December 25, 2018

تفسیر خبر 30 آذر

در این شماره از برنامه تفسیر خبر نگاهی خواهیم داشت به : در شب یلدا همراه شما خواهم بود چه شب یلدا و چه شبهای دگر می پردازیم به آنچه که در عرصه داخلی و منطقه ای و بین المللی آنچه که مربوط میشود به مردم ایران را مورد بررسی قرار خواهیم داد. برخورد حکومت با کارگران معترض از چه بابت است ناتوانی در مدیریت ، ضعف مالی و یا علل دیگری از جمله ایدئولوژیی است؟
روابط ایران و کشورهای منطقه و نیز روابط بحرانی میان تهران و آمریکا چه پیامد هایی برای مردم ایران بویژه سفره مردم ایران دارد ؟
و تهدید های همچنان مستمر مسئولین حکومت بر علیه آمریکا؟
و در این میان مرگ مشکوک چند تن از مسئولان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و شایعات و اخباری که در این زمینه منتشر شده است.
برای بیرون رفت از مشکلات کنونی چه باید کرد؟
میهمانان این برنامه آقایان علیرضا نوری زاده و آقای داود هرمیداس باوند /سخنگوی جبهه ملی
ابتدا به منزل خانم نسرین ستوده میرویم وگوش به سخنان آقای جعفر پناهی میدهیم.

چالنگی: شما سخنان آقای جعفر پناهی را شنیدید واقعا بسیار غم انگیز استدر این خانه دو انسان زندگی میکردند نسرین ستوده و رضا خندان و اکنون در زندان هستند و این رکورد بگیر و ببند که ما در دنیا داریم این نشان دهنده چیست که یک حکومتی خودش را نماینده الله بر زمین میداند از یک زوج که حرف بی اساسی نزده اند اینهمه هراس دارد.؟

نوری زاده: خیلی جالب است که ما در گردش روزگاران و طی این چهل ساله شاهد این بودیم که همه حکومت ها بعد از مدتی درجه تحملشان بالا میرود و یک فضایی برای حرکت میگذارد و یک سوپاپ اطمینانی میگذارد که این دود ها خارج بشود این حکومت برعکس هرچه جلو تر میرویم درجه اختناقش بیشتر میشود و تمام آن روزنه ها را میبندد. شما اشاره میکردید به بانوی بزرگ طرفدار حقوق انسان و همسرش من همیشه فکر میکنم ایندو چه خطری برای رژیم ولایت فقیه دارند ؟ نه اسلحه دستشان است ، نه نارنجک به خودشان بسته اند حالا یک وقت میگفت مخالفین من آدم میکشند حالا که فقط خود حکومت آدم میکشد آیا در جمع این مشاوران خامنه ای ولایتی را کنار بگذاریم بقیه اشان اینهمه چپ و راست مشاوران امنیتی دارند بعد جناب آقای دکتر حداد عادل نمیرود چهار کلمه با ایشان صحبت کند ؟ آقا گرفتن این افراد جرائمی است که پاسخ دارد و یک رژیمی آنقدر منفور بشود چرا ؟ درجه هوشمندی خامنه ای رامیدانم و برای من تعجب است که یک چنین آدمی سیر معکوس بکند برعکس بشود و پاسخی هم پیدا نمیکنم این قدرت خانم این بلا را به سر آدم می آورد.


چالنگی: آقای باوند تفسیر شما را میشنویم ؟ خود شما هم بارها مورد اذیت و آزار قرار گرفته اید حرف حسابشان چیست؟

باوند: ما عضو جبهه ملی قویاً به آزادی اعتقاد داریم بخصوص حقوق بشر و آزادی های اساسی آزادی اعتقادات ، آزادی بیان ، آزادی احزاب ، و آزادی هایی که فرایند قرنها کشش و کوشش جهانشمول و حکومت قانون ، بنابراین بر این باور هستیم که همه شهروندان ایرانی همانطور که باید در برابر قانون یکسان باشیم و باید از فرصتها هم بهره مند بشوند و بخصوص از آزادی های اساسی، و امیدواریم که در کشور ما زندانی سیاسی در رابطه با تاکید و حفظ آزادی های اساسی پایان پیدا بکند وجامعه ایران در پرتو مشارکت همه شهروندان ایرانی و امکان داشتن جایگاه بدون حق تبعیض فراهم بشود و ایران جایگاه مطلوبی در مجامع بین الملل احراز بکند.
و آزادی همه زندانیان سیاسی را طالبیم و امیدواریم که این مشکلات هرچه زودتر پایان پیدا بکند و مردم ایران در فضای باز نظرات خودشان و زمینه مشارکت خودشان را در امور جامعه احراز بکنند.

چالنگی: در مورد خیلی از اتفاقات اخبار شفاف و درستی منتشر نمیشود از طرف حکومت ازجمله خبر پاسدارانی که به تازگی از بین رفته اند این یکطرف موضوع است و طرف دیگر موضوع اتفاقاتی که دارد در ایران میافتد یعنی آمدن اسراییلی ها و بردن گونی گونی اسناد محرمانه ما برده اند و خبر به هیچ عنوان مطرح نشده است، این اسرائیلی ها بدون آدم داشتن در حکومت که نمیتوانند همچین کارهایی انجام دهند اینها را شما بر اساس آخریت اطلاعاتی که دارید چگونه تفسیر میکنید ؟

نوری زاده: ببینید در درون سپاه پاسداران یک جوش و خروشی وجود دارد در واقع ما شاهد سه دسته در سپاه هستیم ، آندسته که پروفشنال نظامی هستند دنبال کار نظامی گری شان هستند و آخر ماه هم حقوقشان را میگیرند و زندگیشان میکنند و آخر کار شوفر تاکسی هم میشوند برای اینکه خرج بچه دانشگاهیشان را بدهند ،یکدسته دیگر فرماندهان آلوده ای هستند که تا خرخره آلوده هستند ، رستم قاسمی دومیلیارد میدزدد و نمونه های مختلفی از اینها داریم که در جایگاههای مختلف دست به دزدی زده اند. و قدرتمندانه دزدی میکنند و کامیون مواد مخدر از ایران عبور میکند یک میلیون دلار میگیرند بابتش و اینها در کار نفت و کارهای دیگر هم هستند و با توجه به اوضاع مملکت مشغول جمع و جور کردن هستند. دسته سوم گروه آقای سردار قاسم سلیمانی است آقای سلیمانی عملا حاکم دو فکتوری ایران است اسمش در لیست سیاه آمریکاییها بوده ولی از گل بالاتر به او نمیگویند و سه نوبت خواستند اسرائیلیها دخلش رابیاورند آمریکا مانع شده است. چرا رابطه پنهانی بین سلیمانی و آمریکا هست ما نمیدانیم ؟ چه خوراکی پخته شده برای بعد از مردن خامنه ای و او چه نقشی خواهد داشت چیزی نمیدانیم. در این گیر و دار این سه دسته که راجع به آنها صحبت میکنیم تسویه حسابهایی هم صورت میگیرد. سردار فرمانده ثامن ائمه خبر میدهند خودکشی کرده بعد خبر میدهند سرطان مغز داشته بعد میگویند در عملیات شیمیایی شده و شهید شده است ..........با ما باشید و برنامه تفسیر خبر را با دوستان و آشتایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.


In tonight’s program we will talk to our guests Alireza Nourizadeh in London and Hermidas Bavand in Tehran to get their views about the following issues:

The continued strike by Iranian workers in various industries and the regime’s reaction to them.

What future for Iran’s oil and gas industries in light of current sanctions on them.

What is the truth behind the suspicious deaths of several Revolutionary Guard commanders.

Dr Alireza Nourizadeh:

We had heard that the longer the despotic regimes remain in power the more tolerant they become towards their opponents.
It seems to be the reverse with the Iranian regime as forty years after its inception it cannot even tolerate a woman lawyer who is simply asking them to respect the basic human rights of the Iranian people.
I do not know how a mother of two young children who has spent years in prison for practicing her job as a lawyer can threaten the existence of a regime that claims is standing up to superpowers!!!
Khamenei and his stooges must realise how much they are hated by the Iranian people and cannot afford to allow event the slightest opposition to their regime.

Dr Hermidas Bavand:

In our political party the National Front of Iran we very strongly believe in upholding the human and civil rights of our citizens and oppose any attempts to contravene them under false accusations.

We are also calling for the release of all Iranian political prisoners so the status of our country as a responsible member of the international community is restored.

Our people must be given the right to choose what type of governance they wish to have.

Only when all Iranians are free to express their wishes as to how the country must be run we can claim to be a free and prosperous nation.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/46601

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/vUfSs6SZ9Ys

لینک دانلود:

https://vimeo.com/307752649

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/1hffvddg2gsb

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/te9oobjtmmax

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/11pwjE3IoewkcJPbnLelL5t0m2AASRziW/view?usp=sharing

December 25, 2018 03:16 PM






advertise at nourizadeh . com