December 25, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری دوشنبه ۲۶ آذر

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را ازاستودیو شهر فرشتگان با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم. سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با جناب آقای علیرضا میبدی خواهیم نشست و درارتباط با مسائل سیاسی و اجتماعی روز با ایشان به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا خواهیم شد.
نوری زاده :هر بار که من به اینجا می آیم چند دلخوشی دارم که یکیاز آنها علیرضا میبدی است. هرچه نگاه میکنم هیچ زمانی کدورت و ناراحتی ما نداشتیم عجیب است؟!! و همدیگر را دوست داشته ایم.

میبدی: ما دوستانی داشتیم که تا شب انقلاب و خیلی به هم علاقه مند بودیم و عجیب است انقلاب ما را از هم سوا کرد برخی از آنها تا ته خط پیش رفتند و دیگر جای بخششی باقی نمانده است هنوز هم دارند پیش میروند با آنها خاطراتی داشتم و با آنها به سفر رفته ایم .

نوری زاده: شما گاهی میروی و به جایی میرسی ولی این جماعت هیچوقت ما را قبول ندارند قیافه شما را، ریش زدن شما را، و کراوات زدن شما ،را و ادکلن و شیک پوشی شما را، این در تعرض است با ضد فرهنگی است که اینها فکر میکنند اگر بروند عزیز میشوند.

میبدی: موضوعی است در شبکه های اجتماعی که خوب است امروز در موردش صحبت کنیم وآن نا امید کردن ایرانی هاست که اگر جمهوری اسلامی هم برود با این مردم بی فرهنگ میخواهید چه کنید ؟ همین سئوال را اروپایی ها از خودشان داشتند که با این مردم بی فرهنگ و شرقی و طرفدار خشونت آلمان باید چه کرد بعد از جنگ جهانی دوم ، یا ژاپن یکی از بدترین و وحشی ترین آدمها بودند نگاه کنید چه برسر زنان کره آوردند زنان کره را وادار به فحشا کردند، امروز نگاه کنید به ژاپنی ها که محترم ترین و عزیز ترین و مسالمت آمیز ترین انسانها هستند.

نوری زاده: من وقتی رفتم ژاپن با تعریفی که از ژاپن داشتم متفاوت بود سامورایی ها و جنگ جهانی دوم،.

میبدی: ببینید چه کرده بودند که ناچار شدند روی سرشان بمب اتم بریزند ، امروز هنوز به یک قرن نرسیده است ، پس هر حکومتی با خودش شبه فرهنگ هم میآورد و لایه ای روی آن فرهنگ اصلی میکشد و آن شبه فرهنگ از بین میرود و لایه اصلی میماند و ما بر میگردیم به فرهنگ خودمان بنابراین اصلا جای نگرانی وجود ندارد .
این حکومت تلاش کرده مردم را شبیه خودش بکند مردم هم هوشمند هستند و برگشتند.

نوری زاده: ببینید یک نکته ای که برای ما و شما خیلی مهم است چون من و شما نسلی بودیم که برای قربانیان ویتنام سرودیم و گریستیم ، شما حالا ویتنام را نگاه کنید چه کشوری شده از نظر سرمایه گذاری و نه کینه ای نسبت به آمریکا دارد و همینطور ژاپنی و چینی و آلمانی ندارد ببینید این رژیم مدت چهل سال شعار مرگ بر آمریکا را تکرارکرده است شما گاهی دیدید که یک امریکایی با نفرت از ایرانی ها حرف بزند ؟ و یا یک ایرانی با نفرت از آمریکا حرف بزند؟

میبدی: حتی دانشجویان از روی پرچم رد نمیشوند و مثل چهار شنبه سوری از روی آن می پرند

نوری زاده : این حرف شما کاملا درست است که مردم نباید نگران این موضوع باشند و نه نگران این باشند که ایران سوریه میشود هرگز نمیشود من بارها برایتان گفته ام که ترکیب سوریه چیه که اینجوری شده است، نکته بعدی ما تجربه حمله عربها به ایران را داریم تمام مللی که عربها به آنجا رفتند منهدم شدند ولی ایرانیها سرجایشان ماندند این رژیم وصله ناجور هم نمیتواند شما را عوض کند نمونه اش اینکه چه جور آدم میتواند فکر کند که در رژیم ولایت فقیه فیلمسازش فرهادی بشود؟ گلشیفته فرهانی بیرون بیاید ، اینها تنها ضربه ای که زدند که خیلی مؤثر بوده در زمینه شعر و ادبیات بوده است نمونه هایی که داریم میبینیم آدم را ناراحت میکند. مثلا ناصر شاهین پر آمده و اینجا نوشته ولی دولت آبادی ننوشته است در ایران یک نوع استاپی زده شده است. شما دایی جان ناپلئون و کاری را که تقوایی کرد را در نظر بگیرید و آن کار درخشان را ساخت .........
ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Monday 17 December 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

In tonight’s program we speak to journalist and commentator Alireza Meyboudi about Iran’s latest socio-political issues. I am currently visiting US and it is a pleasure meeting my old friends every time I come over here.

Alireza Meyboudi:

We used to have many friends but were all separated as a result of the revolution.

The subject that these days is widely discussed on Iranian social media is that even if this regime is removed the lack of common progressive culture among the Iranians would still stop us from achieving democracy and a civil society.

I would say look at the Germans and Japanese how they became so civilized after the second world war during which they were regarded as fascists and brutal.

We will one day have to return to our own cultural values of peace and civility that run opposite to the “values” of the ruling regime in Iran.

Dr. Alireza Nourizadeh:

Our generation grew up during the Vietnam War and we even cried for its victims but look at it now how the country has become a capitalist one and have close economic links with the US.

The same fate awaits the regime in Iran and thetalk of the country becoming another Syria is meaningless as we have so many cultural personalities who would help rebuild the country.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/46364

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/BtGOSoVXVKY

لینک دانلود:

https://vimeo.com/306874732

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/a7kyjo7z5yry

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/rtiuni4twjko

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/1AL15-fnsPrNVk-nG2pCGzJU9fcJjb45y/view?usp=sharing

December 25, 2018 02:23 PM






advertise at nourizadeh . com