December 31, 2018

پنجره ای رو به خانه پدری پنجشنبه ۶ دی

nor4-300x160.jpg

این برنامه از پنجره ای رو به خانه پدری را با شعری از دفتر اشعار دکتر علیرضا نوری زاده آغاز می نماییم . سپس همراه با شما خوبان به گفتگو با میهمان عزیز برنامه جناب آقای دکتر محسن سازگارا خواهیم نشست و با ایشان در ارتباط با بودجه سال ۹۸ و دیگر مسائل مهم داخلی و منطقه ای به تبادل نظر خواهیم پرداخت و نظر ایشان را جویا میشویم.

دکتر نوری زاده: دیروز راجع به این مستند حسین باستانی بنام بهتان صحبت کرده ام که هرنوع تهمت و بهتانی در جمهوری اسلامی رواست خود حسین بازجو میگوید هرکس خط قرمز ما را رد کرد ما مجاز هستیم که هر چیزی را به او بگوییم و به خامنه ای هم این را گفته است و برای من شگفتی آور است که این آقای خامنه ای بهتان زدن را به هر کسی موجه میداند خمینی هم همینطور بود

دکتر سازگارا: راستش را بگویم من بعنوان کسی که در یک خانواده شیعه مسلمان بزرگ شدم و به بزرگانی مثل علی علیه سلام و امام حسین ارادت دارم مردان بزرگی بودند ولی این فقهای شیعه یک دینی درست کرده اند که در طول تاریخ اصلا قابل بازشناسی نیست اون از امامزاده بازی و شرک به خدا آوردن در پاره ای زمینه هایش و واقعا پاره ای از این فقهای سنی حق دارند که اعتراض میکنند و منتقدش هستند و این هم از این مصلحتی که درست کرده اند در این مذهب هر اصل اخلاقی را میشود زیر پا گذاشت دین باید اخلاقی باشد نه اینکه اخلاق دینی باشد دین را باید در حضور اخلاق سنجید و بهتان و دروغ و مجاز کنید همچنان که خمینی هم زمانی گفت حفظ این حکومت از نماز واجب تر است و برای حفظ حکومت هر جنایتی را مجاز دانست. این با روح هیچ دینی سازگار نیست . پیغمبر اسلام گفت من مبعوث شدم برای تمام کردن مکارم اخلاق در واقع اوهم دین را به ترازوی اخلاق برد.

دکتر نوری زاده: لقب پیغمبر رحمت و اللعالمین است اما اینها با بساطی که راه انداخته اند و با این تهمت ها و بهتانها نویسندگان را کشتند و فروهر ها را سر بریدند،

دکتر سازگارا: شکنجه را آزاد نمودند و این کلاه شرعی را سر هر جنایتی بگذارند

دکتر نوری زاده: امروز شریعتمداری تو کیهانش گفته بود این صدای موشکهای ما که در خلیج فارس آمد آمریکا به لرزه افتاد و آنوقت دیشب اسراییل سه انبار اسلحه اشان را بمباران میکند و تعدادی را هم کشته است، ما حالا اخلاق را کاری نداریم شما برای چه کسی اینها را میگویند یعنی کسی باور میکند و این فلاکت در برابر اسراییل و غرب از یکطرف و این دعای ببو گلابی را که شب و روز اینها دارند میگویند از خود آقا گرفته تا نوکرهایش واقعا اینها چه تصوری دارند مردم ما را نادان میگمارند تا چه حد اینها مردم را احمق فرض کرده اند ؟

دکتر سازگارا: هر کس مردم را احمق فرض کند بزرگترین احمق تاریخ است برای اینکه شعورجمعی و داوری جمعی تصمیمهای بزرگی را میتواند بگیرد این اساس حکومت های دیکتاتور است البته اینها برای ایاد و انصار خودشان است وگرنه میدانن که عموم مردم مدتهاست دیر باورند و روزنامه نگاران چه در داخل و چه در خارج ایران بارها مشت اینها را باز کرده اند و اینها طبل تو خالی هستند اینها را بیشتر برای هواداران خودشان میگویند که دور خودشان نگهشان دارند البته یک نیم نگاهی هم برای وحشت مردم و برای وحشت مردم روش های سرکوبگرانه را در دستور کارشان دارند موج دستگیری و حبس های سنگین دادن به معترضین، وگرنه اینها نشان داه اند حتی در زمان خمینی ، هر وقت ما پای جنگ آمده وسط و جدی شده پایشان را پس کشیده اند اما اینکه بهترین نشانه اش بیش از ۲۱۰ حمله اسراییل به مواضع اینها در سوریه است که صدایشان در نیامده است حتی خبرش را هم نمیدهند اسراییلی ها هم گفته اند که اینها غیر از هارت و پورت هیچ چیزی نیستند و این چیزی هم نیست که از چشم دنیا پنهان باشد متاسفانه نیروی هوایی ما نسبت به منطقه ضعیف است هواپیماهایی دارد که در بازار اوراق فروشی تگزاس حتی کسی نمیخرد و خودشان هم میدانند اینهمه موشک به حوثی ها دادند اینهمه هم آنها شلیک کردند دفاع سعودی همه را منهدم کرد یک دانه اش هم به هدف نخورده است و خداکند که نخورد چون مسئولین پنتاگون میگویند منطقه یک دانه موشک با جنگ فاصله دارد .

با ما باشید و برنامه پنجره ای رو به خانه پدری را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید، منتظر شنیدن نظرات شما پیرامون این برنامه هستیم.

A Window to the Fatherland – Thursday 27 December 2018

We begin tonight’s edition of A Window to the Fatherland with Dr. Alireza Nourizadeh reading one of his poems from the book of his collected works.

Dr. Alireza Nourizadeh:

We continue the program with talking to our special guest of every Thursday, Dr. Mohsen Sazegara, who would share with us his expert views about the latest news and developments of Iran.

Yesterday I talked about the documentary that journalist Hossein Bastani has made about how the security forces fame up dissidents in Iran.

Dr. Mohsen Sazegara:

I must be honest and say that I was born in a religious family in Iran and grew up admiring Imam Ali and Imam Hossein fortheir defence of freedom and human values.

However, the Shia religion that the present regime in Iran has introduced is in complete reverse of those values and their greed for power has trampled upon every moral value that Islamic religion has introduced.

They justify lies and corruption and Khomeini even had said that if his regime faces any threat it is even justified to abandon prayers to god to save it.

However, if they think that our people are blind and do not see these travesties they are making a huge mistake as the Iranian people, including our journalists inside and outside the country have exposed their hypocrisy and crimes.

لینک وبسایت:

http://iranefardalive.com/Archive/46818

لینک یوتیوب:

https://youtu.be/NxewnxPT_nU

لینک دانلود:

https://vimeo.com/308424427

فایل صوتی:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/ko9ap8vatvgy

فایل صوتی کم حجم:

https://soundcloud.com/alirezanourizadeh/pbdhpmagtnly

گوگل درایو:

https://drive.google.com/file/d/11g7ksLeoL3C6cmddW_l1eG8be7gFpss8/view?usp=sharing

December 31, 2018 11:33 AM






advertise at nourizadeh . com