDyAqh1IccsESQW9hr49Nd4PGhr/view?usp=sharing

December 5, 2018 01:26 AM






advertise at nourizadeh . com